Ilgtermiņa influenceru sadarbību ieguvumi

Influenceru mārketings aug neaptveramā ātrumā: ja pagājušajā gadā tā tirgus bija 8 biljonu dolāru vērtībā, tad līdz 2022. gadam paredzēts, ka tas būs palielinājies, pat līdz 15 biljoniem dolāru.

Straujā izaugsme ir novedusi pie pārmaiņām: tas kas influenceru mārketingā strādāja pāris gadus atpakaļ, šobrīd var vairs nestrādāt. Ja kādreiz populārākas bija īstermiņa, vienreizējas sadarbības ar influenceriem, tad tagad popularitāti ir izpelnījušās sadarbības vērstas uz ilgtermiņu.

Šim ir visai pašsaprotams iemesls: ilgtermiņa sadarbības ir izdevīgākas gan uzņēmumam, gan influencerim, tās prasa mazāk laika, izskatās uzticamākas un galu galā nes labākus rezultātus. Zemāk apskatīsimies kāpēc! 👇🏼

1. Vairāk saskarsmes punktu ar potenciālajiem klientiem 

Viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ pamēģināt ilgtermiņa sadarbības ar influenceriem slēpjas tajā, ka šādi tiek radīti vairāki saskarsmes punkti ar potenciālajiem klientiem.

Saskarsmes punkts var būt ieraksts Instagram, reklāma Facebook, vides reklāma autobusa pieturā vai zīmola pieminēšana “podkāstā” – jo vairāk klients par zīmolu dzirdēs, jo lielāka iespēja, ka viņš izdarīs pirkumu.

Ja salīdzina ar situāciju pāris gadus atpakaļ, tad tagad patērētājiem nepieciešams daudz ilgāks laiks, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu. Piemēram, 2015. Gadā pietika ar vienu vai diviem ierakstiem, lai pārliecinātu potenciālo klientu par pirkumu. Mūsdienās jau nepieciešami aptuveni 8 saskarsmes punkti (atkarībā no produkta kategorijas un cenas), pirms mēs veicam lēmumu par produkta vai pakalpojuma iegādi.

Piemēram, zīmols vienojas ar influenceri par sadarbību sešu mēnešu garumā, kuru laikā satura vadītājam jāpublicē divi “posti” un četri “story” Instagram katru mēnesi, kas rezultētos 36 saskarsmes punktos starp zīmolu un klientu pusgada laikā. Šis var šķist daudz, taču, ņemot vērā, cik daudz, satura influenceris publicē katru nedēļu, tā būtu tikai maza daļiņa no kopbildes.

Bet kādēļ svarīgi, ka šis klients tiek sasniegts caur vienu un to pašu satura veidotāju?

2. Ilgtermiņa sadarbības ir uzticamākas 

Ja influenceris nepārtraukti sadarbojas ar dažādiem zīmoliem, viņa sekotāji, visticamāk, neatcerēsies nevienu no tiem. Turklāt, ja influenceris reklamēs vienu zīmolu šodien, un konkurentu produktu rīt, tas radīs neuzticību no sekotāju puses, kā arī nākotnē šī influencera rekomendācijas vairs netiks uztvertas nopietni.

“Piemēram, viens no maniem personīgajiem mērķiem: ja maniem sekotājiem jautātu, kuri ir mani mīļākie zīmoli vai restorāni, viņi noteikti zinātu atbildes uz abiem jautājumiem,” stāsta Igauņu satura veidotāja Anni Rahula. “Ja influenceris dalīsies ar kaut ko savā Instagram kontā tikai vienreiz, tas ātri tiks aizmirsts. Ja tā jau ir daļa no influencera dzīvesveida, tad tas paliks atmiņā.”

Ja influencerim ir ilgtermiņa sadarbība ar zīmolu, viņš, visticamāk, izmantos šī zīmola preces vai pakalpojumus ikdienā un dalīsies ar to savos sociālajos tīklos. Pirmkārt, šāda rekomendācija no influencera puses būs ticamāka, otrkārt, šis zīmols labāk paliks atmiņā. Rezultātā, šādā veidā daudz lielāka iespēja, ka influencera sekotāji arī vēlēsies šo produktu vai pakalpojumu pamēģināt.

3. Radošā brīvība abām pusēm 

Satura radītājs, kurš ir lojāls zīmolam, zinās zīmola vērtības, mērķus un stāstu, ko šis zīmols vēlas pasniegt – līdz ar to satura radīšana būs daudz brīvāka un saturs izskatīsies dabiskāks. Turklāt, satura veidotajam būs daudz labāka izpratne par vīziju, stilu, ziņu, toni utt., ko zīmols sagaida. 

No otras puses, ilgtermiņa sadarbībās ir lielāka iespēja izpausties un eksperimentēt ar dažādām, idejām tās ietvaros. Vienreizējām sadarbībām, zīmoliem bieži vien nav drosmes pamēģināt ko jaunu, jo nav pārliecības par rezultātiem. Ilgtermiņa sadarbības dod iespēju pamēģināt jaunas idejas un plānot nākotnes sadarbības balstoties uz tām idejām, kuras bijušas veiksmīgas.  

Paturi prātā, ka nekad nevajadzētu satura veidotāju pārāk ierobežot: teikt precīzi kādam saturam jāparādās, jo tādā veidā saturs izskatīsies nedabisks un neticams viņa sekotājiem. 

4. Ietaupi laiku un naudu

Kā jau minējām iepriekš, ilgtermiņa sadarbību partneri jau zina zīmola ekspektācijas un mērķus. Tādā veidā, sadarbība ir vienkāršāka un aizņem mazāk laika – nav nepārtraukti jāmeklē jauni satura veidotāji un jāvienojas ar viņiem par kampaņas nosacījumiem!

Šis ir īpaši svarīgi produkta kampaņās jeb barteros, kad jāņem vērā arī produkta sūtīšanas un saņemšanas laiks. Ilgtermiņa sadarbībā influenceris produktu jau būs saņēmis un varēs turpināt radīt par to saturu bez liekas gaidīšanas. Tāpat arī zīmolam nav jāpavada laiks produktu izsūtot.

Izmantojot influenceru mārketinga platformu kā Promoty, kur satura pieprasīšana un maksājumi ir automātiski, sanāk laiku ietaupīt vēl vairāk. Promoty vari pieprasīt vairākus “post” un “story” kampaņas ietvaros, atzīmējot datumus, kad tie nepieciešami.

Influenceru mārketings ilgtermiņa sadarbības

5. Influenceri dod priekšroku ilgtermiņa sadarbībām

Satura publicēšanas grafiki (piemēram, influenceris publicē 2 “postus” un 6 “story” katru mēnesi) tiek novērtēti arī no influenceru puses, jo tā viņi var labāk organizēt savu darbu labāk. Tā kā influenceru darbs pārsvarā ir uz projektu bāzes, tad ilgtermiņa sadarbības tiem dod, stabilitātes sajūtu. Šis arī rada lielāku motivāciju veidot labāko iespējamo saturu, lai sadarbība turpinātos. 

Bez tam, liela daļa influenceru dod priekšroku ilgtermiņa sadarbībām ar zīmoliem, kurus tie jau izmanto – tādā veidā esot godīgi pret saviem sekotājiem un nesot labākus rezultātus. 

Kā atrast ilgtermiņa sadarbības partnerus?

Labākā stratēģija būtu sākt ar vienu lielāku kampaņu, kuras ietvaros izvēlēts pietiekams skaits influenceru un pēc tam izvērtēt katra influencera rezultātus un izvēlēties labākos no tiem. Te ļoti labi strādās 80/20 likums, izvēloties 20% no infuenceriem, kuri ienesa labākos rezultātus ilgtermiņa sadarbībām.

Tomēr ne vienmēr var izdarīt secinājumus tikai no viena ieraksta Instagram – kā minējām iepriekš viens saskarsmes punkts, visticamāk, nenesīs rezultātus. Turklāt, dažreiz saturam nav tik labi rezultāti dēļ Instagram algoritmiem, jo nav bijis pareizais vizuālis, publicēšanas laiks utt. Ticam, ka ir vērts dot satura veidotājam vairākas iespējams pirms izdarīt secinājumus par rezultātiem.

Pēc tam sākas nepārtraukta izvērtēšana un optimizācija, kur vari aizvietot tos influencerus, kuri nav nesuši labus rezultātus vai, veidojuši kvalitatīvu saturu, un turpināt strādāt ar tiem, kuri ir. Gluži kā sporta komandā, kur katram ir, jādod savs pienesums.

Noteikti ir vērts pieminēt ilgtermiņa sadarbības iespēju savā kampaņas aprakstā. Ja Tu uzreiz minēsi, ka influenceri ar laākajiem rezultātiem tiks izvēlēti ilgtermi;na sadrbībai, viniem bus vēl lielaka motivacija censties.

Noteikti nedrīkst aizmirst, ka, lai iegūtu labākus rezultātus, ir jādod atgriezeniskā saite arī influenceriem, lai viņi zina, ko uzlabot.

“Tikai 5% no maniem sadarbības partneriem dod man ziņu par to, kādi rezultāti bija kampaņai – pat pēc dalīšanās ar personalizēto atlaižu kodu, kur var ļoti precīzi noteikt kādi, bija rezultāti,” atzīst Igauņu satura veidotāja Anni Rahula.

Noslēgumā, lai arī īstermiņa sadarbības un kampaņas var būt brīnišķīgas, ilgtermiņa sadarbības būs uzticamākas, radīs vairāk saskarsmes punktus ar klientu un palīdzēs ietaupīt laiku.

Ja Tu vēlies parunāt par to, kā igtermiņa sadarbības varētu palīdzēt Tavam zīmolam, raksti mums [email protected]!

Vairāk par šo tēmu: