Kā izveidot labu kampaņas aprakstu Promoty platformā?

Promoty mērķis ir padarīt influenceru mārketinga kampaņas pēc iespējas efektīvākas zīmoliem. Tomēr, lai to izdarītu, kampaņas aprakstam ir jābūt specifiskam un pēc iespējas labāk jāraksturo no tās sagaidāmie rezultāti.

Lai to veiksmīgi izdarītu, mēs esam uzskaitījuši tās lietas, kam pēc mūsu pieredzes būtu jābūt ietvertām kampaņas aprakstā!

◻️ Saistošs nosaukums

Kampaņas virsraksts kopā ar zīmola nosaukumu un kampaņas attēlu ir pirmā lieta, pēc kā satura veidotāji izlemj, vai viņi vēlas lasīt kampaņas aprakstu. Tāpēc kampaņas nosaukumam vajadzētu būt atšķirīgam un uzkrītošam – piemēram, “Padarīsim sociālos tīklus interesantākus!” vai “Atdod x produktus saviem sekotājiem”. Mazāk zināmiem zīmoliem ir ieteicams arī dot mājienu, par ko būs konkrētā kampaņa. Un kāpēc gan nepievienot arī kādu emocijzīmi!

 

Kampaņas aprakstam vajadzētu būt kodolīgam un saistošam, vienlaikus izceļot vissvarīgāko informāciju. Bieži vien satura veidotāji nemaz neizlasa garos un neārdomātos kampaņu aprakstus! Turklāt, ja kampaņas apraksts ir pārāk garš, pastāv risks, ka satura veidotāji palaidīs garām svarīgu informāciju.

◻️ Iepazīstināšana ar zīmolu vai produktu / pakalpojumu

Apraksta sākumā ir vērts nedaudz aprakstīt zīmolu, produktu vai pakalpojumu – it īpaši, ja Tu vēlies sadarboties ar satura veidotājiem, kas līdz šim vēl nav izmēģinājuši Tavu (jauno) produktu! Jo veiksmīgāk Tu spēsi nodot sava zīmola iezīmes un vērtības kampaņas lasītājiem, jo veiksmīgāk Tu spēsi atrast sev piemērotākos satura veidotājus.

Pārliecinies, ka Tu neuzraksti pilnu ieraksta aprakstu, kas satura veidotājam būs jālieto kampaņas ietvaros – šāds ieraksts skanēs komerciāli, nebūs autentisks un nesniegs cerētos rezultātus. Ir svarīgi nošķirt informāciju, kam jābūt iekļautai ierakstā, no otršķirīgas informācijas.

◻️ Kampaņas mērķis

Kampaņas mērķim arī ir jābūt pieminētam kampaņas aprakstā, lai satura veidotāji varētu izveidot ieraksta aprakstu un aicināt cilvēkus rīkoties, balstoties uz zīmola mērķi. Piemēram, kampaņas mērķis var būt:

  • Informēt cilvēkus par izpārdošanu veikalā;

  • Virzīt cilvēkus uz zīmola Instagram kontu / tiešsaistes veikalu / veikalu / mājaslapu;

  • Veidot izpratni par zīmolu;

  • Palielināt produkta / pakalpojuma pārdošanas apjomus.

◻️ Kādi satura veidotāji tiek meklēti

Vēl viena laba ideja ir kampaņas aprakstā iekļaut to, ko satura veidotājiem vajadzētu aprakstīt, piesakoties kampaņai: piemēram, Tu vari pajautāt, kādus produktus viņi ir lietojuši jau iepriekš vai kādu ierakstu viņi plāno izveidot. Tas nodrošinās jēgpilnāku pieteikumu saņemšanu, un Tev būs vieglāk atrast īstos fanus.

Tāpat Tu īsi vari aprakstīt, kādus satura veidotājus Tu meklē – piemēram:

  • Mēs meklējam satura veidotājus, kas pagājušajā gadā apmeklēja x pasākumu un labprāt to šogad darītu vēlreiz!

  • Mēs meklējam satura veidotājus, kuriem rūp apkārtējā vide un kuri ikdienā cenšas radīt pēc iespējas mazāk atkritumu.

  • Mēs meklējam satura veidotājus, kuri mīl saldumus, bet tajā pašā laikā vēlas ēst veselīgi.

…, lai atbilstošais satura veidotājs justu, ka kampaņa ir piemērota tieši viņam, un vēlētos tai pieteikties.

 

◻️ DO un DON’T

Šī sadaļa sniedz detalizētākus norādījumus gan par vizuālo materiālu, gan par ieraksta aprakstu – piemēram, kādā kontestā produktam vajadzētu parādīties attēlā, vai satura veidotājam ir jābūt redzamam fotogrāfijā, kādās krāsās attēlam vajadzētu būt un tā tālāk. Ja zīmolam ir svarīgi, ka tiek uzsvērta noteikta kvalitāte (vides draudzīgums, produkta izcelsme utt.), to arī vajadzētu pieminēt.

Tāpat ir vērts apsvērt iespējamos riskus – piemēram, ja tas ir konservatīvāks zīmols, vajadzētu pieminēt to, ka fotogrāfijās nedrīkst būt redzamas kailas ķermņa daļas. Tāpat ir labi aprakstīt acīmredzamas lietas, kas var nebūt tik pašsaprotamas satura veidotājiem – piemēram, noteiktā laika periodā nesadarboties ar konkurējošiem zīmoliem.

Kad viss ir uzrakstīts, kampaņas aprakstam Promoty platformā vajadzētu izskatīties aptuveni šādi:

Ja Tev ir kāds jautājums par platformu vai arī Tu vēlies apspriest potenciālās kampaņas idejas, Tu vienmēr vari ar mums sazināties, izmantojot e-pastu [email protected] – mēs priecāsimies Tev palīdzēt! Tāpat Tev varētu noderēt raksts “Kā darbojas Promoty platforma” , kurā soli pa solim aprakstīts, kā izveidot kampaņu Promoty platformā. Kad esi to izlasījis, Tu vari izveidot savu pirmo kampaņu!👇🏼

Piemēram, Latviešu influencerim ar 10 tūkstošiem sekotāju un 5% iesaistes līmeni būs 500 aktīvi sekotāji, līdz ar to ieraksta cena būs ap 100 € -  bet protams, šo arī nosaka satura kvalitāte, sadarbību biežums un citi faktori. Vērts paturēt prātā, ka cenas dažādās valstīs atšķiras, kad tiek veidotas starptautiskas sadarbības, vērts pievērst uzmanību vietējam cenu līmenim attiecīgajā valstī.

influenceru kampaņas izmaksas Promoty

Atlīdzība ar produktiem vai pakalpojumiem jeb barteris

Produkta kampaņas, kur influencerim tiek atlīdzināts ar produktiem vai servisiem, e-veikala kredītiem vai dāvanu karti/grozu ir īpaši veiksmīgas, jo prasa mazāku ieguldījumu un nodrošina labāku atdevi (ROI) vairumā gadījumu.

Otrkārt, produkta kampaņas piesaista influencerus, kuriem patiešām interesē zīmola produkti un iespējams tos jau izmanto savā ikdienā, līdz ar to priecājas tos ieteikt saviem sekotājiem - šādas sadarbības rezultējas godīgā un autentiskā saturā, kurš nodrošina labus rezultātus.

Piemēram, viena no veiksmīgām Promoty kampaņām ir Sutu's influenceru kampaņa, kuras ietvaros influenceriem tika atlīdzināts ar bambusa salmiņiem. Lai arī šis produkts ir ar salīdzinoši zemu cenu, vairāk, kā 400 satura veidotāji kampaņai pieteicās, tai skaitā influenceri ar 100 tūkstošu sekotāju - viņu vērtības sakrita ar ideju, ka jāatbrīvojas no plastmasas salmiņiem, lai palīdzētu ar vides piesārņojumu. Bieži vien Tava zīmola vērtības var uzrunāt influenceri vairāk kā naudiska atlīdzība!

Sutu bambusa salmiņi Promoty influenceru mārketinga kampaņa

Kad jāpieņem lēmums par atlīdzības veidu influencerim, padomā par to, kāda ir tavu produktu vai pakalpojumu vērtība un kā tā atbilst influenceriem, kurus iztēlojies savai kampaņai. Piemēram, ja vēlies galvenokārt strādāt ar mikro-influenceriem ar 1 000 - 5 000  sekotāju, veiksmīgai kampaņai produkta vērtībai jābūt no 10 - 50 eiro. Ja produkta vērtība ir zemāka, tad vērts apsvērt naudas kampaņu.

Balstoties uz mūsu pieredzi Promoty, varam teikt, ka kampaņas, kuras piedāvā zemas vērtības produktus (zem 10 eiro), visticamāk, nebūs veiksmīgas, jo kvalitatīvs influenceru darbs būtu vērts vairāk.

9. Kā mērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Pēdējais un arī svarīgākais solis jebkurai influenceru mārketinga kampaņai ir tās analīze un rezultātu noteikšana: tas palīdzēs gan noteikt, cik kampaņa bijusi veiksmīga, gan arī to, kuri satura veidotāji ienesa labākus rezultātus kā arī kādus influencerus izvēlēties un kādu budžetu noteikti nākamajai kampaņai.

Influenceru mārketinga kampaņas rezultātu mērīšana pirmkārt atkarīga no kampaņas mērķa: ja mērķis bija iegūt zīmola atpazīstamību, tad galvenokārt jāpievērš sasniedzamības rādītājiem (reach, impresijas). Taču, ja mērķis bija veidot zīmola imidžu, tad būtu jāfokusējas uz iesaistes rādītājiem: like un komentāru daudzumu un kvalitāti, iesaistes rādītāju, jaunu sekotāju pieplūdumu utt.

Visgrūtāk ir izmērīt influenceru mārketinga ietekmi uz pārdošanu - par šo influenceru mārketings bieži tiek kritizēts. Vairumā gadījumu tiek izmantota viena no šīm divām opcijām:

a) Izsekojamas saites, kuras influenceris var pievienot savā profilā vai “story”, izmantojot “swipe up” funkciju. Google Analytics zīmols var redzēt, cik daudz apmeklējumu nācis no influencera saites, vai veikti pirkumi un cik lieli.

b) Personīgie atlaižu kodi ļaus noteikt precīzi, cik daudz pirkumu katrs influenceris ienesis. Tā kā atlaižu kodi ir interesanti arī pašam influencerim un sekotājiem, šī ir abpusēji izdevīga sadarbība. Kā arī tas palīdz precīzāk izvērtēt rezultātu, jo iespējams sekotājs neieies e-veikalā caur konkrēto saiti, taču atlaižu kodu izmantos jebkurā gadījumā.

atlaižu kodi influenceru mārketings Promoty

Pēc pirmajiem sadarbību ierakstiem, turpinās nepārtraukta rezultātu izvērtēšana, kur vari izvērtēt ar kuriem influenceriem turpināt sadarbības ilgtermiņā un kuriem tomēr nē. Jāpatur prātā, ka pirmais ieraksts ne vienmēr var nest labākos rezultātus: patērētājiem nepieciešamai vidēji 7-8 saskarsmes punkti ar zīmolu, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu, līdz ar to ir vērts pamērīt rezultātus ilgtermiņā.

Ar rezultātiem vajadzētu dalīties arī ar influenceriem, kuri piedalījās kampaņā. Diemžēl, zīmoli bieži vien to nedara: piemēram, Igauņu satura veidotāja Anni Rahula, atzīst, ka tikai 1/20 sadarbības partneriem ir dalījies ar viņu kampaņas rezultātos. “Pat tad, kad man ir bijis personalizēts atlaižu kods, pēc kura ļoti precīzi var noteikt rezultātus, rezultātus nesaņēmu”, saka Anni. “Saņemt atgriezenisko saiti ir ļoti svarīgi, lai nākotnē attīstītos kā satura veidotājs.”

Ja vēlies kampaņas statistiku vienuviet (reach, patīk, komentārus), iesakām pamēģināt Promoty influenceru mārketinga platformu, jo tas tiešām ir vērtīgi un pārskatāmi!

Promoty influenceru kampaņas rezultāti OPI

10. Influenceru mārketinga juridiskie aspekti

Tā kā gan influenceru, gan sociālo mediju mārketings ir relatīvi jaunas jomas, ir aktuāli dažādi ētiskie un normatīvie jautājumi.

Lai patērētājiem tiktu sniegta patiesa un skaidra informācija par publikāciju, par kuru influenceris saņēmis materiāla rakstura labumu (samaksu, dāvanu u.tml.), balstoties uz spēkā esošo komercprakses regulējumu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis šādus ieteikumus:

  • Ierakstā jāiekļauj nepārprotama norāde par komerciālu sadarbību – tas var būt ieraksta tekstā vai pievienojot atbilstošus tēmturus (hashtags)
  • Jālieto kāds no šādiem tēmturiem: #apmaksats, #apmaksatareklama, #paidpartnership, #reklama, #sponsorets
  • Ierakstā vai tēmturos skaidri jānorāda arī sadarbības, reklāmas apmaksātāja vai dāvanas sniedzēja nosaukums

Īstenojot mārketinga pasākumus sociālo tīklu vidē gan reklāmas devējiem, gan satura veidotājiem ir pienākums ievērot normatīvo aktu prasības. Viens no svarīgākajiem tiesību aktiem šajā jomā ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Vienlaikus Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem jārēķinās ar Reklāmas likuma un citām reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasībām. Tai skaitā svarīgi ir ņemt vērā:

  • tabakas izstrādājumu un citu  smēķēšanas produktu reklāmas aizliegumu;
  • alkoholisko dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • enerģijas dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • uztura bagātinātāju reklāmas prasības.

Īpaša uzmanība ir jāpievērš gadījumiem, kas saistīti ar bērniem adresētu reklāmu. Tāpat, sniedzot apgalvojumus par Produktu īpašībām, Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem ir jāspēj pierādīt izmantoto apgalvojumu patiesību.

Kā var noprast pēc šī ieraksta influenceru mārketinga platforma kā Promoty atvieglo sadarbību veidošanu: tā palīdz gan ātrāk atrast influencerus, dod pārskatu par influenceru statistiku un datiem, samazina nepieciešamību pēc līgumiem, vienkāršo maksājumus un produktu sūtīšanu.

Turklāt, kampaņas izveide Promoty ir bez maksas, un Tu maksāsi tikai par saturu, kuru esi akceptējis. Bez influenceriem no Latvijas, Tu vari sadarboties arī ar Igauņu, Lietuviešu, Somu, Dāņu, Zviedru, Norvēģu un Nīderlandes influenceriem. Droši sāc te! 👇🏼

More on the topic