Influenceru mārketings turpina augt: 2021. gadā influenceru mārketings izauga par 42%, sasniedzot $13.8 biljonus. Tiek paredzēts, ka 2022. gada beigās, tas jau sasniegts $15 biljonus. Straujā izaugsme nāk ar pārmaiņām. Te būs 10 influenceru mārketinga tendences, kuras sagaidīt 2022. gadā.

Tendence Nr. 1: Tiešraides iepirkšanās

Tiešraides iepirkšanās novērojama Ķīnā jau pirms kāda laiciņa, un tagad to pārņem arī citas valstis.

Tiešraides iepirkšanās laikā potenciālie klienti var iegādāties preces vai pakalpojumus: influenceri un/vai uzņēmumi veido tiešraidi (LIVE) Instagram, Facebook vai Amazon platformās, kuras laikā pastāsta par produktiem un parāda tos. Skatītāji var iesaistīties un uzdot jautājumus, kā arī iegādāties rādītās preces, bieži vien ar īpašu atlaidi.

Tiešraides iepirkšanās bieži vien palīdz radīt ciešāku saikni ar klientu nekā iepriekš iestudēti produktu videorullīši.

Septembrī Instagram iepazīstināja ar Live Shopping, kura ietvaros ir iespēja iegādāties produktus Instagram tiešraides jeb LIVE laikā. Ņemot vērā Instagram lietotāju ievērojamo skaitu, šī tendence turpināsies. Arī Latvijā vairāki zīmoli jau šādas iepirkšanās ir organizējuši piemēram, Amoralle un Domina Shopping.

Amoralle tiešraides iepirkšanās Promoty influenceri

Tendence Nr. 2: Video saturs pārņem statisko saturu

TikTok platformas popularitātes augšana un Instagram “Reels” opcija paver jaunas iespējas satura veidotājiem: influenceri var radoši izpausties videoformātā, un sekotāji to novērtē, kā arī algoritmi strādā šim par labu! 

Papildus influenceru saturam Instagram “Reels” un Tiktok, arī uzņēmumi eksperimentē ar šo satura veidu, veidojot dažādus izaicinājumus un TikTok dejas. 

Lai arī Promoty tehniski vēl nav savienots ar TikTok, Tu vari veidot kampaņu šim kanālam. Piemēram, Igaunijā CircleK izveidoja kreatīvu kampaņu, kuras ietvaros meklēja Igauņu TikTok satura veidotājus, kuri reklamētu viņu “K Freeze” ledus dzērienus ar TikTok dejas palīdzību – kampaņas tēmturis bija #getreadytofreeze.

Tendence Nr. 3: Fokuss uz datiem un ienākumiem no ieguldījuma (ROI)

Lielākā daļa uzņēmumu pārvalda influenceru kampaņas ar e-pastu vai Instagram vēstuļu palīdzību. Te rodas problēma: trūkst datu un atskaišu par sadarbībām, lai izvērtētu to efektīgumu.

Izvēloties influencerus, uzņēmuma pārstāvim jāpārliecinās, ka tā auditorija sakrīt ar zīmola mērķa grupu. Tieši šī iemesla dēļ influenceru mārketinga platformu kā Promoty popularitāte ar katru gadu aug: tajās ir pieejami dati gan par influencera sekotāju demogrāfiju, gan publicētā satura rezultātiem.

Papildus tam, arvien vairāk uzmanība tiek pievērsta influenceru mārketinga atdeves izmērīšanai: tiek mērīta gan sasniedzamība, “laiki”, komentāri un saglabātie ieraksti, gan arī izmantoti atlaižu kodi un izsekojamas saites, lai redzētu kādu ietekmi sadarbība atstāja uz pārdošanu.

influencer marketing campaign statistics Promoty
influencer marketing campaign statistics Promoty

Tendence Nr. 4: Kampaņas vairākos sociālo mediju kanālos

Sociālo mediju lietotāji vidēji izmanto 6.6 dažādas sociālo mediju platformas. Ņemot vērā šo, arī zīmoliem ir jāpielāgojas un jāparādās dažādos sociālo mediju kanālos.

Veidojot kampaņas vairākos kanālos, zīmols potenciāli sasniegs plašākas auditorijas. Piemēram, TikTok galvenokārt tiek izmantots izklaidei, kamēr Instagram, lai socializētos, iedvesmotos, un iegūtu produktu rekomendācijas. Piemēram, šajā gadījumā produkta komunikācija TikTok platformā varētu būt pasniegta izklaidējoši un Instagram informatīvi, un vizuāli pievilcīgi.

Tendence Nr. 5: Influenceri attīsta savus biznesus

Influenceri vairs neierobežo sevi tikai ar satura radīšanu, bet gan nāk klajā ar dažādām kreatīvām idejām, lai attīstītu savu biznesu! Bieži vien tie ir kursi par Instagram profila attīstīšanu, finanšu konsultācijas, uztura speciālistu konsultācijas, dažādi “kouči” izaugsmei un līderībai utt.

Sindija Bokāne Promoty influenceri

2021. gadā Instagram atklāja dažādas funkcijas, kuras palīdz influenceriem pelnīt. Diemžēl, tās vēl nav pieejamas Eiropā, bet ceram, ka kādreiz būs:

  • Bonusa programma “Reels Summer Bonus”, kuras ietvaros influenceriem tiek maksāts par kvalitatīva satura veidošanu, balstoties uz tā rezultātiem.
  • Badges” ar šo funkciju satura veidotāji var pelnīt naudu no sekotājiem tiešraižu (live) laikā. Pieeja šai funkcijai ir satura veidotājiem no  Lielbritānijas, Francijas, Spānijas, Itālijas, Vācijas, Japānas, Austrālijas, Turcijas, Brazīlijas un Meksikas un šobrīd balstās uz ielūgumu sistēmu.
  • Satura veidotājiem, kuri pārdod kādus produktus savā Instargam profilā tagad ir iespēja pievienot jau eksistējošu veikalu vai izveidot jaunu turpat Instagram.
  • Tie kuriem nav pašiem savi produkti var izveidot veikalu, pievienojot savus mīļākos produktus no citiem veikaliem, lai dalītos ar saviem sekotājiem un no šī pelnīt komisiju.

    Tendence Nr. 6: Influenceru radīts saturs zīmoliem

    Satura radīšana ir viena no influenceru “superspējām”, tādēļ arvien vairāk zīmoli strādā ar influenceriem, lai iegūtu saturu saviem sociālajiem medijiem.

    Šī tendence jau aizsākās pagājušajā gadā un paliek arvien aktuālāka šajā. Pirmkārt, šis dod iespēju zīmoliem tikt pie kvalitatīva un autentiska vizuālā satura. Otrkārt, šis saturs būs unikālāks un uzticamāks, nekā studijā uzņemtas bildes, kas palīdzēs ar iesaisti no sekotāju puses. Treškārt, tas ir daudz lētāks un ērtāks veids, kā tikt pie kvalitatīva satura, nekā pašiem organizēt fotosesiju.

    Ir pat uzņēmumi, kuri ņem darbā satura veidotājus, lai tie radītu saturu zīmola vajadzībām! Arī Promoty tagad ir jaunums – “content-only” kampaņas veids, kuras ietvaros influenceri rada saturu zīmolam bez publicēšanas savos profilos.

    Tendence Nr. 7: Striktāki noteikumi attiecībā uz influenceru saturu

    Influenceru mārketings nobriest, kā arī arvien vairāk uzņēmumu to pielieto, šis noved pie izaicinājumiem attiecībā uz regulācijām.

    Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izstrādājis noteikumus,  attiecībā uz influenceru publikācijām kā arī influenceriem ir jāseko Reklāmas Likumam. Diemžēl pagājušajā gadā bija vairāki gadījumi, kad influenceriem tika piemērots sods par pārkāpumiem šajā jomā.

    Arī citviet, tiek pieņemti bargāki likumi attiecība uz influenceru mārketingu. Piemēram, 2021. gada beigās Dānijā tika aizliegtas influenceru reklāmas produktiem, kuri neder jauniešiem zem 18 gadiem – sekosim līdzi, kā tas ietekmēs Skandināvijas influenceru marketingu šogad!

    Galu galā, mēs ceram, ka striktāki noteikumi veicinās atbildīgāku influenceru mārketingu. 🤞🏼

    Tendence Nr. 8: Influenceru mārketings kā daļa no mārketinga stratēģijas

    Arvien vairāk uzņēmumu influencerus iesaista savās mārketinga stratēģijās, ne tikai “kampaņveidīgi”.

    Ilgtermiņa influenceru sadarbības ir kaut kas tāds, ko mēs vienmēr iesakām: tās ne tikai padara zīmolu redzamāku sociālajos medijos, bet arī rada lielāku uzticamību, kas nes rezultātus zīmolam. Turklāt, tās ietaupīs laiku arī zīmola pārstāvim.

    Influenceru mārketinga izaugsme ir panākusi to, ka zīmoli savā starpā sacenšas par kvalitatīviem influenceriem. Kad zīmols ir atradis sev piemērotus influencerus, tos noteikti ir vērts pārvērst ilgtermiņa zīmola vēstnešos.

    Zīmola vēstneši jau ir nākamais līmenis influenceru mārketingā: tie lieto zīmola produkts ikdienā un rekomendē tos ne tikai sociālajos medijos, bet arī ārpus tiem. Tas rada lielāku atdevi zīmolam nekā vienreizējās sadarbības.

    Tendence Nr. 9: Zīmolu un influenceru kopīgi radīti produkti

    Tā kā influenceru sadarbības arvien vairāk tiek veiktas ilgtermiņā, kā minēts iepriekšējā punktā, tad tiek meklētas jaunas iespējas kā šīs sadarbības padarīt vēl jēgpilnākas. Viens no veidiem ir iesaistīt influenceri jaunu produktu izstrādē un radīt kopīgus produktus.

    Šāda veida sadarbības ar influenceriem ir jau daudz nopietnākas un rada lielāku uzticību no klientu un sekotāju puses. Kā arī tā ir iespēja palielināt pārdošanas apjomus, par klientiem iegūstot influencera lojālo auditoriju.

    Lielisks piemērs Latvijā ir Korolas un Kristīnes Virsnītes kopīgi veidotā kolekcija.

    influenceru un zīmolu kopīgi veidoti produkti Korola Virsnīte Promoty tendences

    Tendence Nr. 10: Influenceru sadarbības par sociāliem jautājumiem 

    Influenceriem ir milzīga ietekme uz to sekotāju auditoriju: ja influenceri runās par sev svarīgām tēmām, visticamāk, to sekotāji arī par šīm tēmām aizdomāsies. 

    Arvien vairāk var redzēt, ka influenceri veic sadarbības, lai pasauli padarītu labāku! Tiek runāts par sociāliem jautājumiem, vides piesārņojuma problēmām, ilgtspēju un labdarību. 

    Latvijā viens no piemēriem ir Latvijas Dzelzceļa kampaņa “Neesi pārbrauktuve. Nopauzē pie dzelzceļa!”, kuras ietvaros vēstneši Instagram komunicēja par drošību pie dzelzceļa pārbrauktuvēm.

    Latvijas Dzelzceļš influenceru kampaņa Promoty tendences
    Latvijas Dzelzceļš influenceru kampaņa Promoty tendences

    Nesen mēs arī organizējām starptautisku vebināru, kura ietvaros runājām par šīm tendencēm, ierakstu vari noklausīties šeit!