COVID-19 pandēmija nav būtiski ietekmējusi influenceru mārketinga nozari Latvijā

PRESES RELĪZE
Rīgā, 2020. gada 9. jūnijā

 

Kamēr ir sagaidāms, ka reklāmas nozare piedzīvos kritumu COVID-19 krīzes un ekonomiskā sarukuma dēļ, mikroinfluenceru joma Latvijā piedzīvo uzplaukumu.

Igaunijas jaunuzņēmums Promoty ir izveidojis platformu, kas sociālo tīklu lietotājiem sniedz iespēju pelnīt naudu, sadarbojoties ar zīmoliem. Šobrīd platformai ir pievienojušies vairāk nekā 5300 latviešu Instagram lietotāji. Balstoties uz viņu kampaņas statistikām un veiktajām aptaujām, uzņēmums ir spējīgs novērtēt izmaiņas vietējā tirgū.

“Promoty nav ierobežojumu, cik sekotāju cilvēka profilam jābūt, lai viņš varētu reģistrēties platformā un sadarboties ar zīmoliem. Mēs vēlamies savienot zīmolus ar to kvēlākajiem faniem: sociālo tīklu lietotājiem, kuriem patiešām patīk konkrētais zīmols. Šādā veidā sadarbības ieraksti ir autentiskāki un sniedz labākus rezultātus zīmolam,” skaidro Aleks Koha, Promoty idejas līdzautors, uzņēmuma līdzdibinātājs un CEO.

Kamēr Business Insider ziņo, ka daudzas kampaņas tiek atliktas uz vēlāku laiku [1] un influeceru cenas tiek samazinātas, Promoty šajā laikā ir pieredzējis vislielāko kampaņu skaitu platformas pastāvēšanas vēsturē.

Balstoties uz aptauju, kurā piedalījās gandrīz 100 latviešu influenceri, 69% atzina, ka šī krīze nav īpaši ietekmējusi viņu darbu. Tomēr 40% apstiprināja, ka šobrīd saņem mazāk sadarbības piedāvājumu nekā līdz šim. Lai gan tas varētu izraisīt tirgus cenu samazināšanos, 65% aptaujāto influenceru atzina, ka nav izmainījuši savas cenas.

“Mārketinga budžetu samazinājums var izraisīt zīmolu pāreju uz mikroinfluenceriem, jo viņi ir rentablāki,” uzskata Koha. “Kamēr lielie influenceri par saviem sadarbības ierakstiem var prasīt tūkstošiem eiro, mikroinfluenceri ir gatavi sadarboties par daudz zemākām summām. Dažreiz viņi pat neprasa naudu un ir ar mieru kā atlīdzību saņemt tikai zīmola produktus – it īpaši, ja viņi jau ir konkrētā zīmola vai produkta fani.”

Promoty klientu vidū ir tādi zināmi zīmoli kā Wolt, Cheetos, River Island, Swedbank, Circle K, Samsung, Fazer, Paulig un citi.
.

Promoty ir Igaunjas jaunuzņēmums, ko 2017. gadā dibināja Aleks Koha un Leonardo Romanello. Šobrīd platformā ir reģistrējušies vairāk nekā 38 00 Instagram satura veidotāji un 1800 zīmolu pārstāvji no Latvijas, Igaunijas un Somijas, un tajā ir tikušas īstenotas vairāk nekā 840 kampaņas. Šī gada februārī uzņēmums piesaistīja €500,000 lielu finansējumu Funderbeam platformā.

Vairāk par šo tēmu: