Satura veidotājs 101: kā kļūt par labu influenceri

Kā iegūt vairāk sadarbības piedāvājumu? Šis jautājums mums ir ticis uzdots neskaitāmas reizes.

Šajā bloga ierakstā mēs apskatīsim to, kā kļūt par satura veidotāju, kā zīmols izvēlas influencerus savām kampaņām un kā izveidot labus sadarbības ierakstus.

 

I Kā nostiprināt savu pozīciju kā influencerim?

Pirms Tu vispār sāc sadarboties ar zīmoliem, Tev jau vajadzētu būt izveidotam aktīvam profilam: saskanīgam vizuālajam stilam, skaistam saturam, sekotājiem un pietiekami augstam iesaistes rādītājam (engagement rate). “Es sākšu veidot vairāk ierakstus, kad man būs vairāk sadarbības piedāvājumu” ir pilnībā nepareiza attieksme: Tavam Instagram profilam vajadzētu fokusēties uz saturu, ko Tu veido, nevis uz Tavām sadarbībām.

👉🏼 Iesaistes rādītājs būtībā parāda to, cik ļoti Taviem sekotājiem patīk Tavi ieraksti, cik daudz tie tiek komentēti un saglabāti. Tu vari redzēt savu iesaistes rādītāju, kad Tu pieslēdzies Promoty platformai. Kā mikro-influencerim, labs iesaistes rādītājs būtu ap 10-20%.

1. Zini, ar kādu vēstījumu Tu vēlies dalīties

Ja Tu esi aktīvs sociālajos medijos, tam droši vien ir iemesls: Tu vēlies iedvesmot cilvēkus dzīvot veselīgāku dzīvi vai vairāk rūpēties par vidi, dalīties ar savu aizraušanos ar foto vai video pasauli, dalīties ar saviem iecienītākajiem skaistumkopšanas produktiem un pakalpojumiem vai runāt par tēmām, kas tiek uzskatītas par tabu.

Promoty platformā mēs vienmēr iedrošinām iesācējus – satura veidotājus padomāt par vēstījumu, ar ko viņi vēlas dalīties sociālajos medijos. Neviens neseko nejauši atlasītiem cilvēkiem sociālajos medijos – mēs sekojam tiem, kuri mūs iedvesmo un izglīto, ar kuriem mums sakrīt uzskati un kurus mēs redzam kā piemēru. Tiem, kuru vēstījumi saskan ar mūsējiem.

Tieši tāpēc ir svarīgi rūpīgi pārdomāt savu galveno vēstījumu un veidot savu saturu ap to. Protams, Tu vari dalīties ar visu, kas Tev šķiet svarīgs – tomēr savas nišas noteikšana un turēšanās pie tās līdzīgi domājošiem cilvēkiem palīdzēs ātrāk atrast ceļu pie citam pie cita un attīstīt savus kontus. Ja Tu regulāri publicēsi ziņas par vienām un tām pašām tēmām, Tavi sekotāji iemācīsies Tevī klausīties un uzticēties Taviem ieteikumiem – un tieši šī iemesla dēļ Tavas jomas zīmoli vēlēsies ar Tevi sadarboties.

💭Kāpēc kādam vispār būtu Tev jāseko? Ja Tu jau zini atbildi uz šo jautājumu, Tu esi uz pareizā ceļa.

2. Veido vērtīgu un kvalitatīvu saturu

Kad mēs no TOP satura veidotājiem vēlējāmies iegūt dažus ieteikumus, vairums no viņiem uzsvēra to, cik svarīgi ir palikt patiesam pret sevi.

Runā par to, kas interesē Tavus sekotājus interesē Tevi. Izglīto savus sekotājus par tēmām, par kurām Tu esi lasījis un zini daudz vairāk nekā citi. Uzdod jautājumus un esi patiesi ieinteresēts. Atbildi uz komentāriem. Esi ievainojams un autentisks, lai Tavi sekotāji varētu sevi pielīdzināt Tev. Runā par lietām, par kurām citi baidās runāt. Iesaki produktus un zīmolus, ko Tu tiešām izmanto un mīli. Izveido ap sevi kopienu un nopelni savu sekotāju uzticību.

Tikpat svarīga ir arī Tavu attēlu kvalitāte. Ar telefonu iespējams uzņemt patiešām labas fotogrāfijas – vienkārši pārliecinies, ka fotografējot apkārt ir pietiekami daudz gaismas, turklāt gaismai vajadzētu krist uz Tevi, nevis uz Tavu muguru. Izmēģini dažādas pozas, vietas un leņķus. Fotografēšana ir tāda pati prasme kā jebkura cita, un tā kļūst labāka, kad Tu to praktizē. 📈

Vēl viena, pat svarīgāka iemaņa ir rediģēšana – Tu vari paveikt tiešām daudz, vienkārši pievienojot vieglu filtru, nedaudz gaismas un pareizās krāsas! Mūsdienās eksistē desmitiem bezmaksas aplikāciju, kas Tev var palīdzēt rediģēt Tavus attēlus: šķiet, ka Promoty influenceru iecienītākā aplikācija ir Lightroom, taču daudzi izmanto arī VSCO un Snapseed.

 3. Esi pastāvīgs un dari lietas ar sirdi

Par influenceri nekļūst vienas dienas laikā. Aiz katra profila, kam ir tūkstošiem sekotāju, slēpjas 2-3 gadu ilgs darbs, kas sastāv no regulāru ierakstu veidošanas, svarīgu dzīves mācību iegūšanas un, protams, arī neveiksmēm. Esi pastāvīgs ar ierakstu veidošanu un dari to ar savu sirdi – tikai šādā veidā Tu iegūsi sekotājus, kuriem tiešām rūp tas, ko Tu dari. 

Lai lēnām palielinātu savu sekotāju skaitu, Tev vajadzētu veidot ierakstus vismaz 3-4 reizes nedēļā. Veidojot pēc iespējas vairāk ierakstus, tie biežāk parādīsies cilvēku izpētes lapā (explore feed) un arvien vairāk jaunu cilvēku Tevi atradīs. Papildus tam būtu ļoti noderīgi aktīvi iesaistīties arī storiju veidošanā, daloties ar savu ikdienu un iesaistot tajā arī savus sekotājus.

II Kā sadarboties ar zīmoliem?

Ja jūti, ka esi atradis savu personīgo nišu un izveidojis auditoriju, kas iesaistās Tavos ierakstos un kurai, Tavuprāt, Tu varētu ieteikt dažus produktus un saņemt par to samaksu – tad Tu vari apsvērt iespēju veikt savus pirmos sadarības ierakstus.

 

1. Izvēlies zīmolus, ar kuriem sadarboties

Pēdējā laikā zīmola pārstāvju vidū valda diezgan liels aizvainojums par to, ka daudzi influenceri piekrīt visām piedāvātajām sadarbībām, nemaz nepārdomājot to, vai tas saskan ar viņu personīgo zīmolu. Lai saglabātu savu sekotāju uzticību, ir svarīgi rūpīgi izvēlēties zīmolus, ar kuriem sadarboties.satura kvalitātes un iepriekš veikto sadarbību skaita.

Tāpat kā visam Tavam saturam, arī Taviem sadarbības ierakstiem jāatspoguļo Tavi uzskati, vērtības un mērķi. Ja Tu visu laiku reklamē atšķirīgus produktus, Tu riskē pazaudēt savu sekotāju uzticību, un zīmoli no šāda veida sadarbības negūst nekādu labumu. Uzdrošiniet pateikt NĒ. Ja Tu sadarbojies ar zīmoliem, kas Tev tiešām patīk un kuru produktus Tu izmanto, tas ir patiesi un sniedz zīmolam cerētos rezultātus.

 

2. Izproti, kā zīmoli izvēlas satura veidotājus

Satura veidotāju izvēle kampaņām ir relatīvi līdzīga gan Promoty tipa platformās, gan arī ārpus tām: svarīgi ir demogrāfiskie rādītāji; rādītāji, kas saistīti ar sociālajiem medijiem; un, protams tas, vai satura veidotājs vispār atbilst zīmolam un tā tēlam.

1.Demogrāfiskie rādītāji: vecums, dzimums, atrašanās vieta un citi.

Lielākā daļa zīmolu pārstāvju ir noteikusi savu mērķauditoriju, balstoties uz vecumu un atrašanās vietu: piemēram, Igaunijā premium zīmolu kampaņas parasti ir vērstas uz satura veidotājiem, kas ir vecāki par 25 gadiem, savukārt Tallinā esošie restorāni fokusējas uz Tallinā dzīvojošajiem satura veidotājiem.

2. Rādītāji, kas saistīti ar sociālajiem medijiem: sekotāju skaits, iesaistes rādītājs, cena par ierakstu un citi.

Mēs varam pačukstēt, ka ir tikai viena lieta, kas ir vēl svarīgāka par sekotāju skaitu – tas ir iesaistes rādītājs (engagement rate). Augsts iesaistes rādītājs parāda, ka Taviem sekotājiem rūp Tevis veidotais saturs. Vēl viens svarīgs aspekts ir tāds, ka Tava ieraksta cenai vajadzētu būt atbilstošai Tavam sekotāju skaitam un iesaistes rādītājam: Tava ieraksta cenai jāsniedz vismaz tikpat daudz labuma zīmolam, cik tas Tev samaksā par sadarbību. Tas ir jo īpaši svarīgi mazākiem zīmoliem.

3. Satura kvalitāte, influencera personīgais stāsts un piemērotība zīmolam.

Šos rādītājus ir ļoti sarežģīti ielikt skaitļos. Zīmols pieņem gala lēmumu, apskatot satura veidotāja profilu, attēlu kvalitāti un vērtības, ar kurām persona dalās savos ierakstos.

Satura veidotājs, kas regulāri dalās attēlos ar picu un burgeriem, nav īsti piemērots fitnesa zīmola kampaņai – un nav nozīmes tam, cik labu motivācijas vēstuli viņš uzraksta, tai piesakoties. Tāpat zīmols kampaņai neizvēlēsies satura veidotāju, kas iepriekš ir reklamējis konkurentu zīmolu.

Promoty platformā zīmols nosaka kritērijus katrai kampaņai, ko tas veido (vecums, atrašanās vieta, sekotāju skaits utt.). Tikai tie satura veidotāji, kas atbilst visiem noteiktajiem kritērijiem, var pieteikties kampaņai. Pēc tam zīmola pārstāvis izvēlas piemērotākos satura veidotājus, balstoties uz viņu pieteikumu, statistiku Instagram platformā un iepriekšējiem ierakstiem.

3. Piesakoties kampaņai, apraksti savu ideju

Ja Tu piesakies kampaņai Promoty platformā, Tev savā pieteikumā vienmēr vajadzētu iekļaut ideju, kā Tu savus sekotājus plāno iepazīstināt ar konkrēto produktu vai pakalpojumu. Tai nav jābūt garai, taču ir svarīgi norādīt, kāpēc Tu vēlies sadarboties ar konkrēto zīmolu un kādu kampaņas attēlu Tu vēlētos izveidot. Ja Tev jau ir iepriekšēja pieredze ar zīmola produktiem vai pakalpojumiem, Tu vari to pieminēt savā pieteikumā. Šajā gadījumā Tu vari arī pievienot informāciju par to, ko Tu novērtē zīmolā un kāpēc Tu to ieteiktu arī citiem.

Tā kā lielākajai daļai kampaņu ir vairāk pieteikumu nekā faktiski iespējams tajā iekļaut, daudzi zīmolu pārstāvji automātiski noraida tos influencerus, kuru pieteikumi nav personalizēti. Tieši tāpēc idejas pievienošana savam pieteikumam vairākkārt palielinās Tavas izredzes tikt izvēlētam kampaņai.

Rakstot ideju, Tev nevajadzētu pārcensties un par to domāt pārāk daudz. Tev parasti jau pašā sākumā ir ideja, kādu attēlu Tu uzņemtu – vienkārši apraksti to! Ja Tev zīmols tiešām patīk, tas atspoguļosies Tavas idejas aprakstā un palielinās varbūtību, ka zīmols Tevi izvēlēsies. Tāpēc mēs aicinām Tevi sadarboties ar zīmoliem, kas Tev tiešām patīk.

4. Izveido sirsnīgu un personalizētu ieraksta aprakstu

Ja Tu vēlies, lai Tavs sadarbības ieraksts izskatās patiess un autentisks, mēģini tam pievienot pēc iespējas vairāk emociju. Šeit ir daži varianti, kā to izdarīt:

• Izskaidro savas attiecības ar zīmolu: neatkarīgi no tā, vai tas ir zīmols, ko Tu izmēģini pirmo reizi, vai zīmols, kas jau gadiem ir bijis Tavs mīļākais. Kad runa ir par jaunu zīmolu vai produktu, Tu vari aprakstīt, kādas bija Tavas pirmās emocijas un iespaidi.

• Pastāsti stāstu, kā Tu atradi šo zīmolu – piemēram, “Man vienmēr ir bijušas x problēmas un, izmēģinot daudzus x produktus, tā arī neatradu to vienu vienīgo, kas derētu tieši man. Taču nesen x ieteica man x produktus, un… “

• Izglīto savus sekotājus: Piemēram, ēdiena ierakstā Tu vari padalīties ar recepti vai pastāstīt saviem sekotājiem par uzturvielu ieguvumiem.

• Apraksti ar saviem vārdiem (un nevis ar teksta, kas nokopēts no zīmola mājaslapas, palīdzības), kā šis produkts atšķiras no citiem līdzīgiem produktiem.

Labs sadarbības ieraksts nav pārāk vērsts uz reklāmu – piemēram, ieraksts ar tekstu, kas skan šādi – “Femme Fiere matu lentes ir ļoti skaistas, Tev arī noteikti tāda ir jāiegādājas. #femmefiere #ad ” – acīmredzami ir nopirkta ziņa, un tā netiks uzskatīta par autentisku. Turpretī, @amandakaspare izstāsta emocionālu stāstu un tikai paša stāsta beigās piemin pašu zīmolu, ko viņas sekotāji var pēc tam apskatīt, ja viņiem ir interese.

Ieraksta aprakstu veido tā, it kā Tu konkrēto zīmolu ieteiktu saviem draugiem – ja emocijas ir patiesas, ierakstā to varēs redzēt.

Neaizmirsti pievērst uzmanību arī pareizrakstībai un pareizai komantu lietošanai, lai zīmola pārstāvim nebūtu Tevi jālabo.

5. Prasi atbilstošu samaksu par ierakstu

Promoty platformā satura veidotājus iespējams atalgot trīs dažādos veidos: (1) atlīdzībā naudā, (2) bezmaksas produktos, pakalpojumos vai dāvanu kartēs un (3) apvienotajā veidā – atlīdzībā naudā un bezmaksas produktos / pakalpojumos / dāvanu kartēs.

Satura veidotājs naudas kampaņā savu cenu nosaka pats par katru satura vienību (ierakstu, storiju). Kādu cenu uzstādīt? Saturu veidotāju vidū labi zināma ir vadlīnija, kas nosaka, ka 1 sekotājs = 1 cents, tātad ar vidējo iesaistes rādītāju, kas ir 10%, satura veidotājs, kuram ir 5000 sekotāju, par ierakstu var prasīt 50€. Tomēr tas nav akmenī iekalts likums: galu galā godīga cena tiek noteikta, balstoties uz satura veidotāja ierakstu kvalitāti un to izveidē pavadīto laiku. Tas ir atkarīgs arī no sadarbību skaita – jo retāk satura veidotājs iesaistās sadarbībās ar zīmoliem, jo augstāku cenu viņš var prasīt. Vairāk par cenas noteikšanu lasi te

 

6. Pareizi atzīmē savus sadarbības ierakstus

Gan Instagram reklāmas politika, gan valsts likumdošana nosaka to, ka sadarbības ierakstiem ir jābūt atzīmētiem. Tas nozīmē jebkuru saturu, kas izceļ produktu, zīmolu vai biznesu apmaiņā pret samaksu – neatkarīgi no tā, vai tā ir atlīdzība naudā vai bezmaksas produkti / pakalpojumi.

Tieši tāpēc ierakstiem, kas izveidoti caur Promoty platformu, v i e n m ē r ir jābūt atzīmētiem ar #ad – bez tā satura veidotāja ieraksts nevar tikt apstiprināts un par kampaņu nav iespējams saņemt samaksu. Protams, ja Tu sadarbojies ar zīmoliem ārpus Promoty, Tu vari izvēlēties sev tīkamāko veidu, kā atzīmēt, ka tas ir sadarbības ieraksts.

7. Turi dotos solījumus un ievēro termiņus

Visbeidzot, mums Tev ir vienkāršs, taču tajā pašā laikā arī ļoti svarīgs padoms: ja Tu esi apsolījis zīmolam, ka ieraksts tiks izveidots noteiktā laikā, lūdzu turi doto solījumu. Ja kaut kas notiek, un Tu to nevari izdarīt laikā, paziņo par to zīmolam. Dažreiz kampaņas ir iespējams pagarināt.

Promoty platformā Tu vari redzēt katras kampaņas termiņu: tajā datumā ierakstam būtu jābūt iesniegtam Promoty platformā, zīmola apstiprinātam un ievietotam Instagram platformā. Tāpēc mēs neiesakām atstāt ieraksta ievietošanu Instagram platformā uz pēdējo minūti – iespējams, zīmolam nebūs laika apstiprināt Tavu ierakstu pēdējā dienā, un Tu nevarēsi piedalīties kampaņā. Tāpat ir vērts atcerēties, ka zīmolu pārstāvji brīvdienās atpūšas un šajā laikā neapstiprina ierakstus.

 

Vairāk par šo tēmu: