Laiks vasaras influenceru kampaņām – 5 lieliski piemēri!

Vasara vairs nav aiz kalniem – laiks sākt plānot vasaras influenceru kampaņas!

Neticami, bet maija mēnesī Promoty parasti tiek publicētas vairāk kampaņas kā pirms Ziemassvētkiem. Esi pirmais un sāc laicīgi plānot vasaras komunikāciju savam zīmolam. Lai kampaņas uzsākšana būtu vieglāka – te daži Promoty kampaņu piemēri no pagājušās vasaras. Lai saulaini!

flowerty.eu – iepazīšanās kampaņa

Flowerty ir ziedu piegādes aplikācija, kura uzsāka savu darbību pagājušajā vasarā. Kā daļu no savas mārketinga stratēģijas Flowerty piesaistīja komunikācijai arī mikro-influencerus no Promoty. Flowerty aicināja influencerus padalīties ar informāciju par jauno pakalpojumu caur savu personīgo pieredzi, kā arī parādīt, kā darbojas aplikācija.

Flowert vasaras influenceru kampaņas

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: Produkts + nauda
Influenceru skaits: 3
Patīk: 2 404
Komentāri: 164
Sasniegti: 83 241
Budžets: 150€ + produkts

Napsie – jauna gultas veļa ar rotaļīgu dizainu

Napsie preču klāstu papildināja jaunums – koša gultas veļa ar rotaļīgu dizainu! Napsie izveidoja kampaņu Promoty, lai izplatītu ziņu par šo jaunumu, lūdzot influenceriem pastāstīt saviem sekotājiem par šo jauno produktu.

Napsie vasaras kampaņa

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: Produkta kampaņa
Influenceru skaits: 6
Patīk: 1 115
Komentāri: 396
Sasniegti: 22 019
Budžets: 60€ + produkts

WandeRiga – Interaktīva pilsētas iepazīšanas spēle ģimenēm un draugiem

WandeRiga izveidoja kampaņu, lai popularizētu aizraujošus uzdevumus un pārsteidzošus atklājumus Rīgas Svētku laikā.

Influenceriem tika prasīts publicēt katram 3 Instagram story, kur pastāstītu par tuvojošajiem Rīgas svētkiem, par pašu spēli un procesu kā tā, tiek spēlēta.

wandeRiga vasaras influenceru kampaņa

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: Produkts + nauda
Influenceru skaits: 8
Patīk: n/a (Story kampaņa)
Komentāri: n/a (Story kampaņa)
Sasniegti: 30 662
Budžets: 468€ + produkts

Advaita Adventures – saulriets un skaņas meditācija purvā

Advaita Adventures piedāvā izbaudīt skaņas meditāciju uz sup dēļa mierīgos purva ūdeņos un piedzīvot vienu no skaistākajiem saulrietiem savā mūžā! Influenceri tika aicināti paši izdzīvot šo pieredzi un pēc tam dalīties tajā ar saviem sekotājiem.

Advaita Adventures vasaras influenceru kampaņa

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: Produkta kampaņa
Influenceru skaits: 3
Patīk: 1 403
Komentāri: 156
Sasniegti: 14 648
Budžets: 30€ + produkts

RevelNailBaltic – salona manikīrs mājas apstākļos

RevelNailBaltic izveidoja kampaņu, lai iepazīstinātu ar jaunumu – naga iemērkšanu pūderī – manikīra tehniku un parādītu cik viegli radīt dizainus un tikt pie izturīgiem nadziņiem. Influenceri paši izmēģināja šo tehniku savās mājās un dalījās pieredzē.

RevelNailBaltic vasaras influenceru kampaņa

Kampaņas rezultāti

Kampaņas veids: Produkta kampaņa
Influenceru skaits: 8
Patīk: 1062
Komentāri: 120
Sasniegti: 22 374
Budžets: 80€ + produkts

Varam kā palīdzēt ar Tava zīmola vasaras kampaņas ideju vai uzstādīšanu? Dod ziņu [email protected].

Piemēram, Latviešu influencerim ar 10 tūkstošiem sekotāju un 5% iesaistes līmeni būs 500 aktīvi sekotāji, līdz ar to ieraksta cena būs ap 100 € -  bet protams, šo arī nosaka satura kvalitāte, sadarbību biežums un citi faktori. Vērts paturēt prātā, ka cenas dažādās valstīs atšķiras, kad tiek veidotas starptautiskas sadarbības, vērts pievērst uzmanību vietējam cenu līmenim attiecīgajā valstī.

influenceru kampaņas izmaksas Promoty

Atlīdzība ar produktiem vai pakalpojumiem jeb barteris

Produkta kampaņas, kur influencerim tiek atlīdzināts ar produktiem vai servisiem, e-veikala kredītiem vai dāvanu karti/grozu ir īpaši veiksmīgas, jo prasa mazāku ieguldījumu un nodrošina labāku atdevi (ROI) vairumā gadījumu.

Otrkārt, produkta kampaņas piesaista influencerus, kuriem patiešām interesē zīmola produkti un iespējams tos jau izmanto savā ikdienā, līdz ar to priecājas tos ieteikt saviem sekotājiem - šādas sadarbības rezultējas godīgā un autentiskā saturā, kurš nodrošina labus rezultātus.

Piemēram, viena no veiksmīgām Promoty kampaņām ir Sutu's influenceru kampaņa, kuras ietvaros influenceriem tika atlīdzināts ar bambusa salmiņiem. Lai arī šis produkts ir ar salīdzinoši zemu cenu, vairāk, kā 400 satura veidotāji kampaņai pieteicās, tai skaitā influenceri ar 100 tūkstošu sekotāju - viņu vērtības sakrita ar ideju, ka jāatbrīvojas no plastmasas salmiņiem, lai palīdzētu ar vides piesārņojumu. Bieži vien Tava zīmola vērtības var uzrunāt influenceri vairāk kā naudiska atlīdzība!

Sutu bambusa salmiņi Promoty influenceru mārketinga kampaņa

Kad jāpieņem lēmums par atlīdzības veidu influencerim, padomā par to, kāda ir tavu produktu vai pakalpojumu vērtība un kā tā atbilst influenceriem, kurus iztēlojies savai kampaņai. Piemēram, ja vēlies galvenokārt strādāt ar mikro-influenceriem ar 1 000 - 5 000  sekotāju, veiksmīgai kampaņai produkta vērtībai jābūt no 10 - 50 eiro. Ja produkta vērtība ir zemāka, tad vērts apsvērt naudas kampaņu.

Balstoties uz mūsu pieredzi Promoty, varam teikt, ka kampaņas, kuras piedāvā zemas vērtības produktus (zem 10 eiro), visticamāk, nebūs veiksmīgas, jo kvalitatīvs influenceru darbs būtu vērts vairāk.

9. Kā mērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Pēdējais un arī svarīgākais solis jebkurai influenceru mārketinga kampaņai ir tās analīze un rezultātu noteikšana: tas palīdzēs gan noteikt, cik kampaņa bijusi veiksmīga, gan arī to, kuri satura veidotāji ienesa labākus rezultātus kā arī kādus influencerus izvēlēties un kādu budžetu noteikti nākamajai kampaņai.

Influenceru mārketinga kampaņas rezultātu mērīšana pirmkārt atkarīga no kampaņas mērķa: ja mērķis bija iegūt zīmola atpazīstamību, tad galvenokārt jāpievērš sasniedzamības rādītājiem (reach, impresijas). Taču, ja mērķis bija veidot zīmola imidžu, tad būtu jāfokusējas uz iesaistes rādītājiem: like un komentāru daudzumu un kvalitāti, iesaistes rādītāju, jaunu sekotāju pieplūdumu utt.

Visgrūtāk ir izmērīt influenceru mārketinga ietekmi uz pārdošanu - par šo influenceru mārketings bieži tiek kritizēts. Vairumā gadījumu tiek izmantota viena no šīm divām opcijām:

a) Izsekojamas saites, kuras influenceris var pievienot savā profilā vai “story”, izmantojot “swipe up” funkciju. Google Analytics zīmols var redzēt, cik daudz apmeklējumu nācis no influencera saites, vai veikti pirkumi un cik lieli.

b) Personīgie atlaižu kodi ļaus noteikt precīzi, cik daudz pirkumu katrs influenceris ienesis. Tā kā atlaižu kodi ir interesanti arī pašam influencerim un sekotājiem, šī ir abpusēji izdevīga sadarbība. Kā arī tas palīdz precīzāk izvērtēt rezultātu, jo iespējams sekotājs neieies e-veikalā caur konkrēto saiti, taču atlaižu kodu izmantos jebkurā gadījumā.

atlaižu kodi influenceru mārketings Promoty

Pēc pirmajiem sadarbību ierakstiem, turpinās nepārtraukta rezultātu izvērtēšana, kur vari izvērtēt ar kuriem influenceriem turpināt sadarbības ilgtermiņā un kuriem tomēr nē. Jāpatur prātā, ka pirmais ieraksts ne vienmēr var nest labākos rezultātus: patērētājiem nepieciešamai vidēji 7-8 saskarsmes punkti ar zīmolu, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu, līdz ar to ir vērts pamērīt rezultātus ilgtermiņā.

Ar rezultātiem vajadzētu dalīties arī ar influenceriem, kuri piedalījās kampaņā. Diemžēl, zīmoli bieži vien to nedara: piemēram, Igauņu satura veidotāja Anni Rahula, atzīst, ka tikai 1/20 sadarbības partneriem ir dalījies ar viņu kampaņas rezultātos. “Pat tad, kad man ir bijis personalizēts atlaižu kods, pēc kura ļoti precīzi var noteikt rezultātus, rezultātus nesaņēmu”, saka Anni. “Saņemt atgriezenisko saiti ir ļoti svarīgi, lai nākotnē attīstītos kā satura veidotājs.”

Ja vēlies kampaņas statistiku vienuviet (reach, patīk, komentārus), iesakām pamēģināt Promoty influenceru mārketinga platformu, jo tas tiešām ir vērtīgi un pārskatāmi!

Promoty influenceru kampaņas rezultāti OPI

10. Influenceru mārketinga juridiskie aspekti

Tā kā gan influenceru, gan sociālo mediju mārketings ir relatīvi jaunas jomas, ir aktuāli dažādi ētiskie un normatīvie jautājumi.

Lai patērētājiem tiktu sniegta patiesa un skaidra informācija par publikāciju, par kuru influenceris saņēmis materiāla rakstura labumu (samaksu, dāvanu u.tml.), balstoties uz spēkā esošo komercprakses regulējumu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis šādus ieteikumus:

  • Ierakstā jāiekļauj nepārprotama norāde par komerciālu sadarbību – tas var būt ieraksta tekstā vai pievienojot atbilstošus tēmturus (hashtags)
  • Jālieto kāds no šādiem tēmturiem: #apmaksats, #apmaksatareklama, #paidpartnership, #reklama, #sponsorets
  • Ierakstā vai tēmturos skaidri jānorāda arī sadarbības, reklāmas apmaksātāja vai dāvanas sniedzēja nosaukums

Īstenojot mārketinga pasākumus sociālo tīklu vidē gan reklāmas devējiem, gan satura veidotājiem ir pienākums ievērot normatīvo aktu prasības. Viens no svarīgākajiem tiesību aktiem šajā jomā ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Vienlaikus Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem jārēķinās ar Reklāmas likuma un citām reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasībām. Tai skaitā svarīgi ir ņemt vērā:

  • tabakas izstrādājumu un citu  smēķēšanas produktu reklāmas aizliegumu;
  • alkoholisko dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • enerģijas dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • uztura bagātinātāju reklāmas prasības.

Īpaša uzmanība ir jāpievērš gadījumiem, kas saistīti ar bērniem adresētu reklāmu. Tāpat, sniedzot apgalvojumus par Produktu īpašībām, Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem ir jāspēj pierādīt izmantoto apgalvojumu patiesību.

Kā var noprast pēc šī ieraksta influenceru mārketinga platforma kā Promoty atvieglo sadarbību veidošanu: tā palīdz gan ātrāk atrast influencerus, dod pārskatu par influenceru statistiku un datiem, samazina nepieciešamību pēc līgumiem, vienkāršo maksājumus un produktu sūtīšanu.

Turklāt, kampaņas izveide Promoty ir bez maksas, un Tu maksāsi tikai par saturu, kuru esi akceptējis. Bez influenceriem no Latvijas, Tu vari sadarboties arī ar Igauņu, Lietuviešu, Somu, Dāņu, Zviedru, Norvēģu un Nīderlandes influenceriem. Droši sāc te! 👇🏼

More on the topic