Promoty plāno piesaistīt finansējumu 500 000 eiro apmērā

Promoty, tirgusplacis, kas savieno sociālo tīklu influencerus ar mazumtirdzniecības zīmoliem, ir uzsācis kampaņu Funderbeam investīciju platfomā ar mērķi piesaistīt 500 000€ lielu finansējumu. Tas tiks ieguldīts produkta attīstīšanā un uzņēmuma paplašināšanā piecos jaunos tirgos Ziemeļeiropā.

Promoty šobrīd darbojas Latvijas, Igaunijas un Somijas tirgos. Latvijā platformai ir pievienojušies vairāk nekā 5200 influenceri un tādi pazīstami zīmoli kā Wolt, Pasta Zara, Cheetos un Parfois. Kā saka Wolt mārketinga vadītāja Latvijā, Elīza Jaka,: “Tas pilnīgi noteikti atvieglo aizņemto mārketinga vadītāja ikdienu. Promoty palīdz papildināt Wolt esošo vēstnešu loku ar jauniem un pavisam ērtā veidā. Lielisks rīks, lai popularizētu savas mārketinga kampaņas ar papildus komunikāciju Instagram.”

Uzņēmuma dibinātāji, Aleks Koha un Leonardo Romanello, satikās, kad abi kopā studēja kiberdrošību Tallinas Tehniskajā universitātē. Puišu draudzība rezultējās influenceru tirgusplača izveidošanā. Estonian Chamber of Commerce Kohu pagājušajā gadā atzina par vienu no desmit nozīmīgākajiem jaunajiem uzņēmējiem. Promoty sākotnējais finansējums 65 tūkstošu eiro apmērā tika piesaistīts no Kristjan Raude un Madis Müür, Igaunijas biznesa eņģeļu tīkla (EstBAN) valdes locekļiem. Raude ir digitālo reklāmu uzņēmuma Impact 80/20 dibinātājs.

Saskaņā ar uzņēmuma pārskatu, kas publicēts Funderbeam platformā, Promoty mēneša ieņēmumi pagājušā gada decembrī sasniedza 4000 eiro. Šī naudas plūsma galvenokārt nāca no Igaunijas influenceru tirgus. Pašreizējo klientu vidū ir uzņēmumi Circle K, SEB, Swedbank, Wolt un daudzi citi. Pagājušajā gadā Promoty platforma tika izmantota arī sabiedriskā sektora iniciatīvām, lai veiktu mārketinga aktivitātes Igaunijas Republikas 100. gadadienas svinību ietvaros.

“Mēs saņēmām sava biznesa modeļa apstiprinājumu. Tas darbojas Igaunijas tirgū, kurā iedzīvotāju skaits ir tikai 1,3 miljoni un kurā krievvalodīgo minoritāte ir 300 000 cilvēku. Ja tas darbojas Igaunijā, tas darbosies arī citur, un pirmie eksperimenti Latvijā un Somijā to apstiprina, ”stāsta Koha.

Lai vēl vairāk palielinātu konkurences priekšrocības, salīdzinot ar aģentūrām, kas manuāli savieno zīmolus ar influenceriem, Promoty plānā ietilpst produkta attīstība, kas ietver sevī četras izmaiņas: pāreja uz abonēšanas modeli; klientu skata attīstība, kurā iespējams redzēt influenceru sekotāju statistiku, balstoties uz demogrāfiskajiem rādītājiem; rīks ilgtermiņa kampaņām, kas atbilst klientu vajadzībām; un automatizētas krāpniecības atklāšanas sistēmas integrācija. “Visus iepriekš minētos uzlabojumus ir apstiprinājuši mūsu klienti. Līdz šim mēs esam redzējuši, ka katrs nākamais uzlabojums palielina mūsu pārdošanas apjomus,” saka Koha.

Galvenais kapitāla piesaistīšanas mērķis ir pozīcijas ieņemšana Ziemeļvalstu tirgū. “Sakarā ar augsto pirktspēju, cilvēku uzmanības piesaistīšanā ir sīva konkurence – liela sabiedrības daļa var atļauties iegādāties ekskluzīvu zīmolu produkciju, eksotiskus ceļojumus un citas luksusa preces. Skandināvija ir īpaši pārsteidzoša ar savām reklāmas izmaksām uz vienu kontaktu, kas ir visaugstākās pasaulē. Tā kā likmes šajās valstīs ir augstas, mēs varam redzēt augsti attīstītu, visaptverošu influenceru ekosistēmu. Zīmoli vēlas izcelties, un influenceri tiem šo iespēju arī dod. Šis ir iemesls mūsu mērķim ieiet Ziemeļvalstu tirgū. Mūsu tehnoloģija piedāvā visaugstāko vērtību nobriedušos tirgos ar lielām darbaspēka izmaksām,” viņš piebilst.

Promoty klientu skaitā ir gan lieli uzņēmumi, gan aģentūras, kā, piemēram, Havas un Mediabrands. Saskaņā ar Havas sociālo mediju speciālistes Kelly Maltsaar teikto, Promoty ir mainījis influenceru tirgu. “Pareizā influencera atrašana ir ātra un vienkārša. Ja agrāk tas prasīja nedēļas, lai apspriestu visas detaļas, tad tagad mēs esam spējīgi sākt sadarbību dažu dienu laikā.”

Pēc Aleks Koha domām, uzņēmuma akciju piedāvāšana publiskajā tirgū ir dabisks solis uzņēmuma attīstībā. “Publiska kotēšana ļauj piedalīties mūsu izaugsmē un tirdzniecībā ar mūsu likmēm. Mums ir jāinformē investori par uzņēmuma nākotni. Skaidra augšupejoša tendence var arī piesaistīt interesi no klientiem un influenceriem, kuri ir pievienojušies platformai un ir labi informēti par industrijas attīstību”.

Globālā finansēšanas un tirdzniecības platforma Funderbeam nodrošina līdzekļu piesaistīšanu strauji augošiem maziem un vidējiem uzņēmumiem. Tirgusplača sadaļā investors var tirgoties ar ieguldījumiem jebkurā diennakts laikā.
Līdz šim caur Funderbeam ir tikuši ieguldīti 23 miljoni eiro, un platformai ir vairāk nekā 13 000 investoru 128 pasaules valstīs. Funderbeam ir dibināts 2013. gadā, un tā biroji atrodas Tallinā, Londonā, Kopenhāgenā, Zagrebā un Singapūrā.

Piemēram, Latviešu influencerim ar 10 tūkstošiem sekotāju un 5% iesaistes līmeni būs 500 aktīvi sekotāji, līdz ar to ieraksta cena būs ap 100 € -  bet protams, šo arī nosaka satura kvalitāte, sadarbību biežums un citi faktori. Vērts paturēt prātā, ka cenas dažādās valstīs atšķiras, kad tiek veidotas starptautiskas sadarbības, vērts pievērst uzmanību vietējam cenu līmenim attiecīgajā valstī.

influenceru kampaņas izmaksas Promoty

Atlīdzība ar produktiem vai pakalpojumiem jeb barteris

Produkta kampaņas, kur influencerim tiek atlīdzināts ar produktiem vai servisiem, e-veikala kredītiem vai dāvanu karti/grozu ir īpaši veiksmīgas, jo prasa mazāku ieguldījumu un nodrošina labāku atdevi (ROI) vairumā gadījumu.

Otrkārt, produkta kampaņas piesaista influencerus, kuriem patiešām interesē zīmola produkti un iespējams tos jau izmanto savā ikdienā, līdz ar to priecājas tos ieteikt saviem sekotājiem - šādas sadarbības rezultējas godīgā un autentiskā saturā, kurš nodrošina labus rezultātus.

Piemēram, viena no veiksmīgām Promoty kampaņām ir Sutu's influenceru kampaņa, kuras ietvaros influenceriem tika atlīdzināts ar bambusa salmiņiem. Lai arī šis produkts ir ar salīdzinoši zemu cenu, vairāk, kā 400 satura veidotāji kampaņai pieteicās, tai skaitā influenceri ar 100 tūkstošu sekotāju - viņu vērtības sakrita ar ideju, ka jāatbrīvojas no plastmasas salmiņiem, lai palīdzētu ar vides piesārņojumu. Bieži vien Tava zīmola vērtības var uzrunāt influenceri vairāk kā naudiska atlīdzība!

Sutu bambusa salmiņi Promoty influenceru mārketinga kampaņa

Kad jāpieņem lēmums par atlīdzības veidu influencerim, padomā par to, kāda ir tavu produktu vai pakalpojumu vērtība un kā tā atbilst influenceriem, kurus iztēlojies savai kampaņai. Piemēram, ja vēlies galvenokārt strādāt ar mikro-influenceriem ar 1 000 - 5 000  sekotāju, veiksmīgai kampaņai produkta vērtībai jābūt no 10 - 50 eiro. Ja produkta vērtība ir zemāka, tad vērts apsvērt naudas kampaņu.

Balstoties uz mūsu pieredzi Promoty, varam teikt, ka kampaņas, kuras piedāvā zemas vērtības produktus (zem 10 eiro), visticamāk, nebūs veiksmīgas, jo kvalitatīvs influenceru darbs būtu vērts vairāk.

9. Kā mērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Pēdējais un arī svarīgākais solis jebkurai influenceru mārketinga kampaņai ir tās analīze un rezultātu noteikšana: tas palīdzēs gan noteikt, cik kampaņa bijusi veiksmīga, gan arī to, kuri satura veidotāji ienesa labākus rezultātus kā arī kādus influencerus izvēlēties un kādu budžetu noteikti nākamajai kampaņai.

Influenceru mārketinga kampaņas rezultātu mērīšana pirmkārt atkarīga no kampaņas mērķa: ja mērķis bija iegūt zīmola atpazīstamību, tad galvenokārt jāpievērš sasniedzamības rādītājiem (reach, impresijas). Taču, ja mērķis bija veidot zīmola imidžu, tad būtu jāfokusējas uz iesaistes rādītājiem: like un komentāru daudzumu un kvalitāti, iesaistes rādītāju, jaunu sekotāju pieplūdumu utt.

Visgrūtāk ir izmērīt influenceru mārketinga ietekmi uz pārdošanu - par šo influenceru mārketings bieži tiek kritizēts. Vairumā gadījumu tiek izmantota viena no šīm divām opcijām:

a) Izsekojamas saites, kuras influenceris var pievienot savā profilā vai “story”, izmantojot “swipe up” funkciju. Google Analytics zīmols var redzēt, cik daudz apmeklējumu nācis no influencera saites, vai veikti pirkumi un cik lieli.

b) Personīgie atlaižu kodi ļaus noteikt precīzi, cik daudz pirkumu katrs influenceris ienesis. Tā kā atlaižu kodi ir interesanti arī pašam influencerim un sekotājiem, šī ir abpusēji izdevīga sadarbība. Kā arī tas palīdz precīzāk izvērtēt rezultātu, jo iespējams sekotājs neieies e-veikalā caur konkrēto saiti, taču atlaižu kodu izmantos jebkurā gadījumā.

atlaižu kodi influenceru mārketings Promoty

Pēc pirmajiem sadarbību ierakstiem, turpinās nepārtraukta rezultātu izvērtēšana, kur vari izvērtēt ar kuriem influenceriem turpināt sadarbības ilgtermiņā un kuriem tomēr nē. Jāpatur prātā, ka pirmais ieraksts ne vienmēr var nest labākos rezultātus: patērētājiem nepieciešamai vidēji 7-8 saskarsmes punkti ar zīmolu, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu, līdz ar to ir vērts pamērīt rezultātus ilgtermiņā.

Ar rezultātiem vajadzētu dalīties arī ar influenceriem, kuri piedalījās kampaņā. Diemžēl, zīmoli bieži vien to nedara: piemēram, Igauņu satura veidotāja Anni Rahula, atzīst, ka tikai 1/20 sadarbības partneriem ir dalījies ar viņu kampaņas rezultātos. “Pat tad, kad man ir bijis personalizēts atlaižu kods, pēc kura ļoti precīzi var noteikt rezultātus, rezultātus nesaņēmu”, saka Anni. “Saņemt atgriezenisko saiti ir ļoti svarīgi, lai nākotnē attīstītos kā satura veidotājs.”

Ja vēlies kampaņas statistiku vienuviet (reach, patīk, komentārus), iesakām pamēģināt Promoty influenceru mārketinga platformu, jo tas tiešām ir vērtīgi un pārskatāmi!

Promoty influenceru kampaņas rezultāti OPI

10. Influenceru mārketinga juridiskie aspekti

Tā kā gan influenceru, gan sociālo mediju mārketings ir relatīvi jaunas jomas, ir aktuāli dažādi ētiskie un normatīvie jautājumi.

Lai patērētājiem tiktu sniegta patiesa un skaidra informācija par publikāciju, par kuru influenceris saņēmis materiāla rakstura labumu (samaksu, dāvanu u.tml.), balstoties uz spēkā esošo komercprakses regulējumu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis šādus ieteikumus:

  • Ierakstā jāiekļauj nepārprotama norāde par komerciālu sadarbību – tas var būt ieraksta tekstā vai pievienojot atbilstošus tēmturus (hashtags)
  • Jālieto kāds no šādiem tēmturiem: #apmaksats, #apmaksatareklama, #paidpartnership, #reklama, #sponsorets
  • Ierakstā vai tēmturos skaidri jānorāda arī sadarbības, reklāmas apmaksātāja vai dāvanas sniedzēja nosaukums

Īstenojot mārketinga pasākumus sociālo tīklu vidē gan reklāmas devējiem, gan satura veidotājiem ir pienākums ievērot normatīvo aktu prasības. Viens no svarīgākajiem tiesību aktiem šajā jomā ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Vienlaikus Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem jārēķinās ar Reklāmas likuma un citām reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasībām. Tai skaitā svarīgi ir ņemt vērā:

  • tabakas izstrādājumu un citu  smēķēšanas produktu reklāmas aizliegumu;
  • alkoholisko dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • enerģijas dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • uztura bagātinātāju reklāmas prasības.

Īpaša uzmanība ir jāpievērš gadījumiem, kas saistīti ar bērniem adresētu reklāmu. Tāpat, sniedzot apgalvojumus par Produktu īpašībām, Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem ir jāspēj pierādīt izmantoto apgalvojumu patiesību.

Kā var noprast pēc šī ieraksta influenceru mārketinga platforma kā Promoty atvieglo sadarbību veidošanu: tā palīdz gan ātrāk atrast influencerus, dod pārskatu par influenceru statistiku un datiem, samazina nepieciešamību pēc līgumiem, vienkāršo maksājumus un produktu sūtīšanu.

Turklāt, kampaņas izveide Promoty ir bez maksas, un Tu maksāsi tikai par saturu, kuru esi akceptējis. Bez influenceriem no Latvijas, Tu vari sadarboties arī ar Igauņu, Lietuviešu, Somu, Dāņu, Zviedru, Norvēģu un Nīderlandes influenceriem. Droši sāc te! 👇🏼

More on the topic