“Paid Partnership” iezīme Instagram platformā – kas tā ir un kā to izmantot?

Instagram platformā ir tik daudz atjauninājumu!🙌🏼 Viena no tām ir ‘’Paid Partnership’’ iezīme, kas ir svarīga gan zīmolu pārstāvjiem, gan satura veidotājiem. Kas tad ir šīs jaunais atjauninājums un kā to izmantot?
‘’Paid Partnership” (“Apmaksāta sadarbība”) ir neliels teksts virs ieraksta vai storija, kas parāda to, ka konkrētais saturs ir ticis izveidots sadarbībā ar zīmolu. Šis atjauninājums tika izveidots, lai palielinātu sponsorētā satura caurspīdīgumu Instagram platformā un tādejādi arī satura veidotāju uzticamību. Pirmie zīmoli jauno iezīmi varēja pārbaudīt jau pagājušā gada jūlijā, un tagad tā ir pieejama arī lielākajai daļa biznesa profila (Business Account) īpašnieku.

Zīmolu pārstāvjiem 👩🏼‍💻

Zīmola galvenais ieguvums no “Paid Partnership” zīmoga ir iespēja redzēt statistiku par satura veidotāja ierakstiem Facebook platformā un izmantot tos kā reklāmas – protams, ar noteikumu, ka satura veidotājs tam ir piekritis.

 

Kā to lietot? 
Lai piekļūtu “Paid Partnership” opcijai, Tavam zīmolam Instagram platformā jābūt izveidotam biznesa profilam (Business Account).
Atverot sāna izvēlni Instagram platformā, kā biznesa profila pārstāvis Tu vari izvēlēties, vai atļaut visiem satura veidotājiem Tevi atzīmēt ierakstā (vai pašu ierakstu) vai apstiprināt katru satura veidotāju individuāli. Lai apstiprinātu ierakstus pirms publicēšanas, izvēlnē spied uz Business, tad izvēlies Branded Content -> Branded Content Approvals un ieslēdz Require Approvals. Tiklīdz Tu būsi pārbaudījis un apstiprinājis konkrētu satura veidotāju, viņš Tavu zīmolu turpmākajos ierakstos varēs atzīmēt bez iepriekšējas apstiprināšanas.
Viens no lielākajiem “Paid Partnership” ieguvumiem ir tāds, ka Tu vari redzēt arī statistiku par satura veidotāju ierakstiem un storijiem Facebook platformā: par ierakstiem Tu vari redzēt statistiku, kas atspoguļo izplatību (spread) un iesaistes rādītāju (engagement rate); par storijiem Tu vari redzēt statistiku, kas parāda izplatību, atbilžu daudzumu, kā arī to, cik cilvēki pārgāja uz nākamo storiju, cik no viņiem pagāja atpakaļ uz iepriekšējo storiju un cik no viņiem izgāja no storijiem pavisam. Lai redzētu statistiku, dodies uz Facebook platformu un atver Insights -> Branded Content.
Kad satura veidotājs ir devis Tev atļauju reklamēt viņa ierakstus, atver Business Manager -> Measure & Report -> Branded Content, lai redzētu statistiku par šiem ierakstiem.

 Satura veidotājiem 📸

Satura veidotājiem “Paid Partnership” iezīme galvenokārt ir saistīta ar spēju skaidrāk nošķirt šāda veida ziņas no saviem pārējiem ierakstiem, parādīt autentiskumu (tas ir, neveikt viltus sadarbības), dalīties statistikā ar zīmolu un iegūt papildus redzamību, kad zīmols izlemj noreklamēt satura veidotāja izveidoto ierakstu.

 

Kā to lietot?
Satura veidotāji “Paid Partnership” var izmantot tikai tad, ja viņiem ir biznesa (Business Account) vai satura veidotāja profils (Creator Profile). Tāpat der atcerēties to, ka katrā ierakstā iespējams atzīmēt tikai vienu zīmolu.
1. Pēc tam, kad esi izvēlējies attēlu vai video un pievienojis filtrus, klikšķini uz Next;
2. Atver Advanced Settings;
3. Noklikšķini uz Tag Business Partner, lai varētu izvēlēties uzņēmumu;
4. Klikšķini uz zīmola, ko vēlies iekļaut savā rakstā, nosaukuma. Arī šim zīmolam jābūt izveidotam biznesa profilam, lai to varētu atzīmēt ierakstā.

 

Bieži vien var gadīties arī tā, ka Tevis izvēlētā uzņēmuma nosaukums ir atrodams sarakstā, taču Tev nav tiesību to atzīmēt. Tādā gadījumā Tev nepieciešams uzgaidīt, kamēr zīmols apstiprinās Tavu pieprasījumu – vai arī sazināties ar to personīgi un lūgt piekrišanu. Pēc tam, kad būsi atzīmējis zīmolu savā ierakstā, tā pārstāvji saņems paziņojumu, ka tas ir noticis, un viņi varēs redzēt Tava ieraksta statistiku.
 
Ja Tu vēlies zīmolu atzīmēt arī savā storijā, veic sekojošas darbības:
1. Atver savu Instagram kameru un izveido storiju;
2. Klikšķini uz saites ikonas 🔗 (augšā);
3. Izvēlies opciju Tag a Business Partner un no dotā saraksta atlasi zīmolu, ko vēlies atzīmēt savā storijā.

 

Zīmols, kas ticis atzīmēts ierakstā, arī var to reklamēt, lai sasniegtu vēl plašāku auditoriju – bet satura veidotājam vispirms jāsniedz zīmolam atļauja, ko var izdarīt šādi:
1. Izveido ierakstu;
2. Klikšķini uz Advanced Settings pirms nosaukuma pievienošanas;
3. Identificē zīmolu, ar ko Tu sadarbojies; 
4. Klikšķini uz Allow Business Partner to Promote.

 

❕ Atceries, ka pēc atļaujas piešķiršanas satura veidotājs vairs nevarēs rediģēt vai dzēst ierakstu. Tāpat šajos ierakstos nav iespējams atzīmēt lietotājus (@lietotājvārds), kā arī izmantot GIF animācijas, tēmturus (hashtags) un mūziku.

Vai “Paid Partnership” iezīmes izmantošana ir obligāta? 

Tai noteikti ir savi plusi – piemēram, tā skaidri nodala sadarbības ierakstus no pārējiem ierakstiem, kā arī sniedz zīmola pārstāvjiem pieeju ieraksta statistikai (tāpat kā Promoty) un iespēju reklamēt ierakstu. 
Ir svarīgi atcerēties, ka sadarbības ierakstu atzīmēšana Instagram platformā v-i-e-n-m-ē-r ir obligāta prasība – to pieprasa gan Instagram reklāmas politika, gan valsts likumdošana neatkarīgi no tā, vai par sadarbību tiek iegūta nauda vai bezmaksas produkts. Tomēr tas, vai satura veidotājs izvēlas lietot pieticīgo tēmturi #ad vai vairāk redzamo “Paid Partnership” zīmogu, ir katra paša izvēle.  
Citi bloga ieraksti, kas Tev varētu patikt:
Influenceru mārketings kā kanāls jēgpilna satura radīšanai

Influenceru mārketings kā kanāls jēgpilna satura radīšanai

Sociālo mediju konti mūsdienās ir gandrīz ikkatram uzņēmumam. Bet, ko tajos publicēt, ar kādu saturu dalīties, lai tas izstāstītu uzņēmuma stāstu, atklātu vērtības un iedvesmotu adresātu? Vai un kā šo var palīdzēt realizēt influenceri?

Wolt influenceru mārketinga pieredze

Wolt influenceru mārketinga pieredze

Wolt influenceru mārketinga pieredze Izmantojot influenceru mārketingu kā vienu no saviem galvenajiem kanāliem, Wolt izdevās kļūt par populārāko ēdienu piegādes platformu Latvijā. Kā viņiem tas izdevās? Elīza Jaka, bijusī Wolt mārketinga vadītāja Latvijā un tagadējā...

Saņemt jaunākos bloga ierakstus e-pastā


Bitnami