Augoša tendence: lietotāju radīta satura mārketings

Arvien biežāk par influenceru kampaņu mērķi kļūst influenceru radītais saturs zīmolam, bieži vien pat bez publicēšanas influencera paša sociālajos tīklos. Šī tendence iet roku rokā ar lietotāju ģenerēta jeb radīta satura (User generated content (UGC)) augošo popularitāti. Šajā rakstā pastāstīsim vairāk par to, kas ir lietotāju radīta satura mārketings un kā tas strādā influenceru mārketingā.

Parasti ir trīs veidi, kā zīmoli tiek pie satura sociālajiem medijiem: rada saturu paši, izmanto attēlus no publiski pieejamajām krātuvēm (Stock photos) vai dalās ar lietotāju ģenerētu saturu.

Tieši lietotāju veidotais saturs kļūst arvien populārāks. 93% zīmolu pārstāvju piekrīt, ka patērētāji uzticas citu patērētāju radītajam saturam vairāk nekā zīmola radītajam saturam: kad cilvēks redz bildē vai video kādu citu cilvēku līdzīgu viņam, ir daudz vienkāršāk ar produktu/pakalpojumu izveidot emocionālo saikni, nekā ar mākslīgi veidotu bildi ar modeļiem foto-studijā.

Tādēļ saturs, kurā parādās “īsti” cilvēki un, kurš turklāt ir šo cilvēku veidots, radīs autentiskāku efektu nekā uzņēmuma mārketinga nodaļas ģenerētais saturs – jo īpaši bildes no publiskajām krātuvēm (Stock photos), var radīt ļoti samākslotu iespaidu.

Šī tendence ir raisījusi izmaiņas arī tajā, kā strādā influenceru mārketings: ja iepriekš fokuss bija uz influenceriem ar daudz sekotājiem, kuri saturu publicē savā kontā, tādā veidā sasniedzot plašas auditorijas, tad tagad centrā ir pats saturs, kuru tālāk zīmola var izmantot saviem sociālo mediju kontiem. Iemesls šim ir pavisam vienkāršs: influenceru radītais saturs būs autentiskās, “īstāks”, kreatīvāks un tai pat laikā arī augstas kvalitātes, jo influenceriem satura radīšana ir kā darbs, kuru viņi dara labi. Jo īpaši šī tendence ir novērojama Skandināvijas valstīs, kuras var teikt mums ir “pāris gadus priekšā”.

Liepkalni saturs influenceru mārketings Promoty

Ko dod influenceru radīta satura mārketings?

•  Izdevīgāk un ātrāk nekā radīt saturu pašiem

Satura radīšana ir diezgan dārgs un laikietilpīgs prieks: ir jāatrod fotogrāfs un modeļi, jāvienojas par nosacījumiem, jādomā idejas, jāatrod lokācija, pēc tam jāgaida uz bilžu/video apstrādi utt.  Influenceru radītais saturs paņems ievērojami mazāk laika zīmola pārstāvim un, visticamāk, būs daudz lētāk, nekā organizēt profesionālu foto-sesiju.

•  Daudzveidīgāks saturs

Salīdzinot ar organizētu foto-sesiju, saturs būs dažādāks: piemēram, sadarbojoties ar 15 satura veidotājiem un lūdzot katram radīt 3 bildes, zīmols saņemtu 45 dažādas bildes ar dažādiem cilvēkiem dažādos apstākļos.

Visticamāk, nevienam nebūs interese redzēt desmitiem līdzīgu bilžu no vienas fotosesijas. Turklāt, zīmols vienmēr var influencerim pastāstīt kādu noskaņu un emocijas sagaida no satura. Detalizēti izklāstīts kampaņas apraksts un rūpīgi izvēlēti influenceri rezultēties vizuālā materiālā, kurš būs zīmola stilā, bet ar kreatīvu personīgu piegājienu. Kā arī noteikti vērts apskatīties influencera profilu pirms izlemt par sadarbību, ja tas jau no paša sākuma rezonē ar zīmola stilu, tad var sagaidīt labu rezultātus!

• Labāka iesaiste sociālajos medijos

41% zīmolu pārstāvju iesaistes rādītāju (engagement) uztver kā galveno rādītāju (KPI), kam pievērst uzmanību sociālajos tīklos: tas parāda, cik ļoti sekotājiem rūp zīmola saturs.

No otras puses, sekotāju iesaiste zīmola sociālo mediju kontos nav viegls uzdevums: tā ir vieta, kur cilvēki meklē iedvesmu, izklaidi un komunikāciju, ne īpaši atbalstot komerciāla rakstura informāciju. Tieši šeit lietotāju radīta satura mārketings lieti noder, radot emocijas un sajūtas, kas liks sekotājiem iesaistīties.

Kaut uz ātru aci papētot dažādu zīmolu kontus, var redzēt, ka ierakstiem, kuros parādās infuenceri pārsvarā būs vairāk “laiku” un komentāru, nekā citiem ierakstiem.

• “Trendīgs” un aci piesaistošs vizuālais materiāls

Tā kā vairumam influenceru jau ir vairāku gadu pieredze satura radīšanā, tie zinās vislabāk, kas šobrīd ir aktuāls un piesaistīs vislielāko uzmanību. Pārsvarā viņiem būs telefons ar labu kameru, attiecīgais apgaismojums un viņi arī zinās, kā apstrādāt bildes pēc to uzņemšanas.

Rezultātā saturs būs “trendīgs”, aci piesaistošs un augstas kvalitātes, gatavs ievietošanai zīmola sociālo mediju kontos, “newsletteros” un citos kanālos.

“Content-only” jeb satura kampaņas Promoty

Pagājušajā gadā arī Promoty ieviesa jaunumu “Content-only” kampaņas: tas ir kampaņas veids, kura ietvaros zīmols influenceriem lūdz radīt vizuālos materiālus bez publicēšanas influenceru kontos. Šī funkcija tika ieviesta, balstoties uz atgriezenisko saiti no mūsu klientiem, jo īpaši Skandināvijas valstīs. Šāds kampaņas veids tika pieprasīts un to globāli jau paspējuši pielietot tādi zīmoli kā Paulig, Maxima un Taffel.

Arī zīmolu pārstāvji Latvijā pamazām šo funkciju testē. Kolagēns™ bija viens no pirmajiem Latvijas platformā, kurš pamēģināja šo kampaņas veidu. Zīmols lūdza katram influencerim izveidot 3 fotogrāfijas, kurās redzams influenceris un Kolagēns™ iepakojums. Rezultātā uzņēmums sadarbojās ar 20 influenceriem un tika pie vismaz 60 unikālām fotogrāfijām.

Kolagēns Promoty bilžu influenceru kampaņa mārketings
Kolagēns Promoty bilžu influenceru kampaņa mārketings

Ar šāda veida sadarbībām iespēja tiek dota arī influenceriem ar mazāku sekotāju skaitu, bet kuriem padodas un patīk satura radīšana vai fotografēšana, piemēram, ir hobijs.

Ja Tev ir kādi jautājumi vai idejas, droši sazinies ar mums [email protected]!👇🏼

Vairāk par šo tēmu: