Kā influenceru mārketings var palīdzēt pirmssvētku laikā?

Pirmssvētku laikā iepirkšanās ir īpaši aktuāla, tādēļ arī Tavs zīmols visticamāk iegūtu no papildus reklāmas. Ja Tava mērķauditorija atrodas Instagramā, influenceru mārketings ir lielisks veids, lai to sasniegtu – kā arī mūsdienas idejas Ziemassvētku dāvanām bieži vien tiek meklētas tieši sociālajos medijos!

Te būs dažas idejas influenceru mārketinga aktivitātēm pirmssvētku periodā 👇

1. Iesaisti influencerus sava zīmola Ziemassvētku satura tapšanā

Ziemassvētku tēmu uzņēmuma komunikācijā būs grūti ignorēt: visticamāk, šie svētki ir svarīgi jūsu klientiem, līdz ar to būtu labi būt ar viņiem “uz viena viļņa”.

Viena no Promoty priekšrocībām ir tā, ka zīmols iegūst pilnas tiesības izmantot iegādāto saturu visos savos kanālos. Pirmkārt, tas ir daudz lētāk, kā algot fotogrāfu, modeļus un īrēt studiju, otrkārt, influenceru radītais saturs bieži vien ir cilvēcīgāks, emocionālāks un atbilstošāks sociālajiem medijiem nekā komerciālas bildes.

Ja Tu vēlies izmantot influenceru bildes ekskluzīvi savos kanālos, vari arī lūgt influencerim to nepublicēt savā Instagram. Šāda veida kampaņas ir ieguvušas savu popularitāti Somijas tirgū – un tā kā influenceru mārketings tur darbojas jau senāk, varam tikai pieņemt, ka šī tendence ar laiku kļūs aktuāla arī Latvijā.

Šāda veida kampaņas var būt īpaši noderīgas uz Ziemassvētkiem: zīmoliem nepieciešamas svētku bildes, taču influenceriem jau ir daudz sadarbības piedāvājumi un viņi labprāt atstātu brīvu vietu savā Instagram feed.

2. Uzstādi Ziemassvētku kampaņu 

Izdevusies kampaņa sākas ar pārdomātiem mērķiem, un perfekts kampaņas apraksts jeb “brief” ir tas, kurā skaidri komunicētas zīmola ekspektācijas attiecībā pret influenceriem.

Piemēram, Tu vari norādīt influenceriem, ka Tavs produkts vai pakalpojums būtu laba Ziemassvētku dāvana, un pārējo komunikāciju atstāt viņu ziņā. Vai arī Tu vari lūgt influenceriem izvēlēties Ziemassvētku dāvanu ieteikumus saviem sekotājiem no jūsu sortimenta un komunicēt to saviem sekotājiem. Produkta kampaņā, tā vietā, lai nosūtītu ierastos produktus, vari nosūtīt “Ziemassvētku paciņu” vai pārsteiguma dāvanu.

3. Sāc laicīgi 

Kā jau ar jebkurām svētku aktivitātēm: ātrāk sāksi, mazāk satraukumu pēc tam!

Lai arī influenceri var iesniegt saturu visai ātri (mums ir pieredze ar kampaņām, kur sociālie mediji ir pilni ar saturu nākamajā dienā pēc kampaņas uzstādīšanas), labāk tomēr būtu dot laiku satura sagatavošanai. Jo īpaši šajā laikā, kad influenceriem ir gan vairāk sadarbības piedāvājumu, gan arī citi pienākumi kā ierasts!

Tādēļ Ziemassvētku kampaņas uzstādīšana laicīgi pilnīgi noteikti atmaksāsies. Ideālā gadījumā nepieciešamas vismaz 4-5 dienas, lai influenceri varētu pieteikties. Produkta kampaņā jāierēķina produkta piegādes laiks, pāris dienas, lai influenceris izmēģinātu produktu un sagatavotu augstas kvalitātes bildes, apstrādātu tās, izveidotu aprakstu un iesniegtu to jums.

4. Esi stratēģisks par savu influenceru mārketingu 

Pārdomātas un pareizi “mērķētas” kampaņas palīdzēs piesaistīt gan vairāk influenceru, gan klientu. Viens no labākajiem piemēriem Promoty ir MyLook tiešsaistes veikala Ziemassvētku kampaņa ar specifisku ziņu izstrādātu katrai valstij (Latvijai, Igaunijai, Somijai) atsevišķi. Turklāt viņi izveidoja arī Jaunā Gada kampaņu Krieviski runājošajai auditorijai Igaunijā.

Mēs vienmēr iesakām veidot atkārtotu kampaņu ar atbilstošajiem influenceriem (kā MyLook). Bieži vien viens posts var tikt palaists garām pārpildītajā pirmssvētku laikā, taču ilgtermiņa sadarbības ar vairākiem postiem noteikti palīdzēs būt pamanāmākiem un uzticamākiem.

5. Ņem vērā mainīgos patērētāju ieradumus

Nedrīkst aizmirst par cilvēku bailēm un iepirkšanās paradumiem – šobrīd liela daļa dos priekšroku pasūtīt internetā, nevis doties uz pārbāztiem lielveikaliem. Potenciālos klientus ir vērts novirzīt uz jūsu interneta veikalu, ja ir tāda iespēja, kas arī ļaus jums vieglāk izmērīt rezultātus!

6. Piedāvā influenceriem personalizētus atlaižu kodus

Šis ir perfekti divu iemeslu pēc: pirmkārt, laba atlaide piesaistīs pirkumus, otrkārt, tie palīdzēs izmērīt rezultātus influencera sadarbībai. Treškārt, arī influencri šo novērtē, jo ta ir pievienotā vērtība, ko piedāvāt saviem sekotājiem!

Bez tam, ja izveidosi promo kodus derīgus uz īsu laiku vai limitētam skaitam pircēju, tas palīdzēs palielināt pārdošanas apjomus.

7. Papildus influenceru mārketingam, izmanto arī apmaksātās reklāmas

Sponsorētās reklāmas ir labs veids, lai iegūtu redzamību potenciālo klientu acīs un mudinātu viņus veikt pirkumu.

Piemēram, vari izmantot influenceru mārketingu, lai novirzītu potenciālos klientus uz savu mājas lapu vai Instagram un pēc tam parādītu sponsorētās reklāmas. Šādā veidā vari, piemēram, sasniegt tos, kuri apmeklēja Tavu Instagram profilu, taču nav vēl bijusi tavā mājas lapā.

Infuenceru mārketings nenoliedzami ir lielisks rīks, lai papildinātu savu Ziemassvētku komunikāciju ar spēcīgām atsauksmēm, pievilcīgiem vizuāļiem un pārdomātām atlaidēm. Ja Tev ir kādi jautājumi par platformu vai vēlies pārrunāt savas kampaņas ideju, dod mums ziņu un labprāt palīdzēsim!

Piemēram, Latviešu influencerim ar 10 tūkstošiem sekotāju un 5% iesaistes līmeni būs 500 aktīvi sekotāji, līdz ar to ieraksta cena būs ap 100 € -  bet protams, šo arī nosaka satura kvalitāte, sadarbību biežums un citi faktori. Vērts paturēt prātā, ka cenas dažādās valstīs atšķiras, kad tiek veidotas starptautiskas sadarbības, vērts pievērst uzmanību vietējam cenu līmenim attiecīgajā valstī.

influenceru kampaņas izmaksas Promoty

Atlīdzība ar produktiem vai pakalpojumiem jeb barteris

Produkta kampaņas, kur influencerim tiek atlīdzināts ar produktiem vai servisiem, e-veikala kredītiem vai dāvanu karti/grozu ir īpaši veiksmīgas, jo prasa mazāku ieguldījumu un nodrošina labāku atdevi (ROI) vairumā gadījumu.

Otrkārt, produkta kampaņas piesaista influencerus, kuriem patiešām interesē zīmola produkti un iespējams tos jau izmanto savā ikdienā, līdz ar to priecājas tos ieteikt saviem sekotājiem - šādas sadarbības rezultējas godīgā un autentiskā saturā, kurš nodrošina labus rezultātus.

Piemēram, viena no veiksmīgām Promoty kampaņām ir Sutu's influenceru kampaņa, kuras ietvaros influenceriem tika atlīdzināts ar bambusa salmiņiem. Lai arī šis produkts ir ar salīdzinoši zemu cenu, vairāk, kā 400 satura veidotāji kampaņai pieteicās, tai skaitā influenceri ar 100 tūkstošu sekotāju - viņu vērtības sakrita ar ideju, ka jāatbrīvojas no plastmasas salmiņiem, lai palīdzētu ar vides piesārņojumu. Bieži vien Tava zīmola vērtības var uzrunāt influenceri vairāk kā naudiska atlīdzība!

Sutu bambusa salmiņi Promoty influenceru mārketinga kampaņa

Kad jāpieņem lēmums par atlīdzības veidu influencerim, padomā par to, kāda ir tavu produktu vai pakalpojumu vērtība un kā tā atbilst influenceriem, kurus iztēlojies savai kampaņai. Piemēram, ja vēlies galvenokārt strādāt ar mikro-influenceriem ar 1 000 - 5 000  sekotāju, veiksmīgai kampaņai produkta vērtībai jābūt no 10 - 50 eiro. Ja produkta vērtība ir zemāka, tad vērts apsvērt naudas kampaņu.

Balstoties uz mūsu pieredzi Promoty, varam teikt, ka kampaņas, kuras piedāvā zemas vērtības produktus (zem 10 eiro), visticamāk, nebūs veiksmīgas, jo kvalitatīvs influenceru darbs būtu vērts vairāk.

9. Kā mērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Pēdējais un arī svarīgākais solis jebkurai influenceru mārketinga kampaņai ir tās analīze un rezultātu noteikšana: tas palīdzēs gan noteikt, cik kampaņa bijusi veiksmīga, gan arī to, kuri satura veidotāji ienesa labākus rezultātus kā arī kādus influencerus izvēlēties un kādu budžetu noteikti nākamajai kampaņai.

Influenceru mārketinga kampaņas rezultātu mērīšana pirmkārt atkarīga no kampaņas mērķa: ja mērķis bija iegūt zīmola atpazīstamību, tad galvenokārt jāpievērš sasniedzamības rādītājiem (reach, impresijas). Taču, ja mērķis bija veidot zīmola imidžu, tad būtu jāfokusējas uz iesaistes rādītājiem: like un komentāru daudzumu un kvalitāti, iesaistes rādītāju, jaunu sekotāju pieplūdumu utt.

Visgrūtāk ir izmērīt influenceru mārketinga ietekmi uz pārdošanu - par šo influenceru mārketings bieži tiek kritizēts. Vairumā gadījumu tiek izmantota viena no šīm divām opcijām:

a) Izsekojamas saites, kuras influenceris var pievienot savā profilā vai “story”, izmantojot “swipe up” funkciju. Google Analytics zīmols var redzēt, cik daudz apmeklējumu nācis no influencera saites, vai veikti pirkumi un cik lieli.

b) Personīgie atlaižu kodi ļaus noteikt precīzi, cik daudz pirkumu katrs influenceris ienesis. Tā kā atlaižu kodi ir interesanti arī pašam influencerim un sekotājiem, šī ir abpusēji izdevīga sadarbība. Kā arī tas palīdz precīzāk izvērtēt rezultātu, jo iespējams sekotājs neieies e-veikalā caur konkrēto saiti, taču atlaižu kodu izmantos jebkurā gadījumā.

atlaižu kodi influenceru mārketings Promoty

Pēc pirmajiem sadarbību ierakstiem, turpinās nepārtraukta rezultātu izvērtēšana, kur vari izvērtēt ar kuriem influenceriem turpināt sadarbības ilgtermiņā un kuriem tomēr nē. Jāpatur prātā, ka pirmais ieraksts ne vienmēr var nest labākos rezultātus: patērētājiem nepieciešamai vidēji 7-8 saskarsmes punkti ar zīmolu, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu, līdz ar to ir vērts pamērīt rezultātus ilgtermiņā.

Ar rezultātiem vajadzētu dalīties arī ar influenceriem, kuri piedalījās kampaņā. Diemžēl, zīmoli bieži vien to nedara: piemēram, Igauņu satura veidotāja Anni Rahula, atzīst, ka tikai 1/20 sadarbības partneriem ir dalījies ar viņu kampaņas rezultātos. “Pat tad, kad man ir bijis personalizēts atlaižu kods, pēc kura ļoti precīzi var noteikt rezultātus, rezultātus nesaņēmu”, saka Anni. “Saņemt atgriezenisko saiti ir ļoti svarīgi, lai nākotnē attīstītos kā satura veidotājs.”

Ja vēlies kampaņas statistiku vienuviet (reach, patīk, komentārus), iesakām pamēģināt Promoty influenceru mārketinga platformu, jo tas tiešām ir vērtīgi un pārskatāmi!

Promoty influenceru kampaņas rezultāti OPI

10. Influenceru mārketinga juridiskie aspekti

Tā kā gan influenceru, gan sociālo mediju mārketings ir relatīvi jaunas jomas, ir aktuāli dažādi ētiskie un normatīvie jautājumi.

Lai patērētājiem tiktu sniegta patiesa un skaidra informācija par publikāciju, par kuru influenceris saņēmis materiāla rakstura labumu (samaksu, dāvanu u.tml.), balstoties uz spēkā esošo komercprakses regulējumu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis šādus ieteikumus:

  • Ierakstā jāiekļauj nepārprotama norāde par komerciālu sadarbību – tas var būt ieraksta tekstā vai pievienojot atbilstošus tēmturus (hashtags)
  • Jālieto kāds no šādiem tēmturiem: #apmaksats, #apmaksatareklama, #paidpartnership, #reklama, #sponsorets
  • Ierakstā vai tēmturos skaidri jānorāda arī sadarbības, reklāmas apmaksātāja vai dāvanas sniedzēja nosaukums

Īstenojot mārketinga pasākumus sociālo tīklu vidē gan reklāmas devējiem, gan satura veidotājiem ir pienākums ievērot normatīvo aktu prasības. Viens no svarīgākajiem tiesību aktiem šajā jomā ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Vienlaikus Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem jārēķinās ar Reklāmas likuma un citām reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasībām. Tai skaitā svarīgi ir ņemt vērā:

  • tabakas izstrādājumu un citu  smēķēšanas produktu reklāmas aizliegumu;
  • alkoholisko dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • enerģijas dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • uztura bagātinātāju reklāmas prasības.

Īpaša uzmanība ir jāpievērš gadījumiem, kas saistīti ar bērniem adresētu reklāmu. Tāpat, sniedzot apgalvojumus par Produktu īpašībām, Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem ir jāspēj pierādīt izmantoto apgalvojumu patiesību.

Kā var noprast pēc šī ieraksta influenceru mārketinga platforma kā Promoty atvieglo sadarbību veidošanu: tā palīdz gan ātrāk atrast influencerus, dod pārskatu par influenceru statistiku un datiem, samazina nepieciešamību pēc līgumiem, vienkāršo maksājumus un produktu sūtīšanu.

Turklāt, kampaņas izveide Promoty ir bez maksas, un Tu maksāsi tikai par saturu, kuru esi akceptējis. Bez influenceriem no Latvijas, Tu vari sadarboties arī ar Igauņu, Lietuviešu, Somu, Dāņu, Zviedru, Norvēģu un Nīderlandes influenceriem. Droši sāc te! 👇🏼

More on the topic