Kā darbojas Promoty?

Sociālie mediji kļūst par arvien nozīmīgāku daļu pirkuma lēmuma pieņemšanas procesā: vairāk nekā 70% cilvēku apgalvo, ka viņi veic izpēti sociālajos tīklos, pirms tiek pieņemts lēmums par to, vai veikt pirkumu. 92% cilvēku apstiprina, ka viņi vairāk uzticas draugu un paziņu ieteikumiem nekā reklāmām. Tas ir iemesls, kāpēc mēs izveidojām Promoty.

Īsumā, platforma strādā šādi:

•  Zīmola pārstāvis izveido kampaņu Promoty platformā
•  Influenceri piesakās kampaņai
•  Zīmola pārstāvis izvēlas influencerus, ar kuriem vēlas sadarboties
•  Izvēlētie influenceri augšupielādē saturu Promoty platformā
•  Zīmola pārstāvis izskata šo saturu
•  Kad saturs apstiprināts no zīmola puses, influenceris to publicē
• Zīmola pārstāvim redzama statistika par katru ierakstu atsevišķi, kā arī par visu kampaņu kopumā

Joprojām nedaudz neskaidri? Apskatīsim procesu soli pa solim!

1. Zīmola izveidošana
2. Kampaņas izveidošana
3. Influenceru izvēle
4. Satura izskatīšana

1. Zīmola izveidošana

1. SOLIS

Pirmais solis ir izveidot kontu un aizpildīt informāciju par zīmolu: nosaukumu, mājas lapu, pievienot logo vai bildi un īsu aprakstu.

To vari izdarīt te.

2. Kampaņas izveidošana

2. SOLIS

Klikšķini uz zilās Create first campaign“(izveidot pirmo kampaņu) pogas, lai izveidotu savu pirmo kampaņu.

3. SOLIS

General” (vispārīgi) sadaļā:

• Pievieno kampaņas nosaukumu – šī būs pirmā lieta, ko influenceri pamanīs, tā kā pārliecinies, ka tas ir atmiņā paliekošs;

Apraksti savu kampaņu – kas jūs esat, kāds ir kampaņas mērķis un galvenā ideja;

Pievieno tēmturus savai kampaņai – tos influenceriem obligāti būs jāpievieno saviem ierakstiem. Vislabāk strādās 1-3 tēmturi, kuri precīzi atbilst konkrētajai kampaņai un zīmolam. Tēmturis #ad tiks automātiski pievienots.

4. SOLIS

Guidelines” (vadlīnijas) sadaļā:

• Pievieno kampaņas noteikumus: kādus influencerus jūs meklējiet un kas no viņiem tiek sagaidīts;

• Uzstādi DO’s un DON’TS (jeb ko influenceriem darīt un nedarīt): ko vēlaties un ko nevēlaties redzēt influenceru komunikācijā.

5. SOLIS

Zem “Duration” (Termiņi) Tu vari noteikti termiņus: līdz kuram datumam esi atvērts pieteikumiem un kad vēlies, lai kampaņa vairs nerādās.

6. SOLIS

Zem “Content (Saturs):

• Izvēlies vai Tev nepieciešamas vienreizējs (one-off) saturs vai arī vēlies veidot ilgtermiņa sadarbības uz ikmēneša bāzes (monthly content);

• Nosaki cik dienas iepriekš influencerim Tev jāiesniedz saturs izskatīšanai. Iesakām uzstādīt 3-5 dienas, lai nepieciešamības gadījumā būtu pietiekams laiks izmaiņām;

Uzstādi, cik dienas saturam jābūt “online” (ja tas ir Instagram ieraksts, cik dienas šo saturu nedrīkst izdzēst). 

Te vari arī pierakstīt papildus vēlmes attiecībā uz saturu.

Vienreizējas sadarbības vai ikmēneša (One-off/monthly content)

Vienreizēja sadarbība (One-off) nozīmē, ka Tu izvēloties influenceri esi noteicis cik un kādas satura vienības (“post”/”story”) nepieciešamas un, kad influenceris saturu publicējis, jūsu sadarbība ir galā.

Tu vari izvēlēties satura veidu (Instagram “posts” vai “story”) un skaitu klikšķinot zemāk redzamajā sadaļā.

Ikmēneša sadarbības ir lielisks risinājums ilgtermiņā. Arī šajā gadījumā varēsi pievienot kāda veida saturu un cik daudz vēlies katru mēnesi, kā arī uz kuru datumu.

PS! Ja Tu pie kampaņas beigu datuma (Zem duration/Campaign End Date) atzīmēsi opcionāls (optional), tad ikmēneša sadarbību gadījumā influenceriem Tev būs jāiesniedz ikmēneša saturs, kamēr šo datumu nenoteiksi.

7. SOLIS

Payments” (Maksājumi) sadaļā vari izvēlēties, vai influenceri par sadarbību atlīdzībā saņems naudu, produktus vai abus.

• Ja Tu izvēlies produkta kampaņu (rewarding with products), Tev būs iespēja pievienot produkta nosaukumu, aprakstu un vērtību. Ja pievienosi vairāk kā vienu produktu, influenceri varēs izvēlēties no tiem. Ņem vērā, ka influenceri neredzēs Tevis norādīto produkta vērtību, līdz ar to, ja ir svarīgi to norādīt, tad tā jānorāda produkta aprakstā. Piemēram, 50€ dāvanu karte.

PS! Produkta kampaņas gadījumā Promoty komisija ir 10€ + PVN par katru satura vienību (post/story)

• Ja izvēlēsies naudas kampaņu (rewarding with money), influenceri uz Tavu kampaņu pieteiksies ar savu cenu, kuru vēlas saņemt par šo sadarbību.

PS! Naudas kampaņas gadījumā Promoty komisija ir 20% no influencera noteiktās cenas un Tev pie pieteikuma parādīsies gala summa, kur jau ir iekļauta influencera samaksa + Promoty komisija.

8. SOLIS

Zem “Targeting” (Mērķa auditorija) vari uzstādīt, ar kādiem influenceriem vēlies sadarboties: kāds ir viņu sekotāju skaits, iesaiste, kas ir viņa sekotāji (dzimums, vecums, atrašanās vieta) utt.

Tikai tie influenceri, kuri atbildīs šiem kritērijiem redzēs Tavu kampaņu un varēs pieteikties. Mēs iesakām šos filtrus atstāt plašākus, lai nepalaistu garām kādus labus un savam zīmolam atbilstošus pieteikumus.

9. SOLIS

Pēdējais solis ir pārskatīt, vai viss ir uzstādīts pareizi. Sadaļā ar mobilo telefonu redzēsi, kā Tava kampaņa izskatīsies influenceru aplikācijā.

Ja viss izskatās labi, vari klikšķināt “Start Campaign” (Sākt kampaņu).

10. SOLIS

Kad kampaņa būs uzstādīta, mēs to vēl apstiprināsim un Tu sāksi saņemt pieteikumus no influenceriem.

Visas savas kampaņas varēsi apskatīt “Campaigns” (Kampaņas) sadaļā:

• Ja kampaņa vēl nav uzsākta, tā parādīsies zem Drafts” (Melnraksti)

• Kad kampaņa būs uzsākta, tā rādīsies zem Running Campaigns” (Esošās kampaņas) PS! Influenceriem tā būs redzama tikai sākot no Tevis uzstādītā datuma sadaļā “Duration” (Termiņi)/“Start Date” (Sākuma datums).

3. Sadarbību uzsākšana

3.1. Izvēlies influencerus ar kuriem vēlies sadarboties

Kampaņas pieteikumus vari apskatīt sadaļā “Applications” (Pieteikumi).

Te redzēsi visus influencerus, kuri pieteikušies Tavai kampaņai: varēsi apskatīt viņu ideju un motivāciju sadarboties, Insatgram statistiku, kā arī cenu, cik šī sadarbība izmaksās. Ja uzklikšķināsi uz viņu profila bildes, redzēt viņu Instagram kontu un detalizētāku sekotāju demogrāfiju. Kad būsi izlēmis ar kuriem influenceriem sadarboties, varēsi klikšķināt uz accept (akceptēt) vai refuse (noraidīt) pogas.

Ja Tava kampaņa ir produkta jeb barteris, nākamais solis būs nosūtīt produktus. Vislabāk to izdarīt pēc iespējas ātrāk, kad esi izvēlējies influencerus. Sadaļā “Shipping” (Piegāde) atradīsi influenceru adreses, kontaktinformāciju un produktus, ko viņi ir izvēlējušies.

3.2. Iesniegtā satura apstiprināšana

Sadaļā “Review” (Izskatīšanai) redzēsi visu iesniegto saturu sadalītu divās daļās:

Saturs, kurš jāizskata – saturs, kurš Tev vai nu jāapstiprina (approve) vai jānoraida klikšķinot request changes (pieprasīt izmaiņas). Ja izvēlēsies

 “Request changes” (Pieprasīt izmaiņas) influenceris saņems Tavu pievienoto komentāru, kas būtu jāpamaina, un iesniegs uzlabotu saturu atkārtoti.

Apstiprinātais saturs – saturs, kuru esi apstiprinājis un kurš ir gatavs publicēšanai.

Pilna izmēra attēlu vari saņemt klikšķinot uz tā.

PS! Kad klikšķināsi “Approve” (Apstiprināt), Tev būs iespēja samaksāt uzreiz pievienojot karti vai ar pēcapmaksas rēķinu. Ja iesniegtais saturs tomēr neapmierina to var arī noraidīt un tas nav jāiegādājas. Viss iegādātais saturs (vizuālie materiāli) paliek jūsu rīcībā un variet droši to izmantot citos savos kanālos (Facebook, Newsletter utt.).

Publicētais saturs parādīsies sadaļā “Content” (Saturs). Tur arī varēsi sekot līdzi statistikai katram “postam” un “story”. Būs pieejama informācija par likes (patīk), komentāriem, sasniegtajiem unikālajiem kontiem, impresijām, saglabātajiem ierakstiem un iesaistes rādītājiem.

3.3. Seko līdzi kampaņas statistikai

Sadaļā “Analytics” (Analītik) apskaties kampaņas kopējos rezultātus un statistiku.

Izklausās labi? Izmēģini!

Promoty platformā šobrīd reģistrējušies vairāk nekā 50 000 influenceri no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Dānijas, Somijas, Norvēģijas, Zviedrijas un Nīderlandes.

Turklāt, kampaņas izveide ir bez maksas, līdz ar to nekāda riska – maksā tikai par saturu, kuru izvēlies.

Sāc šeit 👇🏼

More on the topic