Kā atrast savam zīmolam piemērotus influencerus?

Latvijā ir vairāk nekā 525 000 Instagram lietotāju. Kā atrast tos, ar kuriem sadarboties, lai palielinātu savus pārdošanas apjomus un spēcinātu sava zīmola tēlu?
Šajā bloga ierakstā mēs Tev piedāvājam pārskatu par to, kā atrast un identificēt zīmolu veidotājus, kā uzsākt komunikāciju ar viņiem, ko atcerēties un ko noteikti nekad nedarīt! 👇🏼
     1. Kā atrast savam zīmolam piemērotus influencerus?
     2. Kam pievērst uzmanību, izvēloties influencerus?
     3. Kā uzsākt komunikāciju ar influenceriem?
     4. Kā novērtēt izveidoto saturu?

1. Kā atrast savam zīmolam piemērotus influencerus?

Tu noteikti vēlies atrast influencerus, kas tiešām vēlas sadarboties ar Tavu zīmolu – ideālā gadījumā tos, kuri jau izmanto Tava zīmola produktus un ir gatavi tos ieteikt saviem sekotājiem.
Tāpēc mēs iesakām sākt pārskatīt sava zīmola sociālo mediju kanālus. Iespējams kāds satura veidotājs, kurš jau ir ieteicis zīmola produktus saviem sekotājiem, regulāri ir rādījis Tavus produktus savos storijos vai atzīmējis tos savos ierakstos?
Ja Tev izdodas atrast kādu kvēlu fanu, turi viņu cieši un nelaid vaļā! Laba tradīcija ir uz viņu ierakstiem atbildēt ar ❤️ vai komentāru. Ja Tu vēlies nodibināt īpaši siltas attiecības, piepildi kasti ar saviem produktiem un nosūti to viņam vai izveido kādu citu jauku pārsteigumu – pastāv liela iespējamība, ka viņi priecāsies ar dāvanu padalīties arī savos sociālajos tīklos!
Lislotte Minejev -lislotteminejev - Maltesers x Promoty - influenceru mārketinga kampaņa
Protams, Tev vajadzētu pārbaudīt haštagus, kas saistīti ar Tavu zīmolu un tā nozari. Dažreiz Tu arī vari iegūt idejas no konkurentu kontiem. Noteikti nav vērts censties pārspēt citu zīmolu kampaņu idejas vai influencerus – taču Tu vari no viņiem iedvesmoties, atrast jaunus klientus un uzsākt sarunu ar cilvēkiem, kas ir ieinteresēti Tavā nozarē.
Manuāli atrast piemērotus influencerus ir sarežģīts un laikietilpīgs process – kad mēs uzsākām Promoty darbību, mums bija nepieciešamas vairāk nekā 40 stundas, lai atrastu 100 piemērotus satura veidotājus. Tas arī ir viens no iemesliem, kāpēc mēs izveidojām Promoty! 😛 Promoty platformā Tu vari izveidot kampaņu minūšu laikā, un piemērotie influenceri paši tai pieteiksies (lasi vairāk: Kā darbojas Promoty?).

2. Kam pievērst uzmanību, izvēloties influencerus?

2.1. Viņu stāsti un vērtības
Patiesībā Tu nevari izvēlēties influenceri, balstoties tikai uz viņa statistikas datiem – sākumā zīmola pārstāvim joprojām ir jāatver influencera profils un jāpieņem lēmums, balstoties uz viņa saturu un to, vai konkrētais influenceris ir piemērots zīmolam.
Tā kā daudzi satura veidotāji savos sociālajos tīklos runā par dažādiem savas dzīves aspektiem, nevar teikt, ka produktu kampaņā vajadzētu iekļaut tikai specifisku produktu influencerus. Drīzāk ir vērts ienirt dziļāk esošajos ierakstos: piemēram, ja satura veidotājs iepriekš jau ir uzsvēris tīras pārtikas nozīmi vai padalījies ar videi draudzīgiem dzīvesstila padomiem, viņš, visticamāk, labi iederēsies eko produktu kampaņā.
Šeit ir daži jautājumi, kurus Tu vari sev uzdot, meklējot piemērotākos influencerus:
  • Vai influenceris iepriekš ir pieskāries tēmām, kas ir svarīgas zīmolam?
  • Kādu dzīvesstilu viņš atbalsta?
  • Kādas vērtības izceļas viņa ierakstos?
  • Vai šāds cilvēks iederētos zīmola tēlā?
Promoty platformas lietotāji, piesakoties kampaņai, izveido nelielu ziņojumu, paskaidrojot to, kāpēc viņi vēlas piedalīties konkrētajā kampaņā – tas bieži vien jau uzreiz parāda to, cik labi cilvēks tajā iederētos.

2.2 Satura kvalitāte
Attēlu kvalitāte galvenokārt ir atkarīga no tā, vai zīmols vēlas, lai influencera izveidotais ieraksts būtu redzams tikai viņa personīgajā profilā vai zīmols vēlas vēlāk izmantot izveidotos vizuālos materiālos arī savos kanālos.
Lielākajai daļai influenceru ir labi nostiprināts vizuālais stils. Piemēram, ja visi iepriekšējie influencera attēli ir uzņemti ar telefonu, ir tumši un nedaudz graudaini, Tev nevajadzētu gaidīt, ka Tavi sadarbības ieraksti ar viņu tiks izveidoti gaišās krāsās un ļoti labā kvalitātē. Ja zīmols sagaida konkrēta stila attēlus kampaņas ietvaros, to vajadzētu pieminēt kampaņas aprakstā.
katriinhu - Promoty - influenceru mārketinga platforma
2.3 Iepriekšējās sadarbības
Mēs noteikti iesakām apskatīt influencera iepriekšējos sadarbības ierakstus – vai tie ir personīgi, autentiski un emocionāli? Vai komentāri, kas atrodami zem sadarbības ierakstiem, ir patiesi un ir redzams, ka cilvēka sekotāji ir ieinteresēti, vai arī tie ir drīzāk negatīvi?
Jo mazāk sadarbības ierakstu ir atrodami satura veidotāja profilā, jo uzmanīgāk viņi, visticamāk, izvēlas savas sadarbības, un Tu no viņiem vari sagaidīt autentiskāku saturu.
Tāpat ir vērts pārliecināties, ka influenceris iepriekš nav sadarbojies ar konkurējošajiem zīmoliem. Šajā gadījumā konkrētais satura veidotājs var nebūt laba izvēle, jo divu konkurējošu zīmolu izmantošana un reklamēšana rada iespaidu, ka influenceris nav patiess un godīgs, un sadarbojas ar zīmoliem tikai tāpēc, lai saņemtu samaksu.
2.4 Instagram statistika
Sekotāju skaits noteikti nav vissvarīgākais rādītājs, uz kuru skatīties, izvēloties influenceri. 
Piemēram, sekotāju skaits neparāda to, cik daudz cilvēku redz konkrētā cilvēka ierakstus – tam ir domāts sasniedzamības rādītājs (reach). Lai uzzinātu influencera sasniedzamību, Tev jāizmanto influenceru mārketinga platforma, kurā šāds rādītājs ir pieejams, vai arī jālūdz cilvēkam atsūtīt ekrānšāviņus ar statistiku no iepriekšējiem ierakstiem.
Viens no vissvarīgākajiem rādītājiem, kas palīdz izmērīt influencera kvalitāti, ir iesaistes rādītājs (engagement rate): influencera sekotāju procentuālā daļa, kam patīk, kas komentē un saglabā viņa ierakstus. Augsts iesaistes rādītājs norāda uz to, ka influencera sekotāji ir patiesi ieinteresēti viņa ierakstos, un influenceris arī aktīvi komunicē ar saviem sekotājiem. Tajā pašā laikā – jo lielāks ir satura veidotāja sekotāju skaits, jo zemāks parasti ir iesaistes rādītājs, tāpēc 3-5% augsts iesaistes rādītājs lielajiem influenceriem ir diezgan normāls rādītājs.
Šī iemesla dēļ mēs esam izveidojuši Promoty Cost Per Engagement (CPE; maksa par iesaisti) kā kampaņas veiksmes rādītāju. Lielākajai daļai kampaņu Latvijas tirgū šis rādītājs svārstās starp 0.05€ un 0.10€, un bieži vien ir pat zemāks giveaway un ļoti pievilcīgu kampaņu gadījumos.

k.zarane - Katrīna Zarāne x PARFOIS "Giveaway kopā ar Parfois"
2.5. Sekotāju kvalitāte
Kā zināt, vai influencera sekotāji viņu ir atraduši organiskā veidā vai arī tikuši nopirkti? Visvienkāršākā lieta, ko Tu vari izdarīt, ir atvērt sarakstu ar influencera sekotājiem – ja Tu jau uzreiz pamani tukšus profilus ar dīvainiem ārzemju vārdiem, tas ir aizdomīgi. Tāpat vari apskatīt arī komentārus pie influencera ierakstiem un redzēt, vai tie ir patiesi un sirsnīgi vai arī robotiski komentāri no tēmas “Foršs ieraksts, apskati manus ierakstus”.
Pirkto sekotāju identificēšana ir viena no lietām, kam mēs pievēršam lielu uzmanību Promoty platformā. Pašlaik Promoty algoritms zināmā mērā jau ir spējīgs atklāt viltus sekotājus, pie attiecīgo satura veidotāju profiliem platformā pievienojot sarkanu izsaukuma zīmi. Šogad mēs plānojam izlaist jaunus rīkus, kas spēs atklāt viltus sekotājus, botus, iesaistes grupu izmantošanu un citas aizdomīgas aktivitātes. 
Ja Tu vēlies iegūt labu pārskatu par influencera sekotāju demogrāfiskajiem rādītājiem (atrašanās vieta, vecums, dzimums), Tu vari izmantot Demographics skatu Promoty platformā: tur Tu vari redzēt influencera sekotāju sadalījumu pa valstīm, pilsētām, vecumiem un dzimumiem. Ja Tu neizmanto Promoty, Tu vari palūgt influenceri atsūtīt Tev ekrānšāviņu no viņa Instagram profila sadaļas Audience.
Instagram statistika - Audience cilne
Ja Tavs mērķis ir vietējā auditorija, influencera vietējo sekotāju proporcijai vajadzētu būt vienam no svarīgākajiem rādītājiem. Piemēram, diviem influenceriem ar vienādu sekotāju skaitu var būt atšķirīgs vietējo sekotāju skaits, kā rezultātā viņi var sniegt pilnīgi atšķirīgus rezultātus.

3. Kā uzsākt komunikāciju ar influenceri?

Vieglākais veids, kā uzsākt komunikāciju ar Instagram influenceri, ir uzrakstīt viņam Instagram platformā. Ja nosūtītā ziņa nokļūst sadaļā Message Requests, Tu vari pieklājīgi par to pabridināt pašu influenceri, ievietojot komentāru zem kāda no viņa ierakstiem.
Tavs sākotnējais kontakts ar satura veidotāju noteiks to, vai viņš vispār būs ieinteresēts sadarboties ar Tevi. Tāpēc pirmās ziņas saturam ir jābūt rūpīgi pārdomātam.
Pirmā ziņa var būt īsa un labi personalizēta, aprakstot to, kas Tavā zīmolā ir īpašs, kāds ir kampaņas mērķis un kāpēc konkrētais influenceris iederētos zīmola modelī. Pirmās vēstules mērķis ir redzēt, vai influencerim vispār ir kāda interese sadarboties ar Tavu zīmolu.
🚫 Nekad nesūti copy-paste tekstu satura veidotājiem un neizmanto botus, lai izplatītu ziņas. Satura veidotāji komunicē savā starpā, un šādas lietas parasti nāk gaismā. Tā vietā mēs iesakām katram influencerim nosūtīt personalizētu ziņu, radot izjūtu, ka Tu tiešām vēlies ar viņu sadarboties.
🚫 Neesi uzmācīgs – tas ir neprofesionāli un rada sliktu iespaidu par Tevi un zīmolu. Esi draudzīgs un pieklājīgs pat tad, ja influenceris noraida Tavu piedāvājumu – šādā veidā Tu saglabāsi profesionalitāti, un influenceris jutīs, ka Tu tiešām esi ieinteresēts ar viņu sadarboties.

 

4. Kā saprast, vai izveidotais saturs ir labs?

Kopumā saturu var izvērtēt, balstoties uz trīs aspektiem: ieraksta vizuālajiem materiāliem, apraksta un statistikas.
4.1. Vizuālie materiāli
Bieži vien influenceru mārketinga platformu priekšrocība (vismaz Promoty) ir tāda, ka influenceri var saņemt atsauksmes pirms ieraksta ievietošanas savā sociālajā tīklā. Ja kampaņas aprakstā tika iekļautas speciālas prasības attiecībā uz vizuālo noformējumu – piemēram, produktam ir jābūt redzamam attēlā, pašam influencerim ir jābūt redzamam attēlā, attēlam vajadzētu būt gaišos toņos utt. -, izveidotajam saturam tām ir jāatbilst. Ja tā nav, zīmola pārstāvim ir tiesības pieprasīt veikt izmaiņas.
Kaut gan šīm lietām vajadzētu būt izceltām kampaņas aprakstā, dažreiz šādi aspekti tiek piemirsti un netiek pieminēti kampaņas aprakstā. Tādā situācijā ir svarīgi, ka abas puses saglabā profesionalitāti un vienojas par risinājumu, kas der abām pusēm.
Kāds ir labs vizuālais materiāls? Striku noteikumu nav. 🙂 Daudzi zīmolu pārstāvji dod priekšroku attēliem, kuros viņu produkts konkrētajā brīdī tiek izmantots vai ir redzams dabiskā vidē, nevis vienkāršām “es un produkts” tipa bildēm. Vēl viens aspekts ir tāds, ka fotogrāfijas ar cilvēka seju izraisa vairāk emociju un tādejādi arī sniedz labākus rezultātus.
4.2. Ieraksta apraksts
Vēl grūtāk ir noteikt specifiskas prasības ieraksta aprakstam – lielākajā daļā gadījumu mēs iesakām pievienot pēc iespējams vairāk personīgo emociju un izveidot stāstu, taču dažreiz labi strādā arī specifiski mārketinga vēstījumi. Šeit galvenais ir tas, lai zīmols zinātu, ko tas vēlas pateikt ar kampaņas palīdzību (vai tā ir specifiska zīmola asociācija, ko tas vēlas izveidot, vai vienkārši nodot specifisku kampaņas vēstījumu) un spētu to izstāstīt influenceriem savā kampaņas aprakstā.
nikooola6 - Nikola Šakale - Sumilayi x Promoty
4.3. Statistika
Tiklīdz ieraksts ir apstiprināts un ievietots sociālajos tīklos, to var novērtēt, pamatojoties uz konkrētiem rādītājiem: patīk, komentāru un ieraksta saglabāšanas reižu skaitu, sasniedzamību un maksu par iesaisti. Promoty platformā mēs izmantojam arī tādu rādītāju kā sniegums (performance), kas salīdzina konkrētā ieraksta rezultātus ar vidējiem influencera ierakstu rezultātiem – tas parāda to, cik atbilstoši konkrētā influencera sekotāji ir zīmolam.
Lai apkopotu statistiku, Tu vari vēlreiz lūgt influenceri atsūtīt Tev ekrānšāviņus, izmantot influenceru mārketinga platformu vai izmantot Paid Partnership iezīmi Instagram platformā. Vairāk par to, kā izmērīt influenceru mārketinga rezultātus, mēs esam aprakstījuši šajā bloga ierakstā!
Kad sadarbība ir beigusies, Tu vari sazināties ar influenceri un noskaidrot, kāda bija viņa pieredze ar kampaņu. Pirmkārt, tas palīdz veidot uzticamas attiecības; otrkārt, gan zīmola pārstāvis, gan influenceris var iegūt nākamajām sadarbībām noderīgus padomus.
Promoty influenceru kampaņas statistika
Kā parādīja šis ieraksts, atrast influencerus ir daudz vieglāk, izmantojot tādas platformas kā Promoty. Promoty izmantošana nesatur nekādu risku – ja zīmols neatrod sev piemērotus satura veidotājus vai izvēlētie satura veidotāji neizveido pietiekami labus ierakstus, zīmolam kampaņa neizmaksā ne centu. Sāc šeit! 👇🏼
Citi bloga ieraksti, kas Tev varētu patikt:
Influenceru mārketings kā kanāls jēgpilna satura radīšanai

Influenceru mārketings kā kanāls jēgpilna satura radīšanai

Sociālo mediju konti mūsdienās ir gandrīz ikkatram uzņēmumam. Bet, ko tajos publicēt, ar kādu saturu dalīties, lai tas izstāstītu uzņēmuma stāstu, atklātu vērtības un iedvesmotu adresātu? Vai un kā šo var palīdzēt realizēt influenceri?

Pirmās 1000 influenceru mārketinga kampaņas Promoty platformā

Pirmās 1000 influenceru mārketinga kampaņas Promoty platformā

Ko mums ir iemācījušas pirmās 1000 influenceru mārketinga kampaņas?Jūlija sākumā Promoty platformā tika izveidota 1000. kampaņa. Tas nozīmē, ka 2,5 gadu laikā mēs esam īstenojuši vairāk nekā 1000 kampaņas trīs dažādos tirgos: Latvijā, Igaunijā un Somijā. 👇   Ko...

Wolt influenceru mārketinga pieredze

Wolt influenceru mārketinga pieredze

Wolt influenceru mārketinga pieredze Izmantojot influenceru mārketingu kā vienu no saviem galvenajiem kanāliem, Wolt izdevās kļūt par populārāko ēdienu piegādes platformu Latvijā. Kā viņiem tas izdevās? Elīza Jaka, bijusī Wolt mārketinga vadītāja Latvijā un tagadējā...

Saņemt jaunākos bloga ierakstus e-pastā


Bitnami