Kā kļūt par influenceri?

Pavisam nesen mūsu kampaņu vadītāja Igaunijā Anni Rahula (@annirahula), dalījās ar noderīgiem ieteikumiem par satura radīšanu un zīmolu sadarbībām Promoty Instagram kontā, pamatojoties uz pašas pieredzēto un redzēto. Nu tad apskatīsim, kas ir šie svarīgākie ieteikumi pēc kuriem vadīties.

Ar ko sākt?

♡ Galvenokārt, ir jāatrod sava niša, kaut kas, ar ko atšķirsies no pārējiem. Visieteicamākais ir izvēlēties kādus 2-3 galvenos tematus par ko komunicēsi un pie tiem arī pieturēties. Ja runāsi par pārāk daudz dažādām tēmām kopā, tas sekotājiem kļūs nomācoši un grūti uztverami. Nepazaudē no viņiem iesaisti un vēlmi dzirdēt par konkrētām lietām, par ko jau iepriekš komunicēji un radīji interesi.

♡ Kā teica viena igauņu aģentūras pārstāve Piia Õunpuu: ‘’Manuprāt, tas lielākais šarms no influenceriem rodas, kad tie no sirds komunicē par tematiem, kas ir ļoti tuvi un personīgi. Ja satura radītājs atrod to savu īsto nišu, tad arī noteikti uzrunās īstos sekotājus, kas ticēs un uzticēsies tam.’’

♡ Kad būsi jau izlemts, par ko ir vēlme komunicēt, tad nākamais svarīgākais solis ir uzrakstīt īsu aprakstu par sevi, pie sadaļas ‘’about me’’. Galvenokārt, par to, kā raksturo sevi, savu kontu un saturu, ko ievietosi.

Kā radīt kvalitatīvu saturu?

♡ Regulāri praktizē kvalitatīvu bilžu uzņemšanu, kā arī to apstrādāšanu. Kas ir svarīgi, neaizraujies ar to apstrādi, visbiežāk tieši maz rediģētas bildes izskatās vispievilcīgāk. Populārākās aplikācijas tam ir VSCO, Lightroom (iemīļotākā aplikācija Promoty influenceru vidū) un SnapSeed.

♡ Lai profils izskatītos konsekvents, sakārtots, izmanto aplikāciju, kur var saplānot Instagram postus, kā arī redzēt kā viss kopumā izskatīsies (piemēram, Preview). Pēc tā varēsi saprast vai apmierina krāsu salikumi un kopskats. Tas noteikti arī palīdzēs atcerēties, kādu konkrēto publikāciju pēc kārtas vēlējies ievietot.

♡ Arī ļoti svarīgs punkts ir pārdomāts teksts zem bildes. Ja ir sanācis jau izdomāt visu par Instagram saturu, par to kādas fotogrāfijas vēlēsies uzņemt, par kādiem tematiem komunicēt, tad tikpat svarīgi ir atcerēties par kvalitatīviem un interesantiem aprakstiem. Pats galvenais ir tos nerakstīt samāksloti vai nekopēt no citiem lietotājiem. Esi tu pats un dalies ar savām personīgajām domām, idejām, viedokļiem, nebaidoties atklāties pret sekotājiem.

♡ Piemēram, ja persona ‘’x’’ savos aprakstos vienmēr iekļauj tikai iedvesmojošus stāstus par sevi, savu kā personības izaugsmi, cīņu ar pašvērtējumu utt., tad tik pat labi sekotājus ieinteresē arī apraksti par ikdienišķām mammu problēmām, vīriešu jokiem un citiem tematiem, kas ir līdzvērtīgi pieprasīti un interesanti tiem pašiem sekotājiem. Katram ir savs lauciņš. Galvenais censties būt unikālam un pieturēties pie sava komunikācijas stila. Nav vienmēr jāņem piemērs no citiem, esi atšķirīgs. Turpini visu kā iesākts un pieturies pie viena rakstīšanas stila.  

♡ Ja kādreiz rodas šaubas par to vai apraksts ir pilnīgs un, vai tam nevajadzētu būt garākām, tad ir vērts atcerēties par ‘’mazāk ir vairāk’’ principu. Svarīgākais tajā ir pievienotā vērtība, nevis gari teksta blāķi.

♡ Vienmēr esi pats par sevi un nemēģini nevienu atdarināt.✨

Kā iegūt vairāk sekotāju?

♡ Sastādi plānu ar to, kad un ko vēlies publicēt. Instagram patīk stabilitāte: noteiktas dienas, noteikts ritms, pie kā pieturies. Piemēram, Anni dalījās ar pārējiem, ka viņas sekotāji ir 7000 jau nemainīgi gadiem, nekas nemainoties, taču, kad viņa šoruden sāka publicēt bildes regulāri, pēc plāna, viņas sekotāju skaits pieauga gandrīz līdz 10’000 dažu mēnešu laikā. Visa atslēga ir sekot līdzi regularitātei un plānot to vienmēr uz priekšu.

♡ Zini kā darbojas Instagram algoritms – kā rīkoties, lai posts sasniegtu pēc iespējas vairāk cilvēku. Šo algoritmu galvenokārt ietekmē trīs faktori:

– Savstarpējās attiecības. Tas kā esi komunicējis ar pārējiem iepriekš, vai esi spiedis sirsniņas bildēm, komentējis, sūtījis ziņas, tagojis otru postā utt.)

– Intereses: Tev kā lietotājam tiek parādīts saturs, kas pēc Instagram domām, varētu Tevi ieinteresēt. Piemēram, ja ievietosi ar sportisku dzīvesveidu saistītu bildi, visticamāk šī publikācija parādīsies arī citiem, kas nesen apskatījuši visu par un ap šo tematu.

– Publicēšanas laiks: nesen ievietotas bildes visdrīzāk rādīsies pašā augšā un pirmās sasniegs sekotājus, taču var gadīties arī, ka tās nesasniedz un kaut kur nozūd no redzesloka citiem. Tāpēc, pirms publicē bildi, ir vērts apskatīties vai auditorija tajā brīdī ir aktīva tiešsaistē. (ja ir biznesa profils, to var apskatīt pie Insights > Total followers > most active times). Tas palīdzēs saprast, cikos labāk publicēt un kāds ir ejošākais laiks, kad vairākums no sekotājiem izmanto Instagram platformu.  

♡ Aktīvi komunicē ar citiem satura radītājiem un vienmēr atbildi uz ziņām, ja arī neinteresē konkrētā cilvēka profils. Tas tikai palielinās aktivitāti, iesaisti, kā arī palīdzēs sadraudzēties ar sekotājiem. Vienmēr jābūt laipniem un jāizrāda, ka novērtē katru sekotāju un tā personīgo viedokli. Arī pašiem jākomunicē, jābūt atvērtiem, jāuzdod jautājumi un, kas zina, varbūt nejauši sanāks uzzināt ko vērtīgu vai gūt kādu iedvesmu, kam jaunam. Komunikācija ir atslēga visam.

♡ Nekad nepērc sekotājus, tas patiesi nestrādā un ir ļoti viegli atpazīt, vai kāds to dara. Ir taču daudz aizraujošāk sākt godīgi no sākuma, vēlāk redzot, kā sāc piesaistīt cilvēkus un kur nonāc pēc kāda laiciņa. Īsti sekotāji paši atradīs sev interesējošus profilus, piesekos un izlems vai turpmāk sekot līdzi Instagram gaitām.

♡ Ir jābūt apveltītam ar pacietību. Sekotāju skaits nepalielināsies uzreiz divu nedēļu laikā, tas sākumā noteikti aizņems pāris mēnešus. Un kā satura radītājam būtu svarīgi izbaudīt šo procesu, nevis uztvert to kā obligātu pienākumu cīnīties par katru sekotāju.

Par sadarbībām

♡ Tas ir ļoti svarīgi pašam izvērtēt ar kuriem zīmoliem un uzņēmumiem vēlies strādāt. Sadarbības publikācijām vajadzētu iet kopā ar Tavu Instagram kontu kā tādu, piemēram, ja komunicē ar saviem sekotājiem par ēdienu un dažādām receptēm, taču Promoty kampaņu platformā ieraugi sadarbības piedāvājumu ar sejas kopšanas līdzekļiem, tad labāk nestreb karstu un apdomā vai tas tiešām būs interesanti sekotājiem, kuriem līdz šim interesēja citas tēmas, par kurām komunicēji.

♡ Daudz sadarbību neparāda to, cik kvalitatīvs esi kā influenceris- dažreiz var būt tieši pretēji. Nepārtraukti reklamējot un tirgojoties var sanākt pazaudēt savu imidžu un kļūt nomācošam sekotājiem. Tāpēc sadarbojies tikai ar tiem zīmoliem, ko pats lieto vai vēlies izmēģināt (ja tas ir jauns brends vai produkts). Un iegaumē, nekad nesadarbojies ar konkurējošiem uzņēmumiem.

♡ Ja piesakies kādai no Promoty kampaņām, vienmēr pie tās pieraksti savas idejas kā to realizēsi. Esi gatavs arī uzrakstīt nelielu aprakstu, kāpēc vēlies piedalīties konkrētajā kampaņā. Tas ļoti palīdzēs uzņēmumam saprast vai atbilsti viņu prasībām, vēlmēm un kādas publikācijas tie var sagaidīt.

♡ Nekad neraksti privāti ‘’lūdzu izvēlieties mani’’ kādam no zīmoliem- tas dos tikai sliktu iespaidu un radīs mulsinošu situāciju (esam dzirdējuši dažādas sūdzības, ko satura veidotāji mēdz darīt, beigās tikai sabojājot par sevi priekšstatu).

♡ Centies būt pēc iespējas profesionālāks partneris zīmolam. Neatliec sadarbības uzdevuma iesniegšanu uz pēdējo dienu, kā arī nekad neignorē, ja uzņēmums raksta vai apvaicājas par norunātajiem termiņiem. Ja kavē termiņus, nepaļaujies uz to, ka vienmēr sapratīs un pagarinās kampaņu. Citādi sanāks tikai atstāt sliktu iespaidu un turpmāk, iespējams, tavs profils vairs netiks izskatīts kā variants sadarbībai ar kampaņām vai aģentūru kā tādu.

♡ Ja esi uzsācis jau sadarbību un saproti, ka konkrētais produkts nav piemērots vai nepatīk, tas nenozīmē, ka tik un tā tas ir jārāda sekotājiem, un jāmelo. Tādās situācijās vienmēr pēc iespējas ātrāk sazinies ar uzņēmumu, paskaidro situāciju un vienojieties par labāko risinājumu abām pusēm.

♡ Vienmēr atceries atzīmēt, ka konkrētā publikācija vai storijs ir sadarbība. Gan, ja esi saņēmis par to naudas atlīdzību, gan, ja tie ir tikai nosūtīti bezmaksas produkti, vai PR paciņa.

♡ Vienmēr no sirds centies sasniegt vēlamo rezultātu. Tas nebūs pietiekami, ja ievietosi tikai parastu selfiju ar produktu rokās. Tajā brīdī pārstāvēsi gan sevi, gan uzņēmumu. Ja ir kārtīgi apdomāts par sadarbību, ir iepazīts zīmols un izveidots labs saturs, ko tiem izmantot, tad visticamāk tiks piedāvāta arī turpmāka sadarbība ar konkrēto zīmolu vai aģentūru arī nākotnē. Ir vērts sevi parādīt no labākās puses un pacensties, lai gala rezultāts apmierina gan tevi kā satura veidotāju, gan zīmolu.

Un kā nobeigumā atceries, ka labs influenceris ir tāds, kurš dara to ar aizrautību un degsmi. Pats meklē papildus informāciju, mācās korekti izklāstīt aprakstus un skaisti rediģēt bildes. Veido pats savu īpašo saturu un necenšas nevienu atdarināt. Ir patiess, pieklājīgs, atsaucīgs un spējīgs sadarboties ar citiem, pieņemt klientu atsauksmes, lai arī kādas tās būtu. Lai veicas un tiekamies Instagram platformā!

More on the topic