Kādēļ veidot Instagram “story” kampaņas?

Sadarbojoties ar influenceriem visbiežāk ierasts prasīt publicēt bildi vai video savā Instagram lentā jeb “feed”. Tomēr pēdējā laikā Instagram stāsti jeb “story” ir palikuši arvien aktuālāki un var dot pat labākus rezultātus!

Story saturs parasti ir personiskāks un godīgāks, tas rada autentiskāku un dabiskāku sajūtu – kā arī influenceri parasti par 1 tēmu liek vairāk kā vienu story, kur pavisam nepiespiestā veidā var parādīties arī komunikācija par zīmolu. Turklāt, story saturs parasti ir lētāks, interaktīvāks un tam ir iespēja pievienot saiti uz zīmola mājas lapu (ja influencerim ir vairāk kā 10 tūkstoši sekotāju).

Tā kā tagad arī Promoty ir iespēja veidot arī story kampaņas, vēlamies Tev pastāstīt par to plusiem un mīnusiem! 👇🏼

Story kampaņu PLUSI

+ Zemākas cenas

Tā kā story parasti tiek uzņemts “momentā”, tam nepieciešams mazāk laika un plānošanas, kā arī tas pazūd pēc 24 stundām – influenceri par tiem parasti prasa mazākas summas un tie satura veidotāji, kuri parasti nepiesakās Instagram “post” kampaņām apmaiņā tikai pret produktu, var piekrist likt story.

Tā kā story kampaņas Promoty ir jaunums, mums vēl nav savu piemēru ar ko padalīties, taču atrodamā informācija Later liecina, ka influenceris ar 230,000 sekotāju prasītu $2,200 par Instagram postu, bet tikai $700 pat story sadarbību. Vēl kāds populārs ceļojumu blogeris prasa $1,000 par postu un $200 par story. Šis nozīmē pat 3-5reiz zemākas cenas!

Latvijā šīs cenas ir ievērojami zemākas nekā piemērā, taču pierādījies, ka vairums influenceru tāpat prasīs zemāku cenu par story.

+ Dabiskāks saturs

Instagram story influenceris parāda auditorijai, kur viņš atrodas un ko viņš dara. Kad tiek likts Instagram posts tas jau ir apstrādāts, story vairāk parādās influencera ikdienas dzīve.

Story saturs parasti ir spontāns, kur influenceris dalās ar kādu ziņu savai auditorijai – tas var būt kāds sasāpējies jautājums, ziņa par saņemtu dāvanu vai citi momenti, ar kuriem konkrētajā brīdī ir vēlme dalīties. Tieši tādēļ šis saturs galu galā ir dabiskāks un autentiskāks.

Story saturs arī tiek publicēts biežāk, kā postu, pat vairākas reizes dienā, līdz ar to tajā pavisam nepiespiesti var iederēties arī informācija par jūsu produktu.

+ Influenceris var pievienot saiti

Neskatoties uz visiem uzlabojumiem, Instagram tomēr vēl nedod iespēju pievienot klikšķināmas saites pie ierakstiem, līdz ar to mazāki influenceri pievieno attiecīgo saiti savam Instagram profila bio. Tur tā, diemžēl, nav tik redzama, kā tā būtu zem paša ieraksta, bet šobrīd citu variantu nav.

Influenceriem, kuriem ir vairāk, kā 10 tūkstoši sekotāju ir iespēja izmantot “Swipe up” (Velc uz augšu) funkciju, kas dod iespēju savam storu pievienot saiti, uz kuru sekotājs ātri var nonākt.

Atkarībā no kampaņas mērķa, variet prasīt infuencerim pievienot saiti uz jūsu mājas lapu, e-veikalu, pasākumu vai konkursu. Lai izmērītu rezultātus, mēs iesakām katram influencerim izveidot personīgu saiti, lai beigu beigās varētu izpētīt, kurš no sadarbības partneriem ienesa labākos rezultātus.

+ Saistošāks saturs

Instagram story piedāvā dažādas iespējas, lai iesaistītu sekotājus: piemēram, iespēja uzdot dažādus jautājumus, prasīt atgriezenisko saiti vai parādīt emocijas. Šis palīdz saturam izskatīties vēl godīgākam un dabiskākam un mazāk kā reklāmai, kā arī parādīt, ka influencerim patiešām rūp sekotāju viedoklis.

+ Vairāk satura vienā sadarbībā

Kad influenceris pastāsta par produktu vai pakalpojumu savā story, tas parasti ir vairāk kā viens: pirmajos sekotāji tiek iepazīstināti ar produktu un tā funkcijām un tālāk jau, pastāstīts par savu pieredzi, to lietojot.

Starp citu, story kampaņās uzņēmumi bieži vien izmanto iespēju ielikt vairākus story ilgāka laika periodā, piemēram pirmajā nedēļā parādīt, kā produkts tiek saņemts un atpakots, tad jau vēlāk kā tas tiek izmantots un influencera domas par to un visbeidzot tiek pastāstīts par pieredzi un dotas atsauksmes un iespējams iedots arī atlaižu kods, tādā veidā atgādinot par šo produktu saviem sekotājiem vairākkārt.

OPI Instagram story kampaņa
OPI influenceru story kampaņa
OPI Instagram story kampaņa influenceri

Story kampaņu MĪNUSI

– Story ir redzams tikai 24 stundas

Ja Instagram posts ir redzams, kamēr vien influenceris to neizņem, tad story automātiski pazūd pēc 24 stundām. Protams, te jāņem vērā, ka Instagram lietotāji pārsvarā apmeklē savu kontu katru dienu un bieži vien story būs gandrīz tikpat skatījumu, kā ierakstam (“post”), kā arī ir iespēja lūgt influencerim saglabāt šo story zem profila “higlight”, kur tas būs redzams ilgāk.

– Zemākas kvalitātes bildes

Kā jau tika minēts, story saturs parasti ir spontānāks, līdz ar to ne vienmēr tas būs uzņemts ar profesionālu kameru perfektā vidē. Ja jums ir svarīgas augstas kvalitātes bildes, tad to ir vērts pieminēt pirms sadarbības, lai influenceris sagatavojas.

Nobeigumā

Promoty sadaļā “content” tagad Tu vari pievienot, kāda veida saturu vēlies saņemt (story/post), kā arī izvēlēties, vai tā būs vienreizēja sadarbība vai ilgtermiņa.

  • Produkta kampaņas gadījumā komisijas princips būs tas pats kā ar post 10 € + PVN story daudzumu kurš noteikts kampaņā.
  • Naudas kampaņā Promoty komisija ir 20% no influencera noteiktās cenas.
Kādēļ veidot story influenceru kampaņas Promoty

Ideālajā variantā, protams, būtu miksēt gan story, gan post, taču zīmoliem ar mazākiem mārketinga budžetiem ir vērts pamēģināt story kampaņu, lai piesaistītu influencerus ar lielāku sekotāju skaitu.

P. S. nedrīkst aizmirst, ka arī story sadarbībās ir jānorāda, ka tā ir #sadarbība

Droši dod ziņu mums, ja kādi jautājumi!

Piemēram, Latviešu influencerim ar 10 tūkstošiem sekotāju un 5% iesaistes līmeni būs 500 aktīvi sekotāji, līdz ar to ieraksta cena būs ap 100 € -  bet protams, šo arī nosaka satura kvalitāte, sadarbību biežums un citi faktori. Vērts paturēt prātā, ka cenas dažādās valstīs atšķiras, kad tiek veidotas starptautiskas sadarbības, vērts pievērst uzmanību vietējam cenu līmenim attiecīgajā valstī.

influenceru kampaņas izmaksas Promoty

Atlīdzība ar produktiem vai pakalpojumiem jeb barteris

Produkta kampaņas, kur influencerim tiek atlīdzināts ar produktiem vai servisiem, e-veikala kredītiem vai dāvanu karti/grozu ir īpaši veiksmīgas, jo prasa mazāku ieguldījumu un nodrošina labāku atdevi (ROI) vairumā gadījumu.

Otrkārt, produkta kampaņas piesaista influencerus, kuriem patiešām interesē zīmola produkti un iespējams tos jau izmanto savā ikdienā, līdz ar to priecājas tos ieteikt saviem sekotājiem - šādas sadarbības rezultējas godīgā un autentiskā saturā, kurš nodrošina labus rezultātus.

Piemēram, viena no veiksmīgām Promoty kampaņām ir Sutu's influenceru kampaņa, kuras ietvaros influenceriem tika atlīdzināts ar bambusa salmiņiem. Lai arī šis produkts ir ar salīdzinoši zemu cenu, vairāk, kā 400 satura veidotāji kampaņai pieteicās, tai skaitā influenceri ar 100 tūkstošu sekotāju - viņu vērtības sakrita ar ideju, ka jāatbrīvojas no plastmasas salmiņiem, lai palīdzētu ar vides piesārņojumu. Bieži vien Tava zīmola vērtības var uzrunāt influenceri vairāk kā naudiska atlīdzība!

Sutu bambusa salmiņi Promoty influenceru mārketinga kampaņa

Kad jāpieņem lēmums par atlīdzības veidu influencerim, padomā par to, kāda ir tavu produktu vai pakalpojumu vērtība un kā tā atbilst influenceriem, kurus iztēlojies savai kampaņai. Piemēram, ja vēlies galvenokārt strādāt ar mikro-influenceriem ar 1 000 - 5 000  sekotāju, veiksmīgai kampaņai produkta vērtībai jābūt no 10 - 50 eiro. Ja produkta vērtība ir zemāka, tad vērts apsvērt naudas kampaņu.

Balstoties uz mūsu pieredzi Promoty, varam teikt, ka kampaņas, kuras piedāvā zemas vērtības produktus (zem 10 eiro), visticamāk, nebūs veiksmīgas, jo kvalitatīvs influenceru darbs būtu vērts vairāk.

9. Kā mērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Pēdējais un arī svarīgākais solis jebkurai influenceru mārketinga kampaņai ir tās analīze un rezultātu noteikšana: tas palīdzēs gan noteikt, cik kampaņa bijusi veiksmīga, gan arī to, kuri satura veidotāji ienesa labākus rezultātus kā arī kādus influencerus izvēlēties un kādu budžetu noteikti nākamajai kampaņai.

Influenceru mārketinga kampaņas rezultātu mērīšana pirmkārt atkarīga no kampaņas mērķa: ja mērķis bija iegūt zīmola atpazīstamību, tad galvenokārt jāpievērš sasniedzamības rādītājiem (reach, impresijas). Taču, ja mērķis bija veidot zīmola imidžu, tad būtu jāfokusējas uz iesaistes rādītājiem: like un komentāru daudzumu un kvalitāti, iesaistes rādītāju, jaunu sekotāju pieplūdumu utt.

Visgrūtāk ir izmērīt influenceru mārketinga ietekmi uz pārdošanu - par šo influenceru mārketings bieži tiek kritizēts. Vairumā gadījumu tiek izmantota viena no šīm divām opcijām:

a) Izsekojamas saites, kuras influenceris var pievienot savā profilā vai “story”, izmantojot “swipe up” funkciju. Google Analytics zīmols var redzēt, cik daudz apmeklējumu nācis no influencera saites, vai veikti pirkumi un cik lieli.

b) Personīgie atlaižu kodi ļaus noteikt precīzi, cik daudz pirkumu katrs influenceris ienesis. Tā kā atlaižu kodi ir interesanti arī pašam influencerim un sekotājiem, šī ir abpusēji izdevīga sadarbība. Kā arī tas palīdz precīzāk izvērtēt rezultātu, jo iespējams sekotājs neieies e-veikalā caur konkrēto saiti, taču atlaižu kodu izmantos jebkurā gadījumā.

atlaižu kodi influenceru mārketings Promoty

Pēc pirmajiem sadarbību ierakstiem, turpinās nepārtraukta rezultātu izvērtēšana, kur vari izvērtēt ar kuriem influenceriem turpināt sadarbības ilgtermiņā un kuriem tomēr nē. Jāpatur prātā, ka pirmais ieraksts ne vienmēr var nest labākos rezultātus: patērētājiem nepieciešamai vidēji 7-8 saskarsmes punkti ar zīmolu, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu, līdz ar to ir vērts pamērīt rezultātus ilgtermiņā.

Ar rezultātiem vajadzētu dalīties arī ar influenceriem, kuri piedalījās kampaņā. Diemžēl, zīmoli bieži vien to nedara: piemēram, Igauņu satura veidotāja Anni Rahula, atzīst, ka tikai 1/20 sadarbības partneriem ir dalījies ar viņu kampaņas rezultātos. “Pat tad, kad man ir bijis personalizēts atlaižu kods, pēc kura ļoti precīzi var noteikt rezultātus, rezultātus nesaņēmu”, saka Anni. “Saņemt atgriezenisko saiti ir ļoti svarīgi, lai nākotnē attīstītos kā satura veidotājs.”

Ja vēlies kampaņas statistiku vienuviet (reach, patīk, komentārus), iesakām pamēģināt Promoty influenceru mārketinga platformu, jo tas tiešām ir vērtīgi un pārskatāmi!

Promoty influenceru kampaņas rezultāti OPI

10. Influenceru mārketinga juridiskie aspekti

Tā kā gan influenceru, gan sociālo mediju mārketings ir relatīvi jaunas jomas, ir aktuāli dažādi ētiskie un normatīvie jautājumi.

Lai patērētājiem tiktu sniegta patiesa un skaidra informācija par publikāciju, par kuru influenceris saņēmis materiāla rakstura labumu (samaksu, dāvanu u.tml.), balstoties uz spēkā esošo komercprakses regulējumu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis šādus ieteikumus:

  • Ierakstā jāiekļauj nepārprotama norāde par komerciālu sadarbību – tas var būt ieraksta tekstā vai pievienojot atbilstošus tēmturus (hashtags)
  • Jālieto kāds no šādiem tēmturiem: #apmaksats, #apmaksatareklama, #paidpartnership, #reklama, #sponsorets
  • Ierakstā vai tēmturos skaidri jānorāda arī sadarbības, reklāmas apmaksātāja vai dāvanas sniedzēja nosaukums

Īstenojot mārketinga pasākumus sociālo tīklu vidē gan reklāmas devējiem, gan satura veidotājiem ir pienākums ievērot normatīvo aktu prasības. Viens no svarīgākajiem tiesību aktiem šajā jomā ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Vienlaikus Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem jārēķinās ar Reklāmas likuma un citām reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasībām. Tai skaitā svarīgi ir ņemt vērā:

  • tabakas izstrādājumu un citu  smēķēšanas produktu reklāmas aizliegumu;
  • alkoholisko dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • enerģijas dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • uztura bagātinātāju reklāmas prasības.

Īpaša uzmanība ir jāpievērš gadījumiem, kas saistīti ar bērniem adresētu reklāmu. Tāpat, sniedzot apgalvojumus par Produktu īpašībām, Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem ir jāspēj pierādīt izmantoto apgalvojumu patiesību.

Kā var noprast pēc šī ieraksta influenceru mārketinga platforma kā Promoty atvieglo sadarbību veidošanu: tā palīdz gan ātrāk atrast influencerus, dod pārskatu par influenceru statistiku un datiem, samazina nepieciešamību pēc līgumiem, vienkāršo maksājumus un produktu sūtīšanu.

Turklāt, kampaņas izveide Promoty ir bez maksas, un Tu maksāsi tikai par saturu, kuru esi akceptējis. Bez influenceriem no Latvijas, Tu vari sadarboties arī ar Igauņu, Lietuviešu, Somu, Dāņu, Zviedru, Norvēģu un Nīderlandes influenceriem. Droši sāc te! 👇🏼

More on the topic