Pirmās 1000 influenceru mārketinga kampaņas Promoty platformā

Jūlija sākumā Promoty platformā tika izveidota 1000. kampaņa. Tas nozīmē, ka 2,5 gadu laikā mēs esam īstenojuši vairāk nekā 1000 kampaņas trīs dažādos tirgos: Latvijā, Igaunijā un Somijā.

 

Ko mēs no tām esam iemācījušies?

💡 Pirmā lieta, ko Tev vajadzētu saprast pirms kampaņas veidošanas, ir tās mērķis: vai tas ir palielināt izpratni par Tavu zīmolu, padarīt zīmolu redzamāku, iegūt saturu saviem sociālo mediju kanāliem, iegūt jaunus sekotājus, pastāstīt par konkrētu kampaņu vai atlaidi, palielināt interneta veikala apmeklējumu skaitu vai kāds cits mērķis.

Kampaņas apraksts, influenceru izvēle, kā arī galveno kampaņas rādītāju un tās rezultātu novērtēšana ir atkarīga no kampaņas mērķa.

💡 Veidojot kampaņu Promoty platformā, ir svarīgi to padarīt pievilcīgu arī influenceru acīs – jo īpaši svarīgi tas ir mazāk pazīstamiem zīmoliem, kuriem influenceru acīs vajadzētu sevi padarīt “stilīgus”.

 Izmanto emocijzīmes, lai kampaņai izveidotu savu personību 🍒

 Izmanto trenkrakstu, lai izceltu svarīgākās lietas

 Pievieno attēlus, video un linkus, kas influenceriem varētu palīdzēt labāk izprast Tavu zīmolu

 Vari pievienot arī noskaņu paneli (moodboard), kas atspoguļo Tevis vēlamā attēla tonalitāti un emocijas

Tā kā influenceri, piesakoties kampaņai, pieteikumam var pievienot kampaņas realizēšanas ideju, Tu vari viņiem uzdot tādus jautājumus kā “Lūdzu apraksti, kādu attēlu Tu plāno uzņemt” vai “…, kāda ir Tava iepriekšējā pieredze ar X”.

Lasi vairāk: Kā izveidot labu kampaņas aprakstu Promoty platformā?

💡 Daži padomi, veidojot kampaņu:

  • Veidojot kampaņu Promoty platformā, tai nevajadzētu uzstādīt pārāk šaurus kritērijus: šādi iespējams palaist garām kādu tiešām labu influenceri. Tā vietā mēs iesakām sākumā uzstādīt plašākus kritērijus un pēc tam atlasīt labākos pieteikumus.
  • Tā kā influenceri bieži vien savu saturu iesniedz pēdējā minūtē, ir vērts gala termiņu uzstādīt dažas dienas ātrāk nekā patiesībā saturs nepieciešams. Tādā veidā Tu varēsi atļauties kampaņu pagarināt un pieprasīt veikt izmaiņas ierakstā, ja nepieciešams.
  • Ja Tavs kampaņas budžets ir samērā zems, labs variants ir kampaņas ietvaros lūgt mazākiem influenceriem veidot ierakstus, savukārt lielākiem influenceriem – storijus. Tā kā par storijiem parasti tiek prasīta mazāka summa nekā par ierakstiem, tas ir labs veids, kā ar zemāku budžetu sasniegt plašāku auditoriju.

 

Šajā gadījumā Tu vari izmantot Promoty platformu, lai izveidotu atsevišķu kampaņu lielākiem un mazākiem influenceriem, kā arī kampaņas nosaukumā norādīt to, vai tā ir ieraksta vai storija kampaņa.

  • Izveido vairākus ierakstus ar vienu influenceri – piemēram, trīs ierakstus pusotra mēneša laikā + storiju. Pirmkārt, influencera auditorija redz, ka viņš tik tiešām izmanto konkrēto produktu un tādejādi rada uzticamāku un autentiskāku iespaidu. Otrkārt, tas, ka ziņa līdz potenciālajiem pircējiem nonāk vairākas reizes, palielina iespējamību, ka tiks izdarīts pirkums.
  • Šī ir arī vieta, kur optimizēt savas influenceru mārketinga kampaņas. Balstoties uz pirmās kampaņas rezultātiem, Tu parasti vari redzētu, kuras sadarbības zīmolam sniedza visaugstākos rezultātus – šos influencerus ir vērts izvēlēties arī savā nākošajā kampaņā.

Promoty platformā Tu vari izveidot kampaņas kopiju ar viena klikšķa palīdzību un attiecīgi to arī nosaukt (piemēram, “X rudens kampaņas ieraksts 2”).

dace.la - Dace Lapina - Sumilayi x Promoty

💡 Starptautisko kampaņu gadījumā Tev ir divas iespējas: izveidot vienu kampaņu visiem tirgiem vai arī katram tirgum atsevišķu kampaņu. Pēdējā varianta gadījumā zīmola pārstāvim ir skaidrāks priekšstats par to, cik daudz vietējo influenceru ir iesaistīti kampaņā, cik ieraksti ir tikuši izveidoti un kāda ir katras valsts kampaņas statistika – tāpat iespējama tāda tirgus specifika kā produktu pieejamība dažādās veikalu ķēdēs vai atšķirīgas tautības.

 

Šajā gadījumā Tu atkal vari izmantot kampaņas kopēšanas iespēju Promoty platformā un pēc tam nomainīt kampaņas nosaukumu un tās detaļas.

 

💡 Labs veids, kā sasniegt pēc iespējas plašāku auditoriju Latvijā, ir izveidot atsevišķas kampaņas latviski un krieviski runājošajiem platformas dalībniekiem un izvēlēties tos influencerus, kuriem ir visvairāk attiecīgajā valodā runājošo sekotāju. Piemēram, šādā veidā Tu labāk vari izplatīt kampaņas vēstījumus, kas paredzēti viens valodas grupas brīvdienām.

lemettikatja - Jekaterina Lemetti - MyLook.ee x Promoty

💡 Izvēloties influencerus, atkal ir svarīgi zināt savas kampaņas mērķi: piemēram, ja tās mērķis ir iegūt kvalitatīvu saturu zīmola sociālo mediju kanāliem, influencera iepriekšējo saturu kvalitāte ir vissvarīgākais rādītājs. Ja ne, Tu savā kampaņā vari iekļaut arī tādus influencerus, kuru attēliem ir zemāka kvalitāte un kuri veido personalizētus ierakstu aprakstus.

 

Kritēriji, kuriem pievērst uzmanību, izvēloties influenceri:

  • Instagram statistika: sasniedzamība (reach), iesaistes rādītājs (engagement rate) utt.
  • Sekotāju demogrāfiskie rādītāji: atrašanās vieta, vecums utt.
  • Influencera atbilstība zīmola vērtībām
  • Iepriekšējās sadarbības un sadarbības partneri
  • Vizuālo materiālu un ierakstu aprakstu kvalitāte
  • Influencera cenas atbilstība viņa kvalitātei

Lasi vairāk: Kā atrast savam zīmolam piemērotus influencerus?

💡 Svarīgāk par paša influencera vecumu un atrašanās vietu ir tas, no kurienes ir viņa sekotāji: ja Tavs mērķa tirgus ir Latvija, ir vērts izvēlēties influencerus, kuru sekotāji ir galvenokārt no šīs valsts. Tajā pašā laikā gan ir vērts atcerēties to, ka, tā kā Instagram ir globāla platforma, ir grūti atrast lietotājus, kuriem ir tikai 100% latviešu sekotāji.

Influencera sekotāju demogrāfiskie rādītāji

Visuzticamākais avots, kur iegūt statistiku par sekotāju demogrāfiskajiem rādītājiem, ir Promoty – tā kā šī informācija tiek iegūta pa tiešo no Instagram, influenceriem nav iespēju to ietekmēt.

💡 Arvien populārāka kļūst mikroinfluenceru, kuriem ir mazāks sekotāju skaits, iesaistīšana savās kampaņās: viņu priekšrocības ir zemākas cenas par ierakstu, augstāka iesaiste un autentiskāka komunikācija ar saviem sekotājiem.

Tomēr, iekļaujot mikroinfluencerus savās kampaņās, jāpatur prātā tas, ka viņiem bieži vien ir nepieciešamas papildus instrukcijas, kā rīkoties, jo viņiem ir mazāk pieredzes sadarbībās ar zīmoliem. Tāpat, lai iegūtu pietiekamu redzamību, vienas kampaņas ietvaros vajadzētu sadarboties ar vairākiem mikroinfluenceriem.

 

💡 Kampaņas, kurās influenceri kā atlīdzību saņem produktus, piesaista influencerus, kuri tiešām mīl konkrētā zīmola produkciju un jau to izmanto. Naudas kampaņās iespējams saskarties ar vairāk cilvēkiem, kas sadarbojas tikai naudas dēļ.

Produktu kampaņa ir arī labākā izvēle gadījumā, ja zīmolam ir ierobežots budžets: piemēram, zemāk redzamajā kampaņā piedalījās 20 mikroinflueceri, tātad kampaņas izmaksas bija 200€ (Promoty komisijas maksa). Ar šo budžetu kampaņa sasniedza 150 000 cilvēkus, un zīmols ieguva 20 vizuālos materiālus, ar ko dalīties savos sociālajos tīklos.

Promoty kampaņas statistika

💡 Produktu kampaņas gadījumā tās struktūra ir atkarīga arī no produkta cenu klases:

  • Zemākas cenu klases produkta gadījumā būtu labi izveidot produkta + naudas kampaņu, lai piesaistītu arī lielākus influencerus vai, ja zīmolam ir mazāks budžets, izveidot storiju kampaņu lielākiem influenceriem, kuras ietvaros viņi kā atalgojumu saņem tikai produktu.
  • Ja tas ir augstākas cenu klases produkts, Tu vari padomāt par riska diversifikāciju: piemēram, piešķirt pirmos 20% no produkta kredītiem ieraksta izveidošanai un atlikušos 80% pēc tam, kad sadarbības ieraksts ir izveidots. Kopumā gan platformas izmantošana samazina lielāko daļu risku – ja influenceris netur dotos solījumus, platformā tas tiek atzīmēts, un nākamie zīmoli var redzēt, ka influencerim nevar pilnībā uzticēties.
  • Influenceri ,kuri reti veido sadarbības ierakstus, var prasīt vairāk par vienu ierakstu. Tāda pati situācija ir arī ar vairāk zināmiem influenceriem, kuru sadarbības ieraksti bieži vien ir redzami plašsaziņas līdzekļos.

💡 Kaut gan kopumā sociālo mediju ietekmi uz zīmolu ir grūti izmērīt (kā TV, radio un vides reklāmu gadījumā), interneta veikalu gadījumā ir iespējams izmērīt influenceru tieši ietekmi uz pārdošanas apjomiem:

  • Personīgie atlaižu kodi ļauj Tev noteikt, par cik lielu pārdošanas apjomu katra sadarbība ir atbildīga. Tā kā tas ļauj arī influenceriem pievienot vērtību saviem sekotājiem, tā ir abpusēji izdevīgs risinājums.
  • Personīga galvenā lapa vai ar marķētu URL izveidota tīmekļa adrese, ko influenceris vari pievienot veikalam, izmantojot Swipe Up opciju (tā pieejama tikai tiem influenceriem, kuriem ir vismaz 10 000 sekotāju) vai ievietot linku savā profilā.

Lasi vairāk: Kā izmērīt influenceru mārketinga rezultātus?

 

💡 Kā zīmolam Tev pilnīgi noteikti ir vērts būs aktīvam sociālajos medijos, sekojot saviem (potenciālajiem) sadarbības partneriem un aktīvi veidojot attiecības ar viņiem. Piemēram, ja kāds piemin Tavu zīmolu savā ierakstā vai storijā, Tu vari viņam pateikties, uzrakstot īsu komentāru vai nelielu sirsniņu. Starp citu, Tu vari arī dalīties ar viņa storiju, lai pateiktu paldies.

Ja Tev ir kāds jautājums par platformu vai arī Tu vēlies pārrunāt savas potenciālās kampaņas idejas, droši sazinies ar mums e-pastā [email protected]!

Vairāk par šo tēmu: