Wolt influenceru mārketinga pieredze

Izmantojot influenceru mārketingu kā vienu no saviem galvenajiem kanāliem, Wolt izdevās kļūt par populārāko ēdienu piegādes platformu Latvijā. Kā viņiem tas izdevās?

Elīza Jaka, bijusī Wolt mārketinga vadītāja Latvijā un tagadējā Promoty vadītāja Latvijā Facebook live dalījās savā pieredzē ar influenceru mārketingu. Svarīgākie padomi apkopoti mūsu blogā! 👇🏼

Kādēļ influenceru mārketings?

♡ Sociālie mediji ir lielisks kanāls mārketinga speciālistiem, lai padarītu savu zīmolu redzamāku.

♡ Instagram un Facebook algoritmi aizvien vairāk ļauj mums redzēt savu draugu, paziņu un influenceru, kuriem sekojam, ierakstus un mazāk – sponsorētās reklāmas -, tāpēc zīmoliem ir izdevīgāk sadarboties ar influenceriem nekā likt internetā apmaksātas reklāmas, kas, lai sasniegtu pietiekami lielu auditoriju, izmaksās diezgan dārgi.

♡ Kvalitatīvām sadarbībām ar influenceriem ir pozitīva ietekme uz zīmola tēlu, jo zīmols pēc sadarbības tiek asociēts ar konkrēto influenceri, un, ja influenceris ir ticis rūpīgi izvēlēts un atbilst zīmola vērtībām, tad šīs asociācijas ir ļoti pozitīvas.

Kur un kā sākt meklēt influencerus?

♡ Ir labi paskatīties, vai Tavā draugu un paziņu lokā jau nav kāds influenceris, un sazināties ar viņu, jo ir liela iespējamība, ka viņš piekritīs sadarboties.

Pārbaudi, vai starp Tava zīmola esošajiem klientiem jau nav kāds influenceris. Ja uzņēmumam šādas datubāzes nav vai arī uzņēmums vēl ir jauns un mazpazīstams, bet tam jau ir izveidoti sociālie tīkli, ir vērts apskatīties, vai starp sekotājiem nav kāds influenceris (vai arī kādam influencerim vienkārši patīk zīmola veidotie ieraksti / influenceris atzīmē zīmolu savos storijos vai ierakstos).

Seko atbilstošiem haštagiem, jo arī caur tiem iespējams atrast savam zīmolam piemērotus influencerus. Paskaties uz citiem zīmoliem un to, ar kādiem influenceriem viņi sadarbojas – arī tas var Tev sniegt kādas idejas.

karlinakramina - Karlina Kramina x Wolt "Šodien pa mājām"

Influenceru mārketings ir kā jebkuru attiecību veidošana un uzturēšana – atdevei ir jābūt no abām pusēm, tāpēc, ja Tu redzi, ka kāds influenceris Tavu zīmolu regulāri atzīmē savos ierakstos, iesaistās diskusijās zem Taviem ierakstiem un spiež ‘patīk’ Taviem ierakstiem, ir labi, ja Tu no savas puses dari to pašu.

♡ Ir svarīgi meklēt influencerus, kuriem ir tādas pašas vērtības un intereses kā Tavam zīmolam – piemēram, ja Tu pārdod fitnesa produktus, Tev starp influenceriem ir jāmeklē fitnesa treneri un aktīva dzīvesveida piekritēji.

Sadarbības ierakstiem ir jābūt pēc iespējas autentiskākiem – tiem nevajadzētu jau pa gabalu kliegt, ka tā ir reklāma.

Pirms sadarbības uzsākšanas ar influenceri ir svarīgi izvērtēt, cik kvalitatīvi ir konkrētā influencera ieraksti un to apraksti, ar kuriem zīmoliem viņš iepriekš ir sadarbojies un kādi ir influencera sekotāji (vai tie pārsvarā ir latvieši vai tomēr ārzemnieki).

Atrašanās vieta ir svarīga – tā kā Wolt darbojas tikai Rīgā, viņu mērķauditorija ir influenceri, kuri paši dzīvo Rīgā un kuru sekotāji arī dzīvo Rīgā.

Tāpat ir labi noskaidrot, kāds ir vidējais influencera iesaistes rādītājs (engagement rate), ko nosaka, vidējo ‘patīk’ un komentāru skaitu izdalot ar sekotāju skaitu. Jo lielāks sekotāju skaits, jo šis rādītājs parasti būs zemāks, tāpēc ir labi sadarboties ar influenceriem, kuriem tas nav zemāks par 5%.

👉🏼 Iečeko arī: Kā atrast savam zīmolam piemērotus influencerus?

♡ Ar influenceriem komunikāciju var uzsākt gan turpat sociālajos tīklos, gan arī e-pastos, jo daudziem no viņiem sociālā tīkla aprakstā ir pievienota adrese, uz kuru iespējams sūtīt visus piedāvājumus. Svarīgi ir katram influencerim nosūtīt personalizētu ziņu, nevis copy-paste variantu, un pastāstīt nedaudz gan par sevi, gan arī par savu sadarbības ideju.

Wolt stratēģija

Katram zīmolam jāatrod sava stratēģija, jo, kas strādā vienam, otram nestrādās.

Ienākot Latvijas tirgū, Wolt bija svarīgi, lai pēc iespējas vairāk Rīgas iedzīvotāju uzzinātu par viņu uzņēmumu, tāpēc kā pirmā stratēģija tika izmēģināta atlaižu kodu izmantošana: gan influenceris, gan influenceru sekotāji, kas piereģistrējās Wolt sistēmā un kaut ko pasūtīja, saņēma atlaides sūtījumiem.

Kad cilvēki jau bija iepazinuši Wolt, sākās zīmola veidošana un tika izmantota FOMO stratēģija (fear of missing out). Visur tika atgādināts par Wolt, lai radītu cilvēkā sajūtu, ka visi apkārtējie vienmēr pasūta ēdienu no Wolt un tāpēc arī viņam vajadzētu to izmēģināt.

♡ Wolt, sadarbojoties ar influenceriem, rīkoja produktu kampaņas, kas nozīmē to, ka apmaiņā pret reklāmu viņi saņēma nevis naudu, bet gan zīmola produktu, kas šajā gadījumā bija Wolt kredīti. Tā kā influenceri varēja uzreiz arī paši izmēģināt Wolt produktu, ieraksti bija kvalitatīvāki, jo viņi paši izmantoja produktu un tam uzticējās.

👉🏼Iečeko arī: Veiksmīgākās kampaņas Promoty platformā: Wolt

karlinakramina - Karlina Kramina x Wolt "Šodien pa mājām"

Ir svarīgi influenceriem dot brīvību un ļaut viņiem izpausties – protams, sadarbības plāns ir nepieciešams (piemēram, cik ieraksti no influencera tiek sagaidīti), taču to izpildījumu ir labi atstāt paša influencera ziņā, lai ierakstos nebūtu redzama reklāmas piegarša. Giveaway konkursi ir labs veids, kā palielināt sekotāju skaitu.

Ir svarīgi vienmēr meklēt jaunus influencerus, jo, ja Tu visu laiku sadarbosies ar vieniem un tiem pašiem influenceriem, tas nozīmē, ka Tu arī visu laiku uzrunāsi vienu un to pašu potenciālo klientu bāzi. Labākais veids, kā izmērīt influenceru mārketinga rezultātus, Wolt gadījumā bija atlaižu kodu izmantošana, jo uzreiz bija iespējams redzēt, cik reižu konkrētais kods tika izmantots un kurš influenceris sniedza vislabākos rezultātus.

👉🏼 Iečeko arī: Kā izmērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Noskaties video ierakstu, lai uzzinātu vairāk! 👇🏼

Piemēram, Latviešu influencerim ar 10 tūkstošiem sekotāju un 5% iesaistes līmeni būs 500 aktīvi sekotāji, līdz ar to ieraksta cena būs ap 100 € -  bet protams, šo arī nosaka satura kvalitāte, sadarbību biežums un citi faktori. Vērts paturēt prātā, ka cenas dažādās valstīs atšķiras, kad tiek veidotas starptautiskas sadarbības, vērts pievērst uzmanību vietējam cenu līmenim attiecīgajā valstī.

influenceru kampaņas izmaksas Promoty

Atlīdzība ar produktiem vai pakalpojumiem jeb barteris

Produkta kampaņas, kur influencerim tiek atlīdzināts ar produktiem vai servisiem, e-veikala kredītiem vai dāvanu karti/grozu ir īpaši veiksmīgas, jo prasa mazāku ieguldījumu un nodrošina labāku atdevi (ROI) vairumā gadījumu.

Otrkārt, produkta kampaņas piesaista influencerus, kuriem patiešām interesē zīmola produkti un iespējams tos jau izmanto savā ikdienā, līdz ar to priecājas tos ieteikt saviem sekotājiem - šādas sadarbības rezultējas godīgā un autentiskā saturā, kurš nodrošina labus rezultātus.

Piemēram, viena no veiksmīgām Promoty kampaņām ir Sutu's influenceru kampaņa, kuras ietvaros influenceriem tika atlīdzināts ar bambusa salmiņiem. Lai arī šis produkts ir ar salīdzinoši zemu cenu, vairāk, kā 400 satura veidotāji kampaņai pieteicās, tai skaitā influenceri ar 100 tūkstošu sekotāju - viņu vērtības sakrita ar ideju, ka jāatbrīvojas no plastmasas salmiņiem, lai palīdzētu ar vides piesārņojumu. Bieži vien Tava zīmola vērtības var uzrunāt influenceri vairāk kā naudiska atlīdzība!

Sutu bambusa salmiņi Promoty influenceru mārketinga kampaņa

Kad jāpieņem lēmums par atlīdzības veidu influencerim, padomā par to, kāda ir tavu produktu vai pakalpojumu vērtība un kā tā atbilst influenceriem, kurus iztēlojies savai kampaņai. Piemēram, ja vēlies galvenokārt strādāt ar mikro-influenceriem ar 1 000 - 5 000  sekotāju, veiksmīgai kampaņai produkta vērtībai jābūt no 10 - 50 eiro. Ja produkta vērtība ir zemāka, tad vērts apsvērt naudas kampaņu.

Balstoties uz mūsu pieredzi Promoty, varam teikt, ka kampaņas, kuras piedāvā zemas vērtības produktus (zem 10 eiro), visticamāk, nebūs veiksmīgas, jo kvalitatīvs influenceru darbs būtu vērts vairāk.

9. Kā mērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Pēdējais un arī svarīgākais solis jebkurai influenceru mārketinga kampaņai ir tās analīze un rezultātu noteikšana: tas palīdzēs gan noteikt, cik kampaņa bijusi veiksmīga, gan arī to, kuri satura veidotāji ienesa labākus rezultātus kā arī kādus influencerus izvēlēties un kādu budžetu noteikti nākamajai kampaņai.

Influenceru mārketinga kampaņas rezultātu mērīšana pirmkārt atkarīga no kampaņas mērķa: ja mērķis bija iegūt zīmola atpazīstamību, tad galvenokārt jāpievērš sasniedzamības rādītājiem (reach, impresijas). Taču, ja mērķis bija veidot zīmola imidžu, tad būtu jāfokusējas uz iesaistes rādītājiem: like un komentāru daudzumu un kvalitāti, iesaistes rādītāju, jaunu sekotāju pieplūdumu utt.

Visgrūtāk ir izmērīt influenceru mārketinga ietekmi uz pārdošanu - par šo influenceru mārketings bieži tiek kritizēts. Vairumā gadījumu tiek izmantota viena no šīm divām opcijām:

a) Izsekojamas saites, kuras influenceris var pievienot savā profilā vai “story”, izmantojot “swipe up” funkciju. Google Analytics zīmols var redzēt, cik daudz apmeklējumu nācis no influencera saites, vai veikti pirkumi un cik lieli.

b) Personīgie atlaižu kodi ļaus noteikt precīzi, cik daudz pirkumu katrs influenceris ienesis. Tā kā atlaižu kodi ir interesanti arī pašam influencerim un sekotājiem, šī ir abpusēji izdevīga sadarbība. Kā arī tas palīdz precīzāk izvērtēt rezultātu, jo iespējams sekotājs neieies e-veikalā caur konkrēto saiti, taču atlaižu kodu izmantos jebkurā gadījumā.

atlaižu kodi influenceru mārketings Promoty

Pēc pirmajiem sadarbību ierakstiem, turpinās nepārtraukta rezultātu izvērtēšana, kur vari izvērtēt ar kuriem influenceriem turpināt sadarbības ilgtermiņā un kuriem tomēr nē. Jāpatur prātā, ka pirmais ieraksts ne vienmēr var nest labākos rezultātus: patērētājiem nepieciešamai vidēji 7-8 saskarsmes punkti ar zīmolu, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu, līdz ar to ir vērts pamērīt rezultātus ilgtermiņā.

Ar rezultātiem vajadzētu dalīties arī ar influenceriem, kuri piedalījās kampaņā. Diemžēl, zīmoli bieži vien to nedara: piemēram, Igauņu satura veidotāja Anni Rahula, atzīst, ka tikai 1/20 sadarbības partneriem ir dalījies ar viņu kampaņas rezultātos. “Pat tad, kad man ir bijis personalizēts atlaižu kods, pēc kura ļoti precīzi var noteikt rezultātus, rezultātus nesaņēmu”, saka Anni. “Saņemt atgriezenisko saiti ir ļoti svarīgi, lai nākotnē attīstītos kā satura veidotājs.”

Ja vēlies kampaņas statistiku vienuviet (reach, patīk, komentārus), iesakām pamēģināt Promoty influenceru mārketinga platformu, jo tas tiešām ir vērtīgi un pārskatāmi!

Promoty influenceru kampaņas rezultāti OPI

10. Influenceru mārketinga juridiskie aspekti

Tā kā gan influenceru, gan sociālo mediju mārketings ir relatīvi jaunas jomas, ir aktuāli dažādi ētiskie un normatīvie jautājumi.

Lai patērētājiem tiktu sniegta patiesa un skaidra informācija par publikāciju, par kuru influenceris saņēmis materiāla rakstura labumu (samaksu, dāvanu u.tml.), balstoties uz spēkā esošo komercprakses regulējumu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis šādus ieteikumus:

  • Ierakstā jāiekļauj nepārprotama norāde par komerciālu sadarbību – tas var būt ieraksta tekstā vai pievienojot atbilstošus tēmturus (hashtags)
  • Jālieto kāds no šādiem tēmturiem: #apmaksats, #apmaksatareklama, #paidpartnership, #reklama, #sponsorets
  • Ierakstā vai tēmturos skaidri jānorāda arī sadarbības, reklāmas apmaksātāja vai dāvanas sniedzēja nosaukums

Īstenojot mārketinga pasākumus sociālo tīklu vidē gan reklāmas devējiem, gan satura veidotājiem ir pienākums ievērot normatīvo aktu prasības. Viens no svarīgākajiem tiesību aktiem šajā jomā ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Vienlaikus Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem jārēķinās ar Reklāmas likuma un citām reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasībām. Tai skaitā svarīgi ir ņemt vērā:

  • tabakas izstrādājumu un citu  smēķēšanas produktu reklāmas aizliegumu;
  • alkoholisko dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • enerģijas dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • uztura bagātinātāju reklāmas prasības.

Īpaša uzmanība ir jāpievērš gadījumiem, kas saistīti ar bērniem adresētu reklāmu. Tāpat, sniedzot apgalvojumus par Produktu īpašībām, Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem ir jāspēj pierādīt izmantoto apgalvojumu patiesību.

Kā var noprast pēc šī ieraksta influenceru mārketinga platforma kā Promoty atvieglo sadarbību veidošanu: tā palīdz gan ātrāk atrast influencerus, dod pārskatu par influenceru statistiku un datiem, samazina nepieciešamību pēc līgumiem, vienkāršo maksājumus un produktu sūtīšanu.

Turklāt, kampaņas izveide Promoty ir bez maksas, un Tu maksāsi tikai par saturu, kuru esi akceptējis. Bez influenceriem no Latvijas, Tu vari sadarboties arī ar Igauņu, Lietuviešu, Somu, Dāņu, Zviedru, Norvēģu un Nīderlandes influenceriem. Droši sāc te! 👇🏼

More on the topic