Pirmās 1000 influenceru mārketinga kampaņas Promoty platformā

Jūlija sākumā Promoty platformā tika izveidota 1000. kampaņa. Tas nozīmē, ka 2,5 gadu laikā mēs esam īstenojuši vairāk nekā 1000 kampaņas trīs dažādos tirgos: Latvijā, Igaunijā un Somijā.

 

Ko mēs no tām esam iemācījušies?

💡 Pirmā lieta, ko Tev vajadzētu saprast pirms kampaņas veidošanas, ir tās mērķis: vai tas ir palielināt izpratni par Tavu zīmolu, padarīt zīmolu redzamāku, iegūt saturu saviem sociālo mediju kanāliem, iegūt jaunus sekotājus, pastāstīt par konkrētu kampaņu vai atlaidi, palielināt interneta veikala apmeklējumu skaitu vai kāds cits mērķis.

Kampaņas apraksts, influenceru izvēle, kā arī galveno kampaņas rādītāju un tās rezultātu novērtēšana ir atkarīga no kampaņas mērķa.

💡 Veidojot kampaņu Promoty platformā, ir svarīgi to padarīt pievilcīgu arī influenceru acīs – jo īpaši svarīgi tas ir mazāk pazīstamiem zīmoliem, kuriem influenceru acīs vajadzētu sevi padarīt “stilīgus”.

 Izmanto emocijzīmes, lai kampaņai izveidotu savu personību 🍒

 Izmanto trenkrakstu, lai izceltu svarīgākās lietas

 Pievieno attēlus, video un linkus, kas influenceriem varētu palīdzēt labāk izprast Tavu zīmolu

 Vari pievienot arī noskaņu paneli (moodboard), kas atspoguļo Tevis vēlamā attēla tonalitāti un emocijas

Tā kā influenceri, piesakoties kampaņai, pieteikumam var pievienot kampaņas realizēšanas ideju, Tu vari viņiem uzdot tādus jautājumus kā “Lūdzu apraksti, kādu attēlu Tu plāno uzņemt” vai “…, kāda ir Tava iepriekšējā pieredze ar X”.

Lasi vairāk: Kā izveidot labu kampaņas aprakstu Promoty platformā?

💡 Daži padomi, veidojot kampaņu:

  • Veidojot kampaņu Promoty platformā, tai nevajadzētu uzstādīt pārāk šaurus kritērijus: šādi iespējams palaist garām kādu tiešām labu influenceri. Tā vietā mēs iesakām sākumā uzstādīt plašākus kritērijus un pēc tam atlasīt labākos pieteikumus.
  • Tā kā influenceri bieži vien savu saturu iesniedz pēdējā minūtē, ir vērts gala termiņu uzstādīt dažas dienas ātrāk nekā patiesībā saturs nepieciešams. Tādā veidā Tu varēsi atļauties kampaņu pagarināt un pieprasīt veikt izmaiņas ierakstā, ja nepieciešams.
  • Ja Tavs kampaņas budžets ir samērā zems, labs variants ir kampaņas ietvaros lūgt mazākiem influenceriem veidot ierakstus, savukārt lielākiem influenceriem – storijus. Tā kā par storijiem parasti tiek prasīta mazāka summa nekā par ierakstiem, tas ir labs veids, kā ar zemāku budžetu sasniegt plašāku auditoriju.

 

Šajā gadījumā Tu vari izmantot Promoty platformu, lai izveidotu atsevišķu kampaņu lielākiem un mazākiem influenceriem, kā arī kampaņas nosaukumā norādīt to, vai tā ir ieraksta vai storija kampaņa.

  • Izveido vairākus ierakstus ar vienu influenceri – piemēram, trīs ierakstus pusotra mēneša laikā + storiju. Pirmkārt, influencera auditorija redz, ka viņš tik tiešām izmanto konkrēto produktu un tādejādi rada uzticamāku un autentiskāku iespaidu. Otrkārt, tas, ka ziņa līdz potenciālajiem pircējiem nonāk vairākas reizes, palielina iespējamību, ka tiks izdarīts pirkums.
  • Šī ir arī vieta, kur optimizēt savas influenceru mārketinga kampaņas. Balstoties uz pirmās kampaņas rezultātiem, Tu parasti vari redzētu, kuras sadarbības zīmolam sniedza visaugstākos rezultātus – šos influencerus ir vērts izvēlēties arī savā nākošajā kampaņā.

Promoty platformā Tu vari izveidot kampaņas kopiju ar viena klikšķa palīdzību un attiecīgi to arī nosaukt (piemēram, “X rudens kampaņas ieraksts 2”).

dace.la - Dace Lapina - Sumilayi x Promoty

💡 Starptautisko kampaņu gadījumā Tev ir divas iespējas: izveidot vienu kampaņu visiem tirgiem vai arī katram tirgum atsevišķu kampaņu. Pēdējā varianta gadījumā zīmola pārstāvim ir skaidrāks priekšstats par to, cik daudz vietējo influenceru ir iesaistīti kampaņā, cik ieraksti ir tikuši izveidoti un kāda ir katras valsts kampaņas statistika – tāpat iespējama tāda tirgus specifika kā produktu pieejamība dažādās veikalu ķēdēs vai atšķirīgas tautības.

 

Šajā gadījumā Tu atkal vari izmantot kampaņas kopēšanas iespēju Promoty platformā un pēc tam nomainīt kampaņas nosaukumu un tās detaļas.

 

💡 Labs veids, kā sasniegt pēc iespējas plašāku auditoriju Latvijā, ir izveidot atsevišķas kampaņas latviski un krieviski runājošajiem platformas dalībniekiem un izvēlēties tos influencerus, kuriem ir visvairāk attiecīgajā valodā runājošo sekotāju. Piemēram, šādā veidā Tu labāk vari izplatīt kampaņas vēstījumus, kas paredzēti viens valodas grupas brīvdienām.

lemettikatja - Jekaterina Lemetti - MyLook.ee x Promoty

💡 Izvēloties influencerus, atkal ir svarīgi zināt savas kampaņas mērķi: piemēram, ja tās mērķis ir iegūt kvalitatīvu saturu zīmola sociālo mediju kanāliem, influencera iepriekšējo saturu kvalitāte ir vissvarīgākais rādītājs. Ja ne, Tu savā kampaņā vari iekļaut arī tādus influencerus, kuru attēliem ir zemāka kvalitāte un kuri veido personalizētus ierakstu aprakstus.

 

Kritēriji, kuriem pievērst uzmanību, izvēloties influenceri:

  • Instagram statistika: sasniedzamība (reach), iesaistes rādītājs (engagement rate) utt.
  • Sekotāju demogrāfiskie rādītāji: atrašanās vieta, vecums utt.
  • Influencera atbilstība zīmola vērtībām
  • Iepriekšējās sadarbības un sadarbības partneri
  • Vizuālo materiālu un ierakstu aprakstu kvalitāte
  • Influencera cenas atbilstība viņa kvalitātei

Lasi vairāk: Kā atrast savam zīmolam piemērotus influencerus?

💡 Svarīgāk par paša influencera vecumu un atrašanās vietu ir tas, no kurienes ir viņa sekotāji: ja Tavs mērķa tirgus ir Latvija, ir vērts izvēlēties influencerus, kuru sekotāji ir galvenokārt no šīs valsts. Tajā pašā laikā gan ir vērts atcerēties to, ka, tā kā Instagram ir globāla platforma, ir grūti atrast lietotājus, kuriem ir tikai 100% latviešu sekotāji.

Influencera sekotāju demogrāfiskie rādītāji

Visuzticamākais avots, kur iegūt statistiku par sekotāju demogrāfiskajiem rādītājiem, ir Promoty – tā kā šī informācija tiek iegūta pa tiešo no Instagram, influenceriem nav iespēju to ietekmēt.

💡 Arvien populārāka kļūst mikroinfluenceru, kuriem ir mazāks sekotāju skaits, iesaistīšana savās kampaņās: viņu priekšrocības ir zemākas cenas par ierakstu, augstāka iesaiste un autentiskāka komunikācija ar saviem sekotājiem.

Tomēr, iekļaujot mikroinfluencerus savās kampaņās, jāpatur prātā tas, ka viņiem bieži vien ir nepieciešamas papildus instrukcijas, kā rīkoties, jo viņiem ir mazāk pieredzes sadarbībās ar zīmoliem. Tāpat, lai iegūtu pietiekamu redzamību, vienas kampaņas ietvaros vajadzētu sadarboties ar vairākiem mikroinfluenceriem.

 

💡 Kampaņas, kurās influenceri kā atlīdzību saņem produktus, piesaista influencerus, kuri tiešām mīl konkrētā zīmola produkciju un jau to izmanto. Naudas kampaņās iespējams saskarties ar vairāk cilvēkiem, kas sadarbojas tikai naudas dēļ.

Produktu kampaņa ir arī labākā izvēle gadījumā, ja zīmolam ir ierobežots budžets: piemēram, zemāk redzamajā kampaņā piedalījās 20 mikroinflueceri, tātad kampaņas izmaksas bija 200€ (Promoty komisijas maksa). Ar šo budžetu kampaņa sasniedza 150 000 cilvēkus, un zīmols ieguva 20 vizuālos materiālus, ar ko dalīties savos sociālajos tīklos.

Promoty kampaņas statistika

💡 Produktu kampaņas gadījumā tās struktūra ir atkarīga arī no produkta cenu klases:

  • Zemākas cenu klases produkta gadījumā būtu labi izveidot produkta + naudas kampaņu, lai piesaistītu arī lielākus influencerus vai, ja zīmolam ir mazāks budžets, izveidot storiju kampaņu lielākiem influenceriem, kuras ietvaros viņi kā atalgojumu saņem tikai produktu.
  • Ja tas ir augstākas cenu klases produkts, Tu vari padomāt par riska diversifikāciju: piemēram, piešķirt pirmos 20% no produkta kredītiem ieraksta izveidošanai un atlikušos 80% pēc tam, kad sadarbības ieraksts ir izveidots. Kopumā gan platformas izmantošana samazina lielāko daļu risku – ja influenceris netur dotos solījumus, platformā tas tiek atzīmēts, un nākamie zīmoli var redzēt, ka influencerim nevar pilnībā uzticēties.
  • Influenceri ,kuri reti veido sadarbības ierakstus, var prasīt vairāk par vienu ierakstu. Tāda pati situācija ir arī ar vairāk zināmiem influenceriem, kuru sadarbības ieraksti bieži vien ir redzami plašsaziņas līdzekļos.

💡 Kaut gan kopumā sociālo mediju ietekmi uz zīmolu ir grūti izmērīt (kā TV, radio un vides reklāmu gadījumā), interneta veikalu gadījumā ir iespējams izmērīt influenceru tieši ietekmi uz pārdošanas apjomiem:

  • Personīgie atlaižu kodi ļauj Tev noteikt, par cik lielu pārdošanas apjomu katra sadarbība ir atbildīga. Tā kā tas ļauj arī influenceriem pievienot vērtību saviem sekotājiem, tā ir abpusēji izdevīgs risinājums.
  • Personīga galvenā lapa vai ar marķētu URL izveidota tīmekļa adrese, ko influenceris vari pievienot veikalam, izmantojot Swipe Up opciju (tā pieejama tikai tiem influenceriem, kuriem ir vismaz 10 000 sekotāju) vai ievietot linku savā profilā.

Lasi vairāk: Kā izmērīt influenceru mārketinga rezultātus?

 

💡 Kā zīmolam Tev pilnīgi noteikti ir vērts būs aktīvam sociālajos medijos, sekojot saviem (potenciālajiem) sadarbības partneriem un aktīvi veidojot attiecības ar viņiem. Piemēram, ja kāds piemin Tavu zīmolu savā ierakstā vai storijā, Tu vari viņam pateikties, uzrakstot īsu komentāru vai nelielu sirsniņu. Starp citu, Tu vari arī dalīties ar viņa storiju, lai pateiktu paldies.

Ja Tev ir kāds jautājums par platformu vai arī Tu vēlies pārrunāt savas potenciālās kampaņas idejas, droši sazinies ar mums pa e-pastu [email protected] vai mūsu Instagram kontā (@promoty.lv)!

Piemēram, Latviešu influencerim ar 10 tūkstošiem sekotāju un 5% iesaistes līmeni būs 500 aktīvi sekotāji, līdz ar to ieraksta cena būs ap 100 € -  bet protams, šo arī nosaka satura kvalitāte, sadarbību biežums un citi faktori. Vērts paturēt prātā, ka cenas dažādās valstīs atšķiras, kad tiek veidotas starptautiskas sadarbības, vērts pievērst uzmanību vietējam cenu līmenim attiecīgajā valstī.

influenceru kampaņas izmaksas Promoty

Atlīdzība ar produktiem vai pakalpojumiem jeb barteris

Produkta kampaņas, kur influencerim tiek atlīdzināts ar produktiem vai servisiem, e-veikala kredītiem vai dāvanu karti/grozu ir īpaši veiksmīgas, jo prasa mazāku ieguldījumu un nodrošina labāku atdevi (ROI) vairumā gadījumu.

Otrkārt, produkta kampaņas piesaista influencerus, kuriem patiešām interesē zīmola produkti un iespējams tos jau izmanto savā ikdienā, līdz ar to priecājas tos ieteikt saviem sekotājiem - šādas sadarbības rezultējas godīgā un autentiskā saturā, kurš nodrošina labus rezultātus.

Piemēram, viena no veiksmīgām Promoty kampaņām ir Sutu's influenceru kampaņa, kuras ietvaros influenceriem tika atlīdzināts ar bambusa salmiņiem. Lai arī šis produkts ir ar salīdzinoši zemu cenu, vairāk, kā 400 satura veidotāji kampaņai pieteicās, tai skaitā influenceri ar 100 tūkstošu sekotāju - viņu vērtības sakrita ar ideju, ka jāatbrīvojas no plastmasas salmiņiem, lai palīdzētu ar vides piesārņojumu. Bieži vien Tava zīmola vērtības var uzrunāt influenceri vairāk kā naudiska atlīdzība!

Sutu bambusa salmiņi Promoty influenceru mārketinga kampaņa

Kad jāpieņem lēmums par atlīdzības veidu influencerim, padomā par to, kāda ir tavu produktu vai pakalpojumu vērtība un kā tā atbilst influenceriem, kurus iztēlojies savai kampaņai. Piemēram, ja vēlies galvenokārt strādāt ar mikro-influenceriem ar 1 000 - 5 000  sekotāju, veiksmīgai kampaņai produkta vērtībai jābūt no 10 - 50 eiro. Ja produkta vērtība ir zemāka, tad vērts apsvērt naudas kampaņu.

Balstoties uz mūsu pieredzi Promoty, varam teikt, ka kampaņas, kuras piedāvā zemas vērtības produktus (zem 10 eiro), visticamāk, nebūs veiksmīgas, jo kvalitatīvs influenceru darbs būtu vērts vairāk.

9. Kā mērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Pēdējais un arī svarīgākais solis jebkurai influenceru mārketinga kampaņai ir tās analīze un rezultātu noteikšana: tas palīdzēs gan noteikt, cik kampaņa bijusi veiksmīga, gan arī to, kuri satura veidotāji ienesa labākus rezultātus kā arī kādus influencerus izvēlēties un kādu budžetu noteikti nākamajai kampaņai.

Influenceru mārketinga kampaņas rezultātu mērīšana pirmkārt atkarīga no kampaņas mērķa: ja mērķis bija iegūt zīmola atpazīstamību, tad galvenokārt jāpievērš sasniedzamības rādītājiem (reach, impresijas). Taču, ja mērķis bija veidot zīmola imidžu, tad būtu jāfokusējas uz iesaistes rādītājiem: like un komentāru daudzumu un kvalitāti, iesaistes rādītāju, jaunu sekotāju pieplūdumu utt.

Visgrūtāk ir izmērīt influenceru mārketinga ietekmi uz pārdošanu - par šo influenceru mārketings bieži tiek kritizēts. Vairumā gadījumu tiek izmantota viena no šīm divām opcijām:

a) Izsekojamas saites, kuras influenceris var pievienot savā profilā vai “story”, izmantojot “swipe up” funkciju. Google Analytics zīmols var redzēt, cik daudz apmeklējumu nācis no influencera saites, vai veikti pirkumi un cik lieli.

b) Personīgie atlaižu kodi ļaus noteikt precīzi, cik daudz pirkumu katrs influenceris ienesis. Tā kā atlaižu kodi ir interesanti arī pašam influencerim un sekotājiem, šī ir abpusēji izdevīga sadarbība. Kā arī tas palīdz precīzāk izvērtēt rezultātu, jo iespējams sekotājs neieies e-veikalā caur konkrēto saiti, taču atlaižu kodu izmantos jebkurā gadījumā.

atlaižu kodi influenceru mārketings Promoty

Pēc pirmajiem sadarbību ierakstiem, turpinās nepārtraukta rezultātu izvērtēšana, kur vari izvērtēt ar kuriem influenceriem turpināt sadarbības ilgtermiņā un kuriem tomēr nē. Jāpatur prātā, ka pirmais ieraksts ne vienmēr var nest labākos rezultātus: patērētājiem nepieciešamai vidēji 7-8 saskarsmes punkti ar zīmolu, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu, līdz ar to ir vērts pamērīt rezultātus ilgtermiņā.

Ar rezultātiem vajadzētu dalīties arī ar influenceriem, kuri piedalījās kampaņā. Diemžēl, zīmoli bieži vien to nedara: piemēram, Igauņu satura veidotāja Anni Rahula, atzīst, ka tikai 1/20 sadarbības partneriem ir dalījies ar viņu kampaņas rezultātos. “Pat tad, kad man ir bijis personalizēts atlaižu kods, pēc kura ļoti precīzi var noteikt rezultātus, rezultātus nesaņēmu”, saka Anni. “Saņemt atgriezenisko saiti ir ļoti svarīgi, lai nākotnē attīstītos kā satura veidotājs.”

Ja vēlies kampaņas statistiku vienuviet (reach, patīk, komentārus), iesakām pamēģināt Promoty influenceru mārketinga platformu, jo tas tiešām ir vērtīgi un pārskatāmi!

Promoty influenceru kampaņas rezultāti OPI

10. Influenceru mārketinga juridiskie aspekti

Tā kā gan influenceru, gan sociālo mediju mārketings ir relatīvi jaunas jomas, ir aktuāli dažādi ētiskie un normatīvie jautājumi.

Lai patērētājiem tiktu sniegta patiesa un skaidra informācija par publikāciju, par kuru influenceris saņēmis materiāla rakstura labumu (samaksu, dāvanu u.tml.), balstoties uz spēkā esošo komercprakses regulējumu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis šādus ieteikumus:

  • Ierakstā jāiekļauj nepārprotama norāde par komerciālu sadarbību – tas var būt ieraksta tekstā vai pievienojot atbilstošus tēmturus (hashtags)
  • Jālieto kāds no šādiem tēmturiem: #apmaksats, #apmaksatareklama, #paidpartnership, #reklama, #sponsorets
  • Ierakstā vai tēmturos skaidri jānorāda arī sadarbības, reklāmas apmaksātāja vai dāvanas sniedzēja nosaukums

Īstenojot mārketinga pasākumus sociālo tīklu vidē gan reklāmas devējiem, gan satura veidotājiem ir pienākums ievērot normatīvo aktu prasības. Viens no svarīgākajiem tiesību aktiem šajā jomā ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Vienlaikus Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem jārēķinās ar Reklāmas likuma un citām reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasībām. Tai skaitā svarīgi ir ņemt vērā:

  • tabakas izstrādājumu un citu  smēķēšanas produktu reklāmas aizliegumu;
  • alkoholisko dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • enerģijas dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • uztura bagātinātāju reklāmas prasības.

Īpaša uzmanība ir jāpievērš gadījumiem, kas saistīti ar bērniem adresētu reklāmu. Tāpat, sniedzot apgalvojumus par Produktu īpašībām, Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem ir jāspēj pierādīt izmantoto apgalvojumu patiesību.

Kā var noprast pēc šī ieraksta influenceru mārketinga platforma kā Promoty atvieglo sadarbību veidošanu: tā palīdz gan ātrāk atrast influencerus, dod pārskatu par influenceru statistiku un datiem, samazina nepieciešamību pēc līgumiem, vienkāršo maksājumus un produktu sūtīšanu.

Turklāt, kampaņas izveide Promoty ir bez maksas, un Tu maksāsi tikai par saturu, kuru esi akceptējis. Bez influenceriem no Latvijas, Tu vari sadarboties arī ar Igauņu, Lietuviešu, Somu, Dāņu, Zviedru, Norvēģu un Nīderlandes influenceriem. Droši sāc te! 👇🏼

More on the topic