Wolt influenceru mārketinga pieredze

Izmantojot influenceru mārketingu kā vienu no saviem galvenajiem kanāliem, Wolt izdevās kļūt par populārāko ēdienu piegādes platformu Latvijā. Kā viņiem tas izdevās?

Elīza Jaka, bijusī Wolt mārketinga vadītāja Latvijā un tagadējā Promoty vadītāja Latvijā Facebook live dalījās savā pieredzē ar influenceru mārketingu. Svarīgākie padomi apkopoti mūsu blogā! 👇🏼

Kādēļ influenceru mārketings?

♡ Sociālie mediji ir lielisks kanāls mārketinga speciālistiem, lai padarītu savu zīmolu redzamāku.

♡ Instagram un Facebook algoritmi aizvien vairāk ļauj mums redzēt savu draugu, paziņu un influenceru, kuriem sekojam, ierakstus un mazāk – sponsorētās reklāmas -, tāpēc zīmoliem ir izdevīgāk sadarboties ar influenceriem nekā likt internetā apmaksātas reklāmas, kas, lai sasniegtu pietiekami lielu auditoriju, izmaksās diezgan dārgi.

♡ Kvalitatīvām sadarbībām ar influenceriem ir pozitīva ietekme uz zīmola tēlu, jo zīmols pēc sadarbības tiek asociēts ar konkrēto influenceri, un, ja influenceris ir ticis rūpīgi izvēlēts un atbilst zīmola vērtībām, tad šīs asociācijas ir ļoti pozitīvas.

Kur un kā sākt meklēt influencerus?

♡ Ir labi paskatīties, vai Tavā draugu un paziņu lokā jau nav kāds influenceris, un sazināties ar viņu, jo ir liela iespējamība, ka viņš piekritīs sadarboties.

Pārbaudi, vai starp Tava zīmola esošajiem klientiem jau nav kāds influenceris. Ja uzņēmumam šādas datubāzes nav vai arī uzņēmums vēl ir jauns un mazpazīstams, bet tam jau ir izveidoti sociālie tīkli, ir vērts apskatīties, vai starp sekotājiem nav kāds influenceris (vai arī kādam influencerim vienkārši patīk zīmola veidotie ieraksti / influenceris atzīmē zīmolu savos storijos vai ierakstos).

Seko atbilstošiem haštagiem, jo arī caur tiem iespējams atrast savam zīmolam piemērotus influencerus. Paskaties uz citiem zīmoliem un to, ar kādiem influenceriem viņi sadarbojas – arī tas var Tev sniegt kādas idejas.

karlinakramina - Karlina Kramina x Wolt "Šodien pa mājām"

Influenceru mārketings ir kā jebkuru attiecību veidošana un uzturēšana – atdevei ir jābūt no abām pusēm, tāpēc, ja Tu redzi, ka kāds influenceris Tavu zīmolu regulāri atzīmē savos ierakstos, iesaistās diskusijās zem Taviem ierakstiem un spiež ‘patīk’ Taviem ierakstiem, ir labi, ja Tu no savas puses dari to pašu.

♡ Ir svarīgi meklēt influencerus, kuriem ir tādas pašas vērtības un intereses kā Tavam zīmolam – piemēram, ja Tu pārdod fitnesa produktus, Tev starp influenceriem ir jāmeklē fitnesa treneri un aktīva dzīvesveida piekritēji.

Sadarbības ierakstiem ir jābūt pēc iespējas autentiskākiem – tiem nevajadzētu jau pa gabalu kliegt, ka tā ir reklāma.

Pirms sadarbības uzsākšanas ar influenceri ir svarīgi izvērtēt, cik kvalitatīvi ir konkrētā influencera ieraksti un to apraksti, ar kuriem zīmoliem viņš iepriekš ir sadarbojies un kādi ir influencera sekotāji (vai tie pārsvarā ir latvieši vai tomēr ārzemnieki).

Atrašanās vieta ir svarīga – tā kā Wolt darbojas tikai Rīgā, viņu mērķauditorija ir influenceri, kuri paši dzīvo Rīgā un kuru sekotāji arī dzīvo Rīgā.

Tāpat ir labi noskaidrot, kāds ir vidējais influencera iesaistes rādītājs (engagement rate), ko nosaka, vidējo ‘patīk’ un komentāru skaitu izdalot ar sekotāju skaitu. Jo lielāks sekotāju skaits, jo šis rādītājs parasti būs zemāks, tāpēc ir labi sadarboties ar influenceriem, kuriem tas nav zemāks par 5%.

👉🏼 Iečeko arī: Kā atrast savam zīmolam piemērotus influencerus?

♡ Ar influenceriem komunikāciju var uzsākt gan turpat sociālajos tīklos, gan arī e-pastos, jo daudziem no viņiem sociālā tīkla aprakstā ir pievienota adrese, uz kuru iespējams sūtīt visus piedāvājumus. Svarīgi ir katram influencerim nosūtīt personalizētu ziņu, nevis copy-paste variantu, un pastāstīt nedaudz gan par sevi, gan arī par savu sadarbības ideju.

Wolt stratēģija

Katram zīmolam jāatrod sava stratēģija, jo, kas strādā vienam, otram nestrādās.

Ienākot Latvijas tirgū, Wolt bija svarīgi, lai pēc iespējas vairāk Rīgas iedzīvotāju uzzinātu par viņu uzņēmumu, tāpēc kā pirmā stratēģija tika izmēģināta atlaižu kodu izmantošana: gan influenceris, gan influenceru sekotāji, kas piereģistrējās Wolt sistēmā un kaut ko pasūtīja, saņēma atlaides sūtījumiem.

Kad cilvēki jau bija iepazinuši Wolt, sākās zīmola veidošana un tika izmantota FOMO stratēģija (fear of missing out). Visur tika atgādināts par Wolt, lai radītu cilvēkā sajūtu, ka visi apkārtējie vienmēr pasūta ēdienu no Wolt un tāpēc arī viņam vajadzētu to izmēģināt.

♡ Wolt, sadarbojoties ar influenceriem, rīkoja produktu kampaņas, kas nozīmē to, ka apmaiņā pret reklāmu viņi saņēma nevis naudu, bet gan zīmola produktu, kas šajā gadījumā bija Wolt kredīti. Tā kā influenceri varēja uzreiz arī paši izmēģināt Wolt produktu, ieraksti bija kvalitatīvāki, jo viņi paši izmantoja produktu un tam uzticējās.

👉🏼Iečeko arī: Veiksmīgākās kampaņas Promoty platformā: Wolt

karlinakramina - Karlina Kramina x Wolt "Šodien pa mājām"

Ir svarīgi influenceriem dot brīvību un ļaut viņiem izpausties – protams, sadarbības plāns ir nepieciešams (piemēram, cik ieraksti no influencera tiek sagaidīti), taču to izpildījumu ir labi atstāt paša influencera ziņā, lai ierakstos nebūtu redzama reklāmas piegarša. Giveaway konkursi ir labs veids, kā palielināt sekotāju skaitu.

Ir svarīgi vienmēr meklēt jaunus influencerus, jo, ja Tu visu laiku sadarbosies ar vieniem un tiem pašiem influenceriem, tas nozīmē, ka Tu arī visu laiku uzrunāsi vienu un to pašu potenciālo klientu bāzi. Labākais veids, kā izmērīt influenceru mārketinga rezultātus, Wolt gadījumā bija atlaižu kodu izmantošana, jo uzreiz bija iespējams redzēt, cik reižu konkrētais kods tika izmantots un kurš influenceris sniedza vislabākos rezultātus.

👉🏼 Iečeko arī: Kā izmērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Noskaties video ierakstu, lai uzzinātu vairāk! 👇🏼

Vairāk par šo tēmu: