“Paid Partnership” iezīme Instagram platformā

Instagram platformā ir tik daudz atjauninājumu!🙌🏼 Viena no tām ir ‘’Paid Partnership’’ iezīme, kas ir svarīga gan zīmolu pārstāvjiem, gan satura veidotājiem. Kas tad ir šīs jaunais atjauninājums un kā to izmantot?

‘’Paid Partnership” (“Apmaksāta sadarbība”) ir neliels teksts virs ieraksta vai storija, kas parāda to, ka konkrētais saturs ir ticis izveidots sadarbībā ar zīmolu. Šis atjauninājums tika izveidots, lai palielinātu sponsorētā satura caurspīdīgumu Instagram platformā un tādejādi arī satura veidotāju uzticamību. Pirmie zīmoli jauno iezīmi varēja pārbaudīt jau pagājušā gada jūlijā, un tagad tā ir pieejama arī lielākajai daļa biznesa profila (Business Account) īpašnieku.

Zīmolu pārstāvjiem 👩🏼‍💻

Zīmola galvenais ieguvums no “Paid Partnership” zīmoga ir iespēja redzēt statistiku par satura veidotāja ierakstiem Facebook platformā un izmantot tos kā reklāmas – protams, ar noteikumu, ka satura veidotājs tam ir piekritis.

 

Kā to lietot? 

Lai piekļūtu “Paid Partnership” opcijai, Tavam zīmolam Instagram platformā jābūt izveidotam biznesa profilam (Business Account).

Atverot sāna izvēlni Instagram platformā, kā biznesa profila pārstāvis Tu vari izvēlēties, vai atļaut visiem satura veidotājiem Tevi atzīmēt ierakstā (vai pašu ierakstu) vai apstiprināt katru satura veidotāju individuāli. Lai apstiprinātu ierakstus pirms publicēšanas, izvēlnē spied uz Business, tad izvēlies Branded Content -> Branded Content Approvals un ieslēdz Require Approvals. Tiklīdz Tu būsi pārbaudījis un apstiprinājis konkrētu satura veidotāju, viņš Tavu zīmolu turpmākajos ierakstos varēs atzīmēt bez iepriekšējas apstiprināšanas.

Viens no lielākajiem “Paid Partnership” ieguvumiem ir tāds, ka Tu vari redzēt arī statistiku par satura veidotāju ierakstiem un storijiem Facebook platformā: par ierakstiem Tu vari redzēt statistiku, kas atspoguļo izplatību (spread) un iesaistes rādītāju (engagement rate); par storijiem Tu vari redzēt statistiku, kas parāda izplatību, atbilžu daudzumu, kā arī to, cik cilvēki pārgāja uz nākamo storiju, cik no viņiem pagāja atpakaļ uz iepriekšējo storiju un cik no viņiem izgāja no storijiem pavisam. Lai redzētu statistiku, dodies uz Facebook platformu un atver Insights -> Branded Content.

Kad satura veidotājs ir devis Tev atļauju reklamēt viņa ierakstus, atver Business Manager -> Measure & Report -> Branded Content, lai redzētu statistiku par šiem ierakstiem.

 Satura veidotājiem 📸

Satura veidotājiem “Paid Partnership” iezīme galvenokārt ir saistīta ar spēju skaidrāk nošķirt šāda veida ziņas no saviem pārējiem ierakstiem, parādīt autentiskumu (tas ir, neveikt viltus sadarbības), dalīties statistikā ar zīmolu un iegūt papildus redzamību, kad zīmols izlemj noreklamēt satura veidotāja izveidoto ierakstu.

 

Kā to lietot?

Satura veidotāji “Paid Partnership” var izmantot tikai tad, ja viņiem ir biznesa (Business Account) vai satura veidotāja profils (Creator Profile). Tāpat der atcerēties to, ka katrā ierakstā iespējams atzīmēt tikai vienu zīmolu.

1. Pēc tam, kad esi izvēlējies attēlu vai video un pievienojis filtrus, klikšķini uz Next;

2. Atver Advanced Settings;

3. Noklikšķini uz Tag Business Partner, lai varētu izvēlēties uzņēmumu;

4. Klikšķini uz zīmola, ko vēlies iekļaut savā rakstā, nosaukuma. Arī šim zīmolam jābūt izveidotam biznesa profilam, lai to varētu atzīmēt ierakstā.

 

Bieži vien var gadīties arī tā, ka Tevis izvēlētā uzņēmuma nosaukums ir atrodams sarakstā, taču Tev nav tiesību to atzīmēt. Tādā gadījumā Tev nepieciešams uzgaidīt, kamēr zīmols apstiprinās Tavu pieprasījumu – vai arī sazināties ar to personīgi un lūgt piekrišanu. Pēc tam, kad būsi atzīmējis zīmolu savā ierakstā, tā pārstāvji saņems paziņojumu, ka tas ir noticis, un viņi varēs redzēt Tava ieraksta statistiku.

 

Ja Tu vēlies zīmolu atzīmēt arī savā storijā, veic sekojošas darbības:

1. Atver savu Instagram kameru un izveido storiju;

2. Klikšķini uz saites ikonas 🔗 (augšā);

3. Izvēlies opciju Tag a Business Partner un no dotā saraksta atlasi zīmolu, ko vēlies atzīmēt savā storijā.

 

Zīmols, kas ticis atzīmēts ierakstā, arī var to reklamēt, lai sasniegtu vēl plašāku auditoriju – bet satura veidotājam vispirms jāsniedz zīmolam atļauja, ko var izdarīt šādi:

1. Izveido ierakstu;

2. Klikšķini uz Advanced Settings pirms nosaukuma pievienošanas;

3. Identificē zīmolu, ar ko Tu sadarbojies;

4. Klikšķini uz Allow Business Partner to Promote.

 

❕ Atceries, ka pēc atļaujas piešķiršanas satura veidotājs vairs nevarēs rediģēt vai dzēst ierakstu. Tāpat šajos ierakstos nav iespējams atzīmēt lietotājus (@lietotājvārds), kā arī izmantot GIF animācijas, tēmturus (hashtags) un mūziku.

Vai “Paid Partnership” iezīmes izmantošana ir obligāta?

Tai noteikti ir savi plusi – piemēram, tā skaidri nodala sadarbības ierakstus no pārējiem ierakstiem, kā arī sniedz zīmola pārstāvjiem pieeju ieraksta statistikai (tāpat kā Promoty) un iespēju reklamēt ierakstu.

Ir svarīgi atcerēties, ka sadarbības ierakstu atzīmēšana Instagram platformā v-i-e-n-m-ē-r ir obligāta prasība – to pieprasa gan Instagram reklāmas politika, gan valsts likumdošana neatkarīgi no tā, vai par sadarbību tiek iegūta nauda vai bezmaksas produkts. Tomēr tas, vai satura veidotājs izvēlas lietot pieticīgo tēmturi #ad vai vairāk redzamo “Paid Partnership” zīmogu, ir katra paša izvēle.

Piemēram, Latviešu influencerim ar 10 tūkstošiem sekotāju un 5% iesaistes līmeni būs 500 aktīvi sekotāji, līdz ar to ieraksta cena būs ap 100 € -  bet protams, šo arī nosaka satura kvalitāte, sadarbību biežums un citi faktori. Vērts paturēt prātā, ka cenas dažādās valstīs atšķiras, kad tiek veidotas starptautiskas sadarbības, vērts pievērst uzmanību vietējam cenu līmenim attiecīgajā valstī.

influenceru kampaņas izmaksas Promoty

Atlīdzība ar produktiem vai pakalpojumiem jeb barteris

Produkta kampaņas, kur influencerim tiek atlīdzināts ar produktiem vai servisiem, e-veikala kredītiem vai dāvanu karti/grozu ir īpaši veiksmīgas, jo prasa mazāku ieguldījumu un nodrošina labāku atdevi (ROI) vairumā gadījumu.

Otrkārt, produkta kampaņas piesaista influencerus, kuriem patiešām interesē zīmola produkti un iespējams tos jau izmanto savā ikdienā, līdz ar to priecājas tos ieteikt saviem sekotājiem - šādas sadarbības rezultējas godīgā un autentiskā saturā, kurš nodrošina labus rezultātus.

Piemēram, viena no veiksmīgām Promoty kampaņām ir Sutu's influenceru kampaņa, kuras ietvaros influenceriem tika atlīdzināts ar bambusa salmiņiem. Lai arī šis produkts ir ar salīdzinoši zemu cenu, vairāk, kā 400 satura veidotāji kampaņai pieteicās, tai skaitā influenceri ar 100 tūkstošu sekotāju - viņu vērtības sakrita ar ideju, ka jāatbrīvojas no plastmasas salmiņiem, lai palīdzētu ar vides piesārņojumu. Bieži vien Tava zīmola vērtības var uzrunāt influenceri vairāk kā naudiska atlīdzība!

Sutu bambusa salmiņi Promoty influenceru mārketinga kampaņa

Kad jāpieņem lēmums par atlīdzības veidu influencerim, padomā par to, kāda ir tavu produktu vai pakalpojumu vērtība un kā tā atbilst influenceriem, kurus iztēlojies savai kampaņai. Piemēram, ja vēlies galvenokārt strādāt ar mikro-influenceriem ar 1 000 - 5 000  sekotāju, veiksmīgai kampaņai produkta vērtībai jābūt no 10 - 50 eiro. Ja produkta vērtība ir zemāka, tad vērts apsvērt naudas kampaņu.

Balstoties uz mūsu pieredzi Promoty, varam teikt, ka kampaņas, kuras piedāvā zemas vērtības produktus (zem 10 eiro), visticamāk, nebūs veiksmīgas, jo kvalitatīvs influenceru darbs būtu vērts vairāk.

9. Kā mērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Pēdējais un arī svarīgākais solis jebkurai influenceru mārketinga kampaņai ir tās analīze un rezultātu noteikšana: tas palīdzēs gan noteikt, cik kampaņa bijusi veiksmīga, gan arī to, kuri satura veidotāji ienesa labākus rezultātus kā arī kādus influencerus izvēlēties un kādu budžetu noteikti nākamajai kampaņai.

Influenceru mārketinga kampaņas rezultātu mērīšana pirmkārt atkarīga no kampaņas mērķa: ja mērķis bija iegūt zīmola atpazīstamību, tad galvenokārt jāpievērš sasniedzamības rādītājiem (reach, impresijas). Taču, ja mērķis bija veidot zīmola imidžu, tad būtu jāfokusējas uz iesaistes rādītājiem: like un komentāru daudzumu un kvalitāti, iesaistes rādītāju, jaunu sekotāju pieplūdumu utt.

Visgrūtāk ir izmērīt influenceru mārketinga ietekmi uz pārdošanu - par šo influenceru mārketings bieži tiek kritizēts. Vairumā gadījumu tiek izmantota viena no šīm divām opcijām:

a) Izsekojamas saites, kuras influenceris var pievienot savā profilā vai “story”, izmantojot “swipe up” funkciju. Google Analytics zīmols var redzēt, cik daudz apmeklējumu nācis no influencera saites, vai veikti pirkumi un cik lieli.

b) Personīgie atlaižu kodi ļaus noteikt precīzi, cik daudz pirkumu katrs influenceris ienesis. Tā kā atlaižu kodi ir interesanti arī pašam influencerim un sekotājiem, šī ir abpusēji izdevīga sadarbība. Kā arī tas palīdz precīzāk izvērtēt rezultātu, jo iespējams sekotājs neieies e-veikalā caur konkrēto saiti, taču atlaižu kodu izmantos jebkurā gadījumā.

atlaižu kodi influenceru mārketings Promoty

Pēc pirmajiem sadarbību ierakstiem, turpinās nepārtraukta rezultātu izvērtēšana, kur vari izvērtēt ar kuriem influenceriem turpināt sadarbības ilgtermiņā un kuriem tomēr nē. Jāpatur prātā, ka pirmais ieraksts ne vienmēr var nest labākos rezultātus: patērētājiem nepieciešamai vidēji 7-8 saskarsmes punkti ar zīmolu, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu, līdz ar to ir vērts pamērīt rezultātus ilgtermiņā.

Ar rezultātiem vajadzētu dalīties arī ar influenceriem, kuri piedalījās kampaņā. Diemžēl, zīmoli bieži vien to nedara: piemēram, Igauņu satura veidotāja Anni Rahula, atzīst, ka tikai 1/20 sadarbības partneriem ir dalījies ar viņu kampaņas rezultātos. “Pat tad, kad man ir bijis personalizēts atlaižu kods, pēc kura ļoti precīzi var noteikt rezultātus, rezultātus nesaņēmu”, saka Anni. “Saņemt atgriezenisko saiti ir ļoti svarīgi, lai nākotnē attīstītos kā satura veidotājs.”

Ja vēlies kampaņas statistiku vienuviet (reach, patīk, komentārus), iesakām pamēģināt Promoty influenceru mārketinga platformu, jo tas tiešām ir vērtīgi un pārskatāmi!

Promoty influenceru kampaņas rezultāti OPI

10. Influenceru mārketinga juridiskie aspekti

Tā kā gan influenceru, gan sociālo mediju mārketings ir relatīvi jaunas jomas, ir aktuāli dažādi ētiskie un normatīvie jautājumi.

Lai patērētājiem tiktu sniegta patiesa un skaidra informācija par publikāciju, par kuru influenceris saņēmis materiāla rakstura labumu (samaksu, dāvanu u.tml.), balstoties uz spēkā esošo komercprakses regulējumu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis šādus ieteikumus:

  • Ierakstā jāiekļauj nepārprotama norāde par komerciālu sadarbību – tas var būt ieraksta tekstā vai pievienojot atbilstošus tēmturus (hashtags)
  • Jālieto kāds no šādiem tēmturiem: #apmaksats, #apmaksatareklama, #paidpartnership, #reklama, #sponsorets
  • Ierakstā vai tēmturos skaidri jānorāda arī sadarbības, reklāmas apmaksātāja vai dāvanas sniedzēja nosaukums

Īstenojot mārketinga pasākumus sociālo tīklu vidē gan reklāmas devējiem, gan satura veidotājiem ir pienākums ievērot normatīvo aktu prasības. Viens no svarīgākajiem tiesību aktiem šajā jomā ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Vienlaikus Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem jārēķinās ar Reklāmas likuma un citām reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasībām. Tai skaitā svarīgi ir ņemt vērā:

  • tabakas izstrādājumu un citu  smēķēšanas produktu reklāmas aizliegumu;
  • alkoholisko dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • enerģijas dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • uztura bagātinātāju reklāmas prasības.

Īpaša uzmanība ir jāpievērš gadījumiem, kas saistīti ar bērniem adresētu reklāmu. Tāpat, sniedzot apgalvojumus par Produktu īpašībām, Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem ir jāspēj pierādīt izmantoto apgalvojumu patiesību.

Kā var noprast pēc šī ieraksta influenceru mārketinga platforma kā Promoty atvieglo sadarbību veidošanu: tā palīdz gan ātrāk atrast influencerus, dod pārskatu par influenceru statistiku un datiem, samazina nepieciešamību pēc līgumiem, vienkāršo maksājumus un produktu sūtīšanu.

Turklāt, kampaņas izveide Promoty ir bez maksas, un Tu maksāsi tikai par saturu, kuru esi akceptējis. Bez influenceriem no Latvijas, Tu vari sadarboties arī ar Igauņu, Lietuviešu, Somu, Dāņu, Zviedru, Norvēģu un Nīderlandes influenceriem. Droši sāc te! 👇🏼

More on the topic