Influenceru mārketings Latvijā 2020

Aptauja ar Latviešu top 30 mārketinga ekspertiem – kā tiek atrasti influenceri, cik bieži ar tiem sadarbojas, cik daudz laikam tam tiek veltīts, ar kādām problēmām sanāk saskarties un kādi ir influenceru kampaņu budžeti.

Promoty ir par kvalitatīvām influenceru kampaņām, kuras ir vienkārši un ērti pārvaldīt vienuviet. Pavisam drīz tiks izlaista jauna Promoty versija ar uzlabotām iespējām, tādēļ vēlējāmies noskaidrot pašreizējo situāciju ar influenceru mārketingu Latvijas tirgū, kā arī piedāvāt risinājumus izaicinājumiem, ar kuriem saskaras mārketinga profesionāļi, strādājot ar influenceru mārketingu. Tieši tādēļ šī gada vasarā veicām aptauju ar 30 mārketinga profesionāļiem no dažādiem uzņēmumiem Latvijā, kuriem ir pieredze ar influenceru mārketingu. Tika pārstāvēti uzņēmumi no dažādām industrijām kā arī aģentūras. Paldies visiem, kuri piedalījās par šo vērtīgo informāciju un ceram, ka šis būs noderīgi arī Tev.

 

Kā tiek atrasti influenceri?

♡ Kad jautāti par influenceru atrašanu gandrīz puse aptaujāto atbildēja, ka meklē tos paši, manuāli, turot acis vaļā un aktīvi darbojoties sociālajos medijos, pašiem meklējot un sekojot šiem influenceriem. Tas notiek gan Instagramā pētot “suggested profiles”, gan sekojot atbilstošiem tēmturiem (hashtag).

♡ Otro vietu ieņēma influenceru atrašana ar aģentūras palīdzību. Gandrīz 30% aptaujāto atzina, ka influenceru atrašana ir liels laika patēriņš un viņi to labprāt uztic aģentūrām – mediju, PR vai digitālajām – atkarībā no influenceru kampaņas mērķa.

♡ Tikai daļa uzņēmumu pārstāvju influencerus meklē starp jau esošajiem klientiem, jo tā viņu produkts vai pakalpojums būs izprasts un parādīts vislabāk.

♡ Vēl influencerus meklē arī publiski pieejamos topos (piemēram, balticbrands), atbilstošās Facebook interešu grupās vai starp paziņām. Ir arī uzņēmumi, kuri sadarbojas ar influenceriem, kuri paši tos uzrunā.

♡ Liela daļa aptaujāto atzīst, ka vissvarīgākais ir, lai influenceris atbilst zīmolam, zīmola mērķauditorijai un uzņēmuma vērtībām. Influenceri tiek atlasīti pēc satura tematikas, sekotāju skaita, iesaistes rādītāja, atrašanās vietas, sekotāju demogrāfijas utt. Aptaujātie atzīst, ja jāmeklē influenceri ārzemju tirgiem, tad izmanto arī dažādas influenceru platformas.

Cik bieži uzņēmums veic sadarbības ar influenceriem un cik stundas tam tiek veltītas?

♡  Lielākā daļa aptaujāto uzņēmumu ar influenceriem sadarbojas uz projektu/ kampaņu bāzes – daļa katrai kampaņai, daļa retāk. Vairākums aptaujāto ar influenceriem sadarbojas reizi ceturksnī vai pāris reizes gadā. Un mazākums katru mēnesi vai katru dienu. Influenceru kampaņām tiek veltītas pāris stundas dienā vai mēnesī, dažiem tam ir atvēlēts darbinieks, bet citi tam laiku netērē un to dara aģentūra. Aptaujātie atzīst, ka laika patēriņš sadarbībām jāvelta visai liels – sākot no uzrunāšanas, vienošanās, līguma noslēgšanas, komunikācijas vadlīniju sagatavošanas, ierakstu saskaņošanas utt., taču konkrētas stundas nosaukt nespēja.

Ar kādām problēmām saskaras, sadarbojoties ar influenceriem?

♡ Tipiskākās problēmas sadarbībā ar influenceriem ir saistībā ar komunikāciju – netiek atbildēts laikā uz ziņām vai arī influenceri pazūd pavisam, neizpildot vienošanos.

♡ Nākamā problēma, ar ko saskaras uzņēmumi, ir neizpildīti solījumi, kad influenceris nepilda uzdevumu atbilstoši “brief” kā bija vienojušies. Bieži vien uzņēmumi sastopas arī ar to, ka influenceri neievēro termiņus satura iesniegšanai. Nedaudz mazāk uzņēmumu kā problēmu minēja neatbilstoši augstas kompensācijas pieprasīšanu. Daži atzīst, ka ir saskārušies ar situāciju, kad influenceris vienu dienu reklamē viņu produktu, bet nākamajā dienā jau konkurentu. Ne mazāk svarīgs fakts – influenceri bieži vien var neizprast reklāmējamo zīmolu un tā vērtības. Daži kā izaicinājumu minēja nekvalitatīvu saturu un visbeidzot arī grūtības ar rezultātu izmērīšanu. Kopumā uzņēmumi atzīst, ka influenceru mārketingā tiek ieguldīts apjomīgs darbs un laiks, bet ne vienmēr ir gaidītā atdeve.

Kā ir ar infuenceru kampaņām atvēlētajiem budžetiem?

♡ Runājot par budžetiem, tie stipri svārstās starp aptaujātajiem uzņēmumiem. Lielai daļai ir pieredze sadarbībām tikai uz bartera principa apmaiņā pret savu produktu, pakalpojumu vai dāvanu karti. Daļa min pāris simtu – pāris tūkstošu eiro budžetu. Visbeidzot, ir arī kompānijas, kuras gatavas atvēlēt influenceru mārketingam, pat līdz 30 000 eiro.

Viens ir skaidrs – influenceru atrašana un kampaņu organizēšana un pārvaldīšana ir laikietilpīgs un ķēpīgs process. Promoty mēs šo procesu cenšamies atvieglot un padarīt pēc iespējas vienkāršāku jums. Ja ir kādi jautājumi par šo aptauju, vai vēlaties uzzināt vairāk par Promoty, droši sazinieties ar mani [email protected] vai arī rezervējiet sev izdevīgo laiku videozvanam zemāk.

More on the topic