Influenceru mārketings Ziemassvētkos

Pirmssvētku laikā iepirkšanās ir īpaši aktuāla, tādēļ arī Tavs zīmols visticamāk iegūtu no papildus reklāmas. Ja Tava mērķauditorija atrodas Instagramā, influenceru mārketings ir lielisks veids, lai to sasniegtu – kā arī mūsdienas idejas Ziemassvētku dāvanām bieži vien tiek meklētas tieši sociālajos medijos!

Te būs dažas idejas influenceru mārketinga aktivitātēm pirmssvētku periodā 👇🏼

1. Iesaisti influencerus sava zīmola Ziemassvētku satura tapšanā

Ziemassvētku tēmu uzņēmuma komunikācijā būs grūti ignorēt: visticamāk, šie svētki ir svarīgi jūsu klientiem, līdz ar to būtu labi būt ar viņiem “uz viena viļņa”.

Viena no Promoty priekšrocībām ir tā, ka zīmols iegūst pilnas tiesības izmantot iegādāto saturu visos savos kanālos. Pirmkārt, tas ir daudz lētāk, kā algot fotogrāfu, modeļus un īrēt studiju, otrkārt, influenceru radītais saturs bieži vien ir cilvēcīgāks, emocionālāks un atbilstošāks sociālajiem medijiem nekā komerciālas bildes.

Ja Tu vēlies izmantot influenceru bildes ekskluzīvi savos kanālos, vari arī lūgt influencerim to nepublicēt savā Instagram. Šāda veida kampaņas ir ieguvušas savu popularitāti Somijas tirgū – un tā kā influenceru mārketings tur darbojas jau senāk, varam tikai pieņemt, ka šī tendence ar laiku kļūs aktuāla arī Latvijā. Tagad Promoty ir jauna funkcija, vari veidot “satura kampaņas”, kuras ietvaros influenceriem nemaz neprasi materiālus publicēt, bet gan radīt tos unikālus Tavam zīmolam, lai tos varētu izmantot tālāk.

Šāda veida kampaņas var būt īpaši noderīgas uz Ziemassvētkiem: zīmoliem nepieciešamas svētku bildes, taču influenceriem jau ir daudz sadarbības piedāvājumi un viņi labprāt atstātu brīvu vietu savā Instagram feed.

2. Uzstādi Ziemassvētku kampaņu 

Izdevusies kampaņa sākas ar pārdomātiem mērķiem, un perfekts kampaņas apraksts jeb “brief” ir tas, kurā skaidri komunicētas zīmola ekspektācijas attiecībā pret influenceriem.

Piemēram, Tu vari norādīt influenceriem, ka Tavs produkts vai pakalpojums būtu laba Ziemassvētku dāvana, un pārējo komunikāciju atstāt viņu ziņā. Vai arī Tu vari lūgt influenceriem izvēlēties Ziemassvētku dāvanu ieteikumus saviem sekotājiem no jūsu sortimenta un komunicēt to saviem sekotājiem. Produkta kampaņā, tā vietā, lai nosūtītu ierastos produktus, vari nosūtīt “Ziemassvētku paciņu” vai pārsteiguma dāvanu.

3. Sāc laicīgi 

Kā jau ar jebkurām svētku aktivitātēm: ātrāk sāksi, mazāk satraukumu pēc tam!

Lai arī influenceri var iesniegt saturu visai ātri (mums ir pieredze ar kampaņām, kur sociālie mediji ir pilni ar saturu nākamajā dienā pēc kampaņas uzstādīšanas), labāk tomēr būtu dot laiku satura sagatavošanai. Jo īpaši šajā laikā, kad influenceriem ir gan vairāk sadarbības piedāvājumu, gan arī citi pienākumi kā ierasts!

Tādēļ Ziemassvētku kampaņas uzstādīšana laicīgi pilnīgi noteikti atmaksāsies. Ideālā gadījumā nepieciešamas vismaz 4-5 dienas, lai influenceri varētu pieteikties. Produkta kampaņā jāierēķina produkta piegādes laiks, pāris dienas, lai influenceris izmēģinātu produktu un sagatavotu augstas kvalitātes bildes, apstrādātu tās, izveidotu aprakstu un iesniegtu to jums.

 

4. Esi stratēģisks par savu influenceru mārketingu 

Pārdomātas un pareizi “mērķētas” kampaņas palīdzēs piesaistīt gan vairāk influenceru, gan klientu. Viens no labākajiem piemēriem Promoty ir MyLook tiešsaistes veikala Ziemassvētku kampaņa ar specifisku ziņu izstrādātu katrai valstij (Latvijai, Igaunijai, Somijai) atsevišķi. Turklāt viņi izveidoja arī Jaunā Gada kampaņu Krieviski runājošajai auditorijai Igaunijā.

Mēs vienmēr iesakām veidot atkārtotu kampaņu ar atbilstošajiem influenceriem (kā MyLook). Bieži vien viens posts var tikt palaists garām pārpildītajā pirmssvētku laikā, taču ilgtermiņa sadarbības ar vairākiem postiem noteikti palīdzēs būt pamanāmākiem un uzticamākiem.

5. Ņem vērā mainīgos patērētāju ieradumus

Nedrīkst aizmirst par cilvēku bailēm un iepirkšanās paradumiem – šobrīd liela daļa dos priekšroku pasūtīt internetā, nevis doties uz pārbāztiem lielveikaliem. Potenciālos klientus ir vērts novirzīt uz jūsu interneta veikalu, ja ir tāda iespēja, kas arī ļaus jums vieglāk izmērīt rezultātus!

6. Piedāvā influenceriem personalizētus atlaižu kodus

Šis ir perfekti divu iemeslu pēc: pirmkārt, laba atlaide piesaistīs pirkumus, otrkārt, tie palīdzēs izmērīt rezultātus influencera sadarbībai. Treškārt, arī influencri šo novērtē, jo ta ir pievienotā vērtība, ko piedāvāt saviem sekotājiem!

Bez tam, ja izveidosi promo kodus derīgus uz īsu laiku vai limitētam skaitam pircēju, tas palīdzēs palielināt pārdošanas apjomus.

7. Papildus influenceru mārketingam, izmanto arī apmaksātās reklāmas

Sponsorētās reklāmas ir labs veids, lai iegūtu redzamību potenciālo klientu acīs un mudinātu viņus veikt pirkumu.

Piemēram, vari izmantot influenceru mārketingu, lai novirzītu potenciālos klientus uz savu mājas lapu vai Instagram un pēc tam parādītu sponsorētās reklāmas. Šādā veidā vari, piemēram, sasniegt tos, kuri apmeklēja Tavu Instagram profilu, taču nav vēl bijusi tavā mājas lapā.

Infuenceru mārketings nenoliedzami ir lielisks rīks, lai papildinātu savu Ziemassvētku komunikāciju ar spēcīgām atsauksmēm, pievilcīgiem vizuāļiem un pārdomātām atlaidēm. Ja Tev ir kādi jautājumi par platformu vai vēlies pārrunāt savas kampaņas ideju, dod mums ziņu [email protected] labprāt palīdzēsim!

Vairāk par šo tēmu: