Kā tiek noteikta influenceru sadarbību cena?

Tēma, kas nereti rada daudz jautājumu gan zīmolu, gan satura radītāju, vidū ir: kāda būtu taisnīga cena, kas būtu jāizmaksā satura veidotājam par vienu sadarbības ierakstu?  

Ir diezgan grūti norādīt konkrētas summas, jo tās var ietekmēt vairāki faktori. Protams, samaksas apmēru ietekmē arī Instagram statistika: jo lielāks sekotāju skaits, iesaistes rādītājs (engagement rate), sasniedzamības rādītājs (reach), jo lielāku samaksu var pieprasīt influenceris, kā arī cenas atšķiras dažādās valstīs, kas jāņem vērā, ja veido starptautisku kampaņu. Ja vēlies ātri izrēķināt aptuvenu cenu (Latvijā!), tad vari pieņemt, ka influenceris var prasīt vidēji 1 € centu par 1 sekotāju.


Daži piemēri par vidējām cenām Promoty Latvija satura radītāju vidū:

• Satura radītājs ar 1000 sekotājiem un 15% iesaistes rādītāju jautā apmēram 10-25 € par vienu sadarbības ierakstu un 10-15 € par storiju.

• Satura radītājs ar 5000 sekotājiem un 10% iesaistes rādītāju jautā apmēram 50-75 € par vienu sadarbības ierakstu un 15-30 € par storiju.

• Satura radītājs ar 10 000 sekotājiem un 5% iesaistes rādītāju jautā apmēram 100-250 € par vienu sadarbības ierakstu un 50-100 € par storiju.

• Satura radītājs ar 50 000 sekotājiem un 3% iesaistes rādītāju jautā apmēram 500 € par vienu sadarbības ierakstu un 300 € par storiju.

Papildus sekotāju skaitam, noteikti ir vērts pievērst uzmanību iesaistes rādītājam, kā arī, ja satura radītāju sekotāji vienmēr atstāj komentārus zem ierakstiem, atbild uz storijiem, un uzticas viņu rekomendācijām, tad sadarbība ar šādiem influenceriem ir daudz vērtīgāka nekā sadarbība ar influenceriem, kuriem nav tik laba saikne ar saviem sekotājiem.

Kas vēl ietekmē ieraksta cenu?

Papildus Instagram statistikai ir arī citi aspekti, kas ietekmē sadarbību cenu – tā kā ne visus no tiem ir iespējams izmērīt ar skaitļiem, tos ir grūti noformulēt. Šeit ir astoņi faktori, kas ietekmē influenceru samaksas noteikšanu:

1. Sadarbību skaits influencera profilā 

Ja katrs otrais vai trešais influencera ieraksts ir sadarbība, viņa sekotāji vairs rekomendācijas neuztvers nopietni, kas nozīmē, ka sadarbības ieraksti zīmoliem vairs nesniegs gaidītos rezultātus.

Jo mazāk sadarbību ir satura radītāja profilā, jo vairāk rūpīgi atlasītie zīmoli izcelsies un sadarbības šķitīs uzticamākas.

2. Satura kvalitāte 

Mārketinga speciālisti bieži sadarbojas ar influenceriem, lai iegūtu saturu sava zīmola sociālajiem tīkliem. Šajā gadījumā augstas kvalitātes fotogrāfijas bez šaubām ir augstākas samaksas vērtas!

Cena ir atkarīga arī no formāta: storiju izveidošana neaizņem daudz laika, līdz ar to samaksa par šāda veida saturu nereti ir zemāka, turpretī, video veidošana, ieskaitot Instagram Reels, aizņem daudz vairāk laika un tas atspoguļojas sadarbības cenā. Turpretī, sociālajos tīklos video izceļas daudz vairāk un dod iespēju nodot patērētājiem vairāk informācijas par konkrēto zīmolu, līdz ar to tas var būt vērtīgs ieguldījums!

Satura kvalitāte influenceri cenas

3. Ierakstu aprakstu (captions) kvalitāte

Kā mārketinga speciālistam, noteikti ir vērts aplūkot iepriekšējos sadarbības ierakstus: aprakstu saturs lielā mērā nosaka, cik ticami tie šķiet sekotājiem un kādas priekšrocības tie dod zīmolam. 

Ierakstu apraksti, kas izskatās pēc pārāk lielas reklāmas vai pēc informācijas, kas nokopēta no zīmola mājaslapas, nestrādā sociālajos tīklos. Taču apraksti, kuros tiek sasaistīts produkts ar paša influencera personīgo pieredzi, vai kuros tiek nodots kāds stāsts, sniedz vērtīgu informāciju un šādas produktu rekomendācijas ir ļoti gaidītas no sekotājiem. 

4. Projekts, kas prasa vairāk laika

Samaksu piemēri, kuri tika sniegti raksta sākumā, bija par visbiežāk sastopamajām sadarbībām, kurās satura radītājs uzņem fotoattēlu un to augšupielādē internetā. Projekti, kas prasa vairāk laika, piemēram – ceļošana, profesionāls grims, teksta iegaumēšana, fotogrāfa nolīgšana – ir augstākas samaksas vērti.  

Augstāka samaksa ir pieņemama arī tad, ja zīmols izmanto influencera seju savos reklāmas video, plakātos u.c. 

5. Cik labi influenceris atbilst zīmolam 

Viens no svarīgākajiem kritērijiem, izvēloties influencerus, ir viņu auditorijas demogrāfiskie dati un to atbilstība zīmola mērķauditorijai. Piemēram, ja kampaņa ir vērsta uz Latvijas tirgu, ir vērts iesaistīt satura radītājus, kuru sekotāji pārsvarā ir no Latvijas – citādāk liela daļa mārketinga budžeta tiek nelietderīgi izmantota.  

influencera sekotāji demogrāfija

Otrs kritērijs ir satura veidotāja niša jeb kāda konkrēta tēma, kurā tiek fokusēts viņu ievietotais saturs – visticamāk tas ir lauciņš, kurā visvairāk ir ieinteresēti influencera sekotāji un kurā tie uzticas influencera rekomendācijām jeb, vienkāršāk sakot – lauciņš, kurā influencerim ir ietekme. 

Piemēram, ja satura radītājs nepārtraukti runā par pašizaugsmi un laika plānošanu savā profilā, tas nozīmē, ka arī viņa auditorija ir ieinteresēta šajās tēmās – tātad zīmols, kas darbojas tajā pašā lauciņā, noteikti iegūtu labus rezultātus ar konkrēto influenceri, un tieši tāpēc viņā būtu vērts ieguldīt vairāk.

6. Bezmaksas produkti/pakalpojumi vai produktu kredīts 

Ja papildus naudas atlīdzībai kampaņa iekļauj vidējas vai augstas vērtības produktu, ko influenceris tāpat iegādātos pats, visticamāk zīmols to atskaitīs no naudas atlīdzības. 

Kampaņās, kur vienīgā samaksa ir produkts, ir vērts pārliecināties, ka tā vērtība ir vienāda ar samaksu, ko satura radītājs saņem par sadarbībām – citādi influenceriem var šķist, ka atalgojums nav viņu laika vērts un sadarbība var tikt noraidīta.

7. Satura radītāja attiecības ar zīmolu 

Ja satura radītājs ir zīmola produkta vai pakalpojuma fans, noteikti būtu svarīgi viņus iekļaut savā kampaņā – tas nozīmē, ka tiks radīti vairāki patiesi ieraksti, kuriem ir lielāka iespēja nest zīmolam labākus rezultātus. Turklāt, šāds satura veidotājs iespējams prasītu mazāku samaksu nekā parasti, jo viņi paši vēlētos sastrādāties ar konkrēto zīmolu. 

Ja pirmās sadarbības ir veiksmīgas, ir vērts apdomāt iespēju veidot ilgtermiņa sadarbību: tās sekotāji uzskata par uzticamākām, tās ir izdevīgas abām pusēm, un parasti nozīmē zemāku cenu par vienu ierakstu vai storiju. 

8. Cik atpazīstams ir satura radītājs 

Cenu ietekmē arī satura radītāja reputācija: slavenības parasti saņem vairāk sadarbību piedāvājumus un tāpēc tās izvēlas rūpīgāk. Turklāt, ieraksti no slavenībām nereti nonāk arī medijos, kas dažkārt nozīmē daudz lielāku produkta vai pakalpojuma izplatību.

kvalitatīvs influenceru saturs cenas
influenceru saturs cenas

Augstas kvalitātes satura veidošana aizņem daudz laika: produktu testēšana, fotogrāfiju uzņemšana, apraksta izveidošana, ieraksta koordinēšana un storiju veidošana var aizņemt vairākas stundas! Nemaz nerunājot par laiku, ko satura veidotājs ir ieguldījis, lai attīstītu savu sociālo mediju profilu.

Turklāt, influenceri nereti izmanto fotogrāfus, vizāžistus, iegādājas aksesuārus, ceļas agri, lai iegūtu ideālo fotogrāfiju, vai ceļo vairākus desmitus kilometru – šādi faktori arī būtu jāiekļauj samaksā.

Strādāšana ar satura radītāju ir kā sadarbība ar jebkuru citu partneri – tā pieprasa atklātību, uzticību un cieņu. Ja satura radītāji jutīs, ka zīmols novērtē sadarbību – gan atlīdzības ziņā, gan ar pozitīvām atsauksmēm, viņi būs motivēti ieguldīt vēl lielākas pūles, lai iegūtu zīmolam labākus rezultātus.

Ja Tev ir kādi jautājumi par influenceru samaksas cenām, sava budžeta plānošanu vai Promoty platformu, droši sazinies ar mums [email protected] – ar prieku palīdzēsim!

Vairāk par šo tēmu: