10 Promoty 2020. gada kampaņas, kuras iedvesmo

Aizgājušais gads ir bijis pilns izaicinājumu, tomēr tas nav apturējis uzņēmumus arvien vairāk iesaistīt influenceru sadarbības savā mārketingā. Latvijas Promoty platformā 2020. gadā vien tika ievietotas 310 kampaņas. Tā kā šobrīd arvien vairāk laiku pavadām mājās, tas arī tiek pavadīts sociālajos medijos un šī ir lieliska iespēja uzņēmumiem būt redzamiem savu klientu un potenciālo klientu acīs. Ticam, ka 2021. gadā influenceru kampaņu skaits tikai augs.

Zemāk pārskats uz 2020. gada populārākajām kampaņām Latvijas Promoty. Ceram, ka tas kalpos par iedvesmu jēgpilnām kampaņām 2021. gadā. ✨

GeGe – Let’s make this Christmas a bit less shitty!

Šis Latvijā radītais autiņbiksīšu zīmols, kurš piedāvā iespēju pasūtīt autiņbiksītes internetā, un saņemt tās ar piegādi mājās ļoti veiksmīgi izmantoja Ziemassvētku sezonu savai kampaņai. Uzņēmums aicināja influenceriem pastāstīt, kā viņi pārdzīvo šo trako gadu un kā, lai padara Ziemassvētkus mazāk “shitty”. Kampaņas ietvaros GeGe sadarbojās ne tikai ar Latviešu influenceriem, bet arī Igauņu un Somu.

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: naudas kampaņa

Influenceru skaits: 26
Patīk: 7 545
Komentāri: 405
Sasniegti: 193 877
Budžets: 1 676.40€

Kolagēns™ – Iepazīšanās akcija Oktobris 2020

Oktobrī kolagēns.lv iepazīstināja ar savu jauno produktu – uztura bagātinātāju, kas palīdz uzlabot ādas, matu, locītavu un nagu veselību. Kampaņas mērķis bija veicināt atpazīstamību un iesaistīt influencerus savā Partneru programmā, kā arī influenceri tika aicināti veidot konkursu saviem sekotājiem.

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: naudas kampaņa

Influenceru skaits: 24
Patīk: 4 449
Komentāri: 4 278
Sasniegti: 110 102
Budžets: 508.11€

Cēsu Alus – Lets make Aura Smoothie great!! 😎

Cēsu Alus caur influenceru sadarbībām vēlējās iepazīstināt plašāku auditoriju ar veselīgajiem un gardajiem Aura smūtijiem, kuri ienākuši Latvijas tirgū 2020. gada augustā.

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: produkta kampaņa

Influenceru skaits: 19
Patīk: 3 774
Komentāri: 2 873
Sasniegti: 68 186
Budžets: 190€ + produkts

Liepkalni maiznīca – Garšu salūts ar eklēriem rudens sezonā!

Liepkalnu maiznīca septembra sākumā atklāja jauna dizaina iepakojuma līniju, kurā turpmāk tiks saiņoti jaunās eklēru un dažādu saldo un sāļo kūku izlases – Garšu salūtu! Šo jauno produktu uzņēmums popularizēja ar influneceru sadarbību palīdzību.

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: produkta kampaņa

Influenceru skaits: 12
Patīk: 1 879
Komentāri: 237
Sasniegti: 47 272
Budžets: 120€ + produkts

Wolt Latvija – Atbalsti vietējos restorānus!

Līdz ar pandēmiju Rīgas restorāni piedzīvoja grūtības, jo apmeklēt tos uz vietas tika aizliegts. Lai atbalstītu vietējos restorānus, Wolt aicināja influencerus no tiem veikt pasūtījumu caur Wolt aplikāciju kā arī iedrošināt viņu sekotājus darīt tāpat.

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: produkta kampaņa

Influenceru skaits: 21
Patīk: 8 772
Komentāri: 553
Sasniegti: 164 262
Budžets: 210€ + produkts

Hanzas Maiznīca – Šķiedrvielas ir bagātība!

Hanzas Maiznīca aicināja influencerus piedalīties eksperimentā. Influenceriem bija jāpieņem Hanzas Maiznīcas izaicinājums un nedēļa jāmaina savi paradumi, lai uzņemtu vajadzīgo šķiedrvielu dienas normu un jādalas tajā ar saviem sekotājiem.

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: naudas kampaņa

Influenceru skaits: 6
Patīk: 1 758
Komentāri: 134
Sasniegti: 134 063
Budžets: 432.80€

Nissan – Jaunais Nissan Juke

Nissan kampaņas mērķis bija radīt plašāku jaunā Nissan JUKE atpazīstamību Latvijā.

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: naudas kampaņa

Influenceru skaits: 3
Patīk: 2 775
Komentāri: 104
Sasniegti: 215 930
Budžets: 456€

Hempcamp – Hempcamp launching party, Premium CBD products with same day deliveries

Hempcamp – CBD produktu pārstāvju kampaņas mērķis bija panākt, lai potenciālie klienti maksimāli apmeklē viņu jauno mājas lapu. Uzņēmums sadarbojās ar Latviešu, Igauņu un Somu influenceriem.

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: produkts + nauda

Influenceru skaits: 6
Patīk: 2 837
Komentāri: 47
Sasniegti: 113 295
Budžets: 296€ + produkts

GoSPA – GoSPA vasara 2020

Tā kā vasarā vēl varēja brīvi ceļot par Baltijas valstīm, GoSpa aicināja influencerus popularizēt Baltijas SPA viesnīcu piedāvājumu.

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: naudas kampaņa

Influenceru skaits: 3
Patīk: 797
Komentāri: 35
Sasniegti: 35 995
Budžets: 184€

Molberts Saldējums – Iepazīsti Molberts saldējumu!

Molberta mērķis bija iepazīstināt ar jauno produktu – burvīgo pašmāju ražoto saldējumu.

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: produkta kampaņa

Influenceru skaits: 11
Patīk: 3 464
Komentāri: 118
Sasniegti: 53 871
Budžets: 110€ + produkts

Piemēram, Latviešu influencerim ar 10 tūkstošiem sekotāju un 5% iesaistes līmeni būs 500 aktīvi sekotāji, līdz ar to ieraksta cena būs ap 100 € -  bet protams, šo arī nosaka satura kvalitāte, sadarbību biežums un citi faktori. Vērts paturēt prātā, ka cenas dažādās valstīs atšķiras, kad tiek veidotas starptautiskas sadarbības, vērts pievērst uzmanību vietējam cenu līmenim attiecīgajā valstī.

influenceru kampaņas izmaksas Promoty

Atlīdzība ar produktiem vai pakalpojumiem jeb barteris

Produkta kampaņas, kur influencerim tiek atlīdzināts ar produktiem vai servisiem, e-veikala kredītiem vai dāvanu karti/grozu ir īpaši veiksmīgas, jo prasa mazāku ieguldījumu un nodrošina labāku atdevi (ROI) vairumā gadījumu.

Otrkārt, produkta kampaņas piesaista influencerus, kuriem patiešām interesē zīmola produkti un iespējams tos jau izmanto savā ikdienā, līdz ar to priecājas tos ieteikt saviem sekotājiem - šādas sadarbības rezultējas godīgā un autentiskā saturā, kurš nodrošina labus rezultātus.

Piemēram, viena no veiksmīgām Promoty kampaņām ir Sutu's influenceru kampaņa, kuras ietvaros influenceriem tika atlīdzināts ar bambusa salmiņiem. Lai arī šis produkts ir ar salīdzinoši zemu cenu, vairāk, kā 400 satura veidotāji kampaņai pieteicās, tai skaitā influenceri ar 100 tūkstošu sekotāju - viņu vērtības sakrita ar ideju, ka jāatbrīvojas no plastmasas salmiņiem, lai palīdzētu ar vides piesārņojumu. Bieži vien Tava zīmola vērtības var uzrunāt influenceri vairāk kā naudiska atlīdzība!

Sutu bambusa salmiņi Promoty influenceru mārketinga kampaņa

Kad jāpieņem lēmums par atlīdzības veidu influencerim, padomā par to, kāda ir tavu produktu vai pakalpojumu vērtība un kā tā atbilst influenceriem, kurus iztēlojies savai kampaņai. Piemēram, ja vēlies galvenokārt strādāt ar mikro-influenceriem ar 1 000 - 5 000  sekotāju, veiksmīgai kampaņai produkta vērtībai jābūt no 10 - 50 eiro. Ja produkta vērtība ir zemāka, tad vērts apsvērt naudas kampaņu.

Balstoties uz mūsu pieredzi Promoty, varam teikt, ka kampaņas, kuras piedāvā zemas vērtības produktus (zem 10 eiro), visticamāk, nebūs veiksmīgas, jo kvalitatīvs influenceru darbs būtu vērts vairāk.

9. Kā mērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Pēdējais un arī svarīgākais solis jebkurai influenceru mārketinga kampaņai ir tās analīze un rezultātu noteikšana: tas palīdzēs gan noteikt, cik kampaņa bijusi veiksmīga, gan arī to, kuri satura veidotāji ienesa labākus rezultātus kā arī kādus influencerus izvēlēties un kādu budžetu noteikti nākamajai kampaņai.

Influenceru mārketinga kampaņas rezultātu mērīšana pirmkārt atkarīga no kampaņas mērķa: ja mērķis bija iegūt zīmola atpazīstamību, tad galvenokārt jāpievērš sasniedzamības rādītājiem (reach, impresijas). Taču, ja mērķis bija veidot zīmola imidžu, tad būtu jāfokusējas uz iesaistes rādītājiem: like un komentāru daudzumu un kvalitāti, iesaistes rādītāju, jaunu sekotāju pieplūdumu utt.

Visgrūtāk ir izmērīt influenceru mārketinga ietekmi uz pārdošanu - par šo influenceru mārketings bieži tiek kritizēts. Vairumā gadījumu tiek izmantota viena no šīm divām opcijām:

a) Izsekojamas saites, kuras influenceris var pievienot savā profilā vai “story”, izmantojot “swipe up” funkciju. Google Analytics zīmols var redzēt, cik daudz apmeklējumu nācis no influencera saites, vai veikti pirkumi un cik lieli.

b) Personīgie atlaižu kodi ļaus noteikt precīzi, cik daudz pirkumu katrs influenceris ienesis. Tā kā atlaižu kodi ir interesanti arī pašam influencerim un sekotājiem, šī ir abpusēji izdevīga sadarbība. Kā arī tas palīdz precīzāk izvērtēt rezultātu, jo iespējams sekotājs neieies e-veikalā caur konkrēto saiti, taču atlaižu kodu izmantos jebkurā gadījumā.

atlaižu kodi influenceru mārketings Promoty

Pēc pirmajiem sadarbību ierakstiem, turpinās nepārtraukta rezultātu izvērtēšana, kur vari izvērtēt ar kuriem influenceriem turpināt sadarbības ilgtermiņā un kuriem tomēr nē. Jāpatur prātā, ka pirmais ieraksts ne vienmēr var nest labākos rezultātus: patērētājiem nepieciešamai vidēji 7-8 saskarsmes punkti ar zīmolu, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu, līdz ar to ir vērts pamērīt rezultātus ilgtermiņā.

Ar rezultātiem vajadzētu dalīties arī ar influenceriem, kuri piedalījās kampaņā. Diemžēl, zīmoli bieži vien to nedara: piemēram, Igauņu satura veidotāja Anni Rahula, atzīst, ka tikai 1/20 sadarbības partneriem ir dalījies ar viņu kampaņas rezultātos. “Pat tad, kad man ir bijis personalizēts atlaižu kods, pēc kura ļoti precīzi var noteikt rezultātus, rezultātus nesaņēmu”, saka Anni. “Saņemt atgriezenisko saiti ir ļoti svarīgi, lai nākotnē attīstītos kā satura veidotājs.”

Ja vēlies kampaņas statistiku vienuviet (reach, patīk, komentārus), iesakām pamēģināt Promoty influenceru mārketinga platformu, jo tas tiešām ir vērtīgi un pārskatāmi!

Promoty influenceru kampaņas rezultāti OPI

10. Influenceru mārketinga juridiskie aspekti

Tā kā gan influenceru, gan sociālo mediju mārketings ir relatīvi jaunas jomas, ir aktuāli dažādi ētiskie un normatīvie jautājumi.

Lai patērētājiem tiktu sniegta patiesa un skaidra informācija par publikāciju, par kuru influenceris saņēmis materiāla rakstura labumu (samaksu, dāvanu u.tml.), balstoties uz spēkā esošo komercprakses regulējumu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis šādus ieteikumus:

  • Ierakstā jāiekļauj nepārprotama norāde par komerciālu sadarbību – tas var būt ieraksta tekstā vai pievienojot atbilstošus tēmturus (hashtags)
  • Jālieto kāds no šādiem tēmturiem: #apmaksats, #apmaksatareklama, #paidpartnership, #reklama, #sponsorets
  • Ierakstā vai tēmturos skaidri jānorāda arī sadarbības, reklāmas apmaksātāja vai dāvanas sniedzēja nosaukums

Īstenojot mārketinga pasākumus sociālo tīklu vidē gan reklāmas devējiem, gan satura veidotājiem ir pienākums ievērot normatīvo aktu prasības. Viens no svarīgākajiem tiesību aktiem šajā jomā ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Vienlaikus Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem jārēķinās ar Reklāmas likuma un citām reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasībām. Tai skaitā svarīgi ir ņemt vērā:

  • tabakas izstrādājumu un citu  smēķēšanas produktu reklāmas aizliegumu;
  • alkoholisko dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • enerģijas dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • uztura bagātinātāju reklāmas prasības.

Īpaša uzmanība ir jāpievērš gadījumiem, kas saistīti ar bērniem adresētu reklāmu. Tāpat, sniedzot apgalvojumus par Produktu īpašībām, Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem ir jāspēj pierādīt izmantoto apgalvojumu patiesību.

Kā var noprast pēc šī ieraksta influenceru mārketinga platforma kā Promoty atvieglo sadarbību veidošanu: tā palīdz gan ātrāk atrast influencerus, dod pārskatu par influenceru statistiku un datiem, samazina nepieciešamību pēc līgumiem, vienkāršo maksājumus un produktu sūtīšanu.

Turklāt, kampaņas izveide Promoty ir bez maksas, un Tu maksāsi tikai par saturu, kuru esi akceptējis. Bez influenceriem no Latvijas, Tu vari sadarboties arī ar Igauņu, Lietuviešu, Somu, Dāņu, Zviedru, Norvēģu un Nīderlandes influenceriem. Droši sāc te! 👇🏼

More on the topic