Promoty influenceru platforma plāno piesaistīt finansējumu 500 000 eiro apmērā

Promoty, tirgusplacis, kas savieno sociālo tīklu influencerus ar mazumtirdzniecības zīmoliem, ir uzsācis kampaņu Funderbeam investīciju platfomā ar mērķi piesaistīt 500 000€ lielu finansējumu. Tas tiks ieguldīts produkta attīstīšanā un uzņēmuma paplašināšanā piecos jaunos tirgos Ziemeļeiropā.

Promoty šobrīd darbojas Latvijas, Igaunijas un Somijas tirgos. Latvijā platformai ir pievienojušies vairāk nekā 5200 influenceri un tādi pazīstami zīmoli kā Wolt, Pasta Zara, Cheetos un Parfois. Kā saka Wolt mārketinga vadītāja Latvijā, Elīza Jaka,: “Tas pilnīgi noteikti atvieglo aizņemto mārketinga vadītāja ikdienu. Promoty palīdz papildināt Wolt esošo vēstnešu loku ar jauniem un pavisam ērtā veidā. Lielisks rīks, lai popularizētu savas mārketinga kampaņas ar papildus komunikāciju Instagram.”

Uzņēmuma dibinātāji, Aleks Koha un Leonardo Romanello, satikās, kad abi kopā studēja kiberdrošību Tallinas Tehniskajā universitātē. Puišu draudzība rezultējās influenceru tirgusplača izveidošanā. Estonian Chamber of Commerce Kohu pagājušajā gadā atzina par vienu no desmit nozīmīgākajiem jaunajiem uzņēmējiem. Promoty sākotnējais finansējums 65 tūkstošu eiro apmērā tika piesaistīts no Kristjan Raude un Madis Müür, Igaunijas biznesa eņģeļu tīkla (EstBAN) valdes locekļiem. Raude ir digitālo reklāmu uzņēmuma Impact 80/20 dibinātājs.

Saskaņā ar uzņēmuma pārskatu, kas publicēts Funderbeam platformā, Promoty mēneša ieņēmumi pagājušā gada decembrī sasniedza 4000 eiro. Šī naudas plūsma galvenokārt nāca no Igaunijas influenceru tirgus. Pašreizējo klientu vidū ir uzņēmumi Circle K, SEB, Swedbank, Wolt un daudzi citi. Pagājušajā gadā Promoty platforma tika izmantota arī sabiedriskā sektora iniciatīvām, lai veiktu mārketinga aktivitātes Igaunijas Republikas 100. gadadienas svinību ietvaros.

“Mēs saņēmām sava biznesa modeļa apstiprinājumu. Tas darbojas Igaunijas tirgū, kurā iedzīvotāju skaits ir tikai 1,3 miljoni un kurā krievvalodīgo minoritāte ir 300 000 cilvēku. Ja tas darbojas Igaunijā, tas darbosies arī citur, un pirmie eksperimenti Latvijā un Somijā to apstiprina, ”stāsta Koha.

Lai vēl vairāk palielinātu konkurences priekšrocības, salīdzinot ar aģentūrām, kas manuāli savieno zīmolus ar influenceriem, Promoty plānā ietilpst produkta attīstība, kas ietver sevī četras izmaiņas: pāreja uz abonēšanas modeli; klientu skata attīstība, kurā iespējams redzēt influenceru sekotāju statistiku, balstoties uz demogrāfiskajiem rādītājiem; rīks ilgtermiņa kampaņām, kas atbilst klientu vajadzībām; un automatizētas krāpniecības atklāšanas sistēmas integrācija. “Visus iepriekš minētos uzlabojumus ir apstiprinājuši mūsu klienti. Līdz šim mēs esam redzējuši, ka katrs nākamais uzlabojums palielina mūsu pārdošanas apjomus,” saka Koha.

Galvenais kapitāla piesaistīšanas mērķis ir pozīcijas ieņemšana Ziemeļvalstu tirgū. “Sakarā ar augsto pirktspēju, cilvēku uzmanības piesaistīšanā ir sīva konkurence – liela sabiedrības daļa var atļauties iegādāties ekskluzīvu zīmolu produkciju, eksotiskus ceļojumus un citas luksusa preces. Skandināvija ir īpaši pārsteidzoša ar savām reklāmas izmaksām uz vienu kontaktu, kas ir visaugstākās pasaulē. Tā kā likmes šajās valstīs ir augstas, mēs varam redzēt augsti attīstītu, visaptverošu influenceru ekosistēmu. Zīmoli vēlas izcelties, un influenceri tiem šo iespēju arī dod. Šis ir iemesls mūsu mērķim ieiet Ziemeļvalstu tirgū. Mūsu tehnoloģija piedāvā visaugstāko vērtību nobriedušos tirgos ar lielām darbaspēka izmaksām,” viņš piebilst.

Promoty klientu skaitā ir gan lieli uzņēmumi, gan aģentūras, kā, piemēram, Havas un Mediabrands. Saskaņā ar Havas sociālo mediju speciālistes Kelly Maltsaar teikto, Promoty ir mainījis influenceru tirgu. “Pareizā influencera atrašana ir ātra un vienkārša. Ja agrāk tas prasīja nedēļas, lai apspriestu visas detaļas, tad tagad mēs esam spējīgi sākt sadarbību dažu dienu laikā.”

Pēc Aleks Koha domām, uzņēmuma akciju piedāvāšana publiskajā tirgū ir dabisks solis uzņēmuma attīstībā. “Publiska kotēšana ļauj piedalīties mūsu izaugsmē un tirdzniecībā ar mūsu likmēm. Mums ir jāinformē investori par uzņēmuma nākotni. Skaidra augšupejoša tendence var arī piesaistīt interesi no klientiem un influenceriem, kuri ir pievienojušies platformai un ir labi informēti par industrijas attīstību”.

Globālā finansēšanas un tirdzniecības platforma Funderbeam nodrošina līdzekļu piesaistīšanu strauji augošiem maziem un vidējiem uzņēmumiem. Tirgusplača sadaļā investors var tirgoties ar ieguldījumiem jebkurā diennakts laikā.
Līdz šim caur Funderbeam ir tikuši ieguldīti 23 miljoni eiro, un platformai ir vairāk nekā 13 000 investoru 128 pasaules valstīs. Funderbeam ir dibināts 2013. gadā, un tā biroji atrodas Tallinā, Londonā, Kopenhāgenā, Zagrebā un Singapūrā.

Vairāk par šo tēmu: