Veiksmīgākas kampaņas Promoty platformā: Wolt

2019. gada septembrī Promoty uzsāka savu darbību Latvijā un septembra pēdējos datumos platformas lietotājiem tika piedāvātas pirmās kampaņas. Kopš tā brīža ir pagājuši aptuveni 6 mēneši, tāpēc esam nolēmuši sākt rakstu sēriju, kurā laiku pa laikam iepazīstināsim Tevi ar veiksmīgākajām kampaņām, kas tikušas realizētas Promoty platformā, un detalizēti tās izanalizēsim.

Viena no pirmajām kampaņām, kas tika izveidotas platformā, bija ēdiena piegādes platformas Wolt kampaņa “Šodien pa mājām”. Kampaņa izvērtās ļoti veiksmīga, it īpaši ņemot vērā faktu, ka Promoty tikai nesen bija sācis darboties Latvijā, tāpēc šī arī būs pirmā kampaņa, ko mēs apskatīsim. 

Kampaņa tika rīkota rudenī, kad laiks ārā lēnām sāka palikt tumšāks un drūmāks, cilvēkiem arvien biežāk sākot dot priekšroku palikšanai mājās. Tieši tāpēc arī kampaņas nosaukums tika izvēlēts kā “Šodien pa mājām”. Tās mērķis bija parādīt, ka, ja ir vēlme tikt pie gardas maltītes, bet nav ne mazākās vēlēšanās atstāt mājas, ar Wolt to izdarīt ir pavisam vienkārši.

Zīmola pārstāve uzrakstīja ļoti detalizētu un labu kampaņas aprakstu, pieminot tajā gan to, kāpēc kampaņas tiek rīkota, gan to, kādus ieraksta aprakstus iespējams izveidot, ja satura veidotājam pašam nav savu ideju (piemēam, maltīti ar Wolt iespējams ieturēt, skatoties mīļākos seriālus), kā arī to, ko nekādā gadījumā nevajadzētu ietvert attēlā (Wolt gadījumā tie bija citi zīmoli un videi nedraudzīgi iepakojumi). Izlasot aprakstu, satura veidotājiem uzreiz bija skaidrs, kas no viņiem tiek sagaidīts kampaņas ietvaros.

Kampaņa tika uzsākta 2019. gada 30. septembrī, un tā ilga līdz 2019. gada 1. decembri (tātad 2 pilnus mēnešus). Kampaņas ir iespējams pagarināt, ja sākotnēji uzstādītais periods izrādās par īsu, taču Wolt gadījumā tas nebija nepieciešams. Visi ieraksti platformā tika iesniegti un apstiprināti laikā.

Kā atlīdzību par kampaņu zīmols piedāvāja Wolt kredītus, un to saņemšanas process arī bija minēts kampaņas aprakstā, lai satura veidotājiem nerastos nekādu pārpratumu.  Kā tad tas īsti notika? Zīmols kampaņai piemērotākos satura veidotājus izvēlējās pakāpeniski, ik pēc pāris nedēļām apstiprinot 1-3 jaunus cilvēkus. Kad satura veidotāji tika apstiprināti, Wolt pārstāve sazinājās ar katru no viņiem un palūdza atsūtīt e-pasta adreses, lai varētu viņu Wolt kontiem pievienot kredītu 10 EUR apmērā. Šāda summa satura veidotājiem tika nodrošināta, lai viņi varētu pasūtīt ēdienu, ar ko izveidot kampaņas ierakstu. Kad attēls bija uzņemts, apraksts bija izdomāts, ieraksts bija iesniegts platformā, apstiprināts un pēc tam arī ievietots Instagram platformā, satura veidotāji saņēma atlikušo kredītu daļu.

Mēs, Promoty komandas pārstāvji, esam ļoti priecīgi, ka Wolt mārketinga vadītāja Latvijā, Elīza Jaka, ar kampaņu un tās rezultātiem bija apmierināta, ko apstiprina arī viņas vārdi: “Esmu priecīga, ka Latvijā beidzot ir tāds rīks kā Promoty! Tas pilnīgi noteikti atvieglo aizņemto mārketinga vadītāja ikdienu. Jau iepriekš biju dzirdējusi par šo no saviem kolēģiem Igaunijā un to cik tas ir ērti. Promoty palīdz papildināt Wolt esošo vēstnešu loku ar jauniem un pavisam ērtā veidā. Lielisks rīks, lai popularizētu savas mārketinga kampaņas ar papildus komunikāciju Instagram.”

Kampaņai bija ļoti augsts intereses rādītājs – tas sasniedza 52,7%. Salīdzinājumam – intereses rādītājs parasti svārstās 10-15% robežās, un interese, kas ir augstāka par 20%, jau tiek uzskatīta par lielisku rādītāju. Kampaņas ietvaros tika izveidoti 15 veiksmīgi ieraksti, kuri kopā sasniedza vairāk nekā 44 tūkstošus cilvēku! Vidēji viens ieraksts sasniedza 2 963 cilvēkus. Tāpat šiem 15 ierakstiem 5 949 reizes tika nospiests patīk, kas nozīmē, ka viens ieraksts vidēji nopelnīja 397 patīk. Viena iesaiste Wolt uzņēmumam šīs kampaņas ietvaros izmaksāja 0,02 EUR + proporcionālo daļu no Wolt kredītiem (kas tika piešķirti satura veidotājiem), kas neapšaubāmi ir laba izmaksa par reklāmu.

Kampaņas statistika:

Kampaņas interese: 52,7%

Izveidoto ierakstu skaits: 15

Sasniedzamība: 44 349

Patīk skaits: 5 949

Komentāru skaits: 103

Maksa par iesaisti: 0,02 EUR

+ proporcionālā daļa no

Wolt kredītiem

Wolt "Šodien pa mājām"

 Wolt jau pašā Promoty darbības sākumā parādīja, ka Latvijā iespējams izveidot veiksmīgas kampaņas, tāpēc droši izmēģini to! Kampaņas izveidošana Promoty platformā ir bez maksas, un, ja netiek izveidots neviens labs un kvalitatīvs saturs, par to nav jāmaksā!

 

Ja Tev ir kāds jautājums par platformu vai arī Tu vēlies pārrunāt savas potenciālās kampaņas idejas, droši sazinies ar mums pa e-pastu [email protected] vai mūsu Instagram kontā (@promoty.lv)!

Piemēram, Latviešu influencerim ar 10 tūkstošiem sekotāju un 5% iesaistes līmeni būs 500 aktīvi sekotāji, līdz ar to ieraksta cena būs ap 100 € -  bet protams, šo arī nosaka satura kvalitāte, sadarbību biežums un citi faktori. Vērts paturēt prātā, ka cenas dažādās valstīs atšķiras, kad tiek veidotas starptautiskas sadarbības, vērts pievērst uzmanību vietējam cenu līmenim attiecīgajā valstī.

influenceru kampaņas izmaksas Promoty

Atlīdzība ar produktiem vai pakalpojumiem jeb barteris

Produkta kampaņas, kur influencerim tiek atlīdzināts ar produktiem vai servisiem, e-veikala kredītiem vai dāvanu karti/grozu ir īpaši veiksmīgas, jo prasa mazāku ieguldījumu un nodrošina labāku atdevi (ROI) vairumā gadījumu.

Otrkārt, produkta kampaņas piesaista influencerus, kuriem patiešām interesē zīmola produkti un iespējams tos jau izmanto savā ikdienā, līdz ar to priecājas tos ieteikt saviem sekotājiem - šādas sadarbības rezultējas godīgā un autentiskā saturā, kurš nodrošina labus rezultātus.

Piemēram, viena no veiksmīgām Promoty kampaņām ir Sutu's influenceru kampaņa, kuras ietvaros influenceriem tika atlīdzināts ar bambusa salmiņiem. Lai arī šis produkts ir ar salīdzinoši zemu cenu, vairāk, kā 400 satura veidotāji kampaņai pieteicās, tai skaitā influenceri ar 100 tūkstošu sekotāju - viņu vērtības sakrita ar ideju, ka jāatbrīvojas no plastmasas salmiņiem, lai palīdzētu ar vides piesārņojumu. Bieži vien Tava zīmola vērtības var uzrunāt influenceri vairāk kā naudiska atlīdzība!

Sutu bambusa salmiņi Promoty influenceru mārketinga kampaņa

Kad jāpieņem lēmums par atlīdzības veidu influencerim, padomā par to, kāda ir tavu produktu vai pakalpojumu vērtība un kā tā atbilst influenceriem, kurus iztēlojies savai kampaņai. Piemēram, ja vēlies galvenokārt strādāt ar mikro-influenceriem ar 1 000 - 5 000  sekotāju, veiksmīgai kampaņai produkta vērtībai jābūt no 10 - 50 eiro. Ja produkta vērtība ir zemāka, tad vērts apsvērt naudas kampaņu.

Balstoties uz mūsu pieredzi Promoty, varam teikt, ka kampaņas, kuras piedāvā zemas vērtības produktus (zem 10 eiro), visticamāk, nebūs veiksmīgas, jo kvalitatīvs influenceru darbs būtu vērts vairāk.

9. Kā mērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Pēdējais un arī svarīgākais solis jebkurai influenceru mārketinga kampaņai ir tās analīze un rezultātu noteikšana: tas palīdzēs gan noteikt, cik kampaņa bijusi veiksmīga, gan arī to, kuri satura veidotāji ienesa labākus rezultātus kā arī kādus influencerus izvēlēties un kādu budžetu noteikti nākamajai kampaņai.

Influenceru mārketinga kampaņas rezultātu mērīšana pirmkārt atkarīga no kampaņas mērķa: ja mērķis bija iegūt zīmola atpazīstamību, tad galvenokārt jāpievērš sasniedzamības rādītājiem (reach, impresijas). Taču, ja mērķis bija veidot zīmola imidžu, tad būtu jāfokusējas uz iesaistes rādītājiem: like un komentāru daudzumu un kvalitāti, iesaistes rādītāju, jaunu sekotāju pieplūdumu utt.

Visgrūtāk ir izmērīt influenceru mārketinga ietekmi uz pārdošanu - par šo influenceru mārketings bieži tiek kritizēts. Vairumā gadījumu tiek izmantota viena no šīm divām opcijām:

a) Izsekojamas saites, kuras influenceris var pievienot savā profilā vai “story”, izmantojot “swipe up” funkciju. Google Analytics zīmols var redzēt, cik daudz apmeklējumu nācis no influencera saites, vai veikti pirkumi un cik lieli.

b) Personīgie atlaižu kodi ļaus noteikt precīzi, cik daudz pirkumu katrs influenceris ienesis. Tā kā atlaižu kodi ir interesanti arī pašam influencerim un sekotājiem, šī ir abpusēji izdevīga sadarbība. Kā arī tas palīdz precīzāk izvērtēt rezultātu, jo iespējams sekotājs neieies e-veikalā caur konkrēto saiti, taču atlaižu kodu izmantos jebkurā gadījumā.

atlaižu kodi influenceru mārketings Promoty

Pēc pirmajiem sadarbību ierakstiem, turpinās nepārtraukta rezultātu izvērtēšana, kur vari izvērtēt ar kuriem influenceriem turpināt sadarbības ilgtermiņā un kuriem tomēr nē. Jāpatur prātā, ka pirmais ieraksts ne vienmēr var nest labākos rezultātus: patērētājiem nepieciešamai vidēji 7-8 saskarsmes punkti ar zīmolu, pirms tiek veikts lēmums par pirkumu, līdz ar to ir vērts pamērīt rezultātus ilgtermiņā.

Ar rezultātiem vajadzētu dalīties arī ar influenceriem, kuri piedalījās kampaņā. Diemžēl, zīmoli bieži vien to nedara: piemēram, Igauņu satura veidotāja Anni Rahula, atzīst, ka tikai 1/20 sadarbības partneriem ir dalījies ar viņu kampaņas rezultātos. “Pat tad, kad man ir bijis personalizēts atlaižu kods, pēc kura ļoti precīzi var noteikt rezultātus, rezultātus nesaņēmu”, saka Anni. “Saņemt atgriezenisko saiti ir ļoti svarīgi, lai nākotnē attīstītos kā satura veidotājs.”

Ja vēlies kampaņas statistiku vienuviet (reach, patīk, komentārus), iesakām pamēģināt Promoty influenceru mārketinga platformu, jo tas tiešām ir vērtīgi un pārskatāmi!

Promoty influenceru kampaņas rezultāti OPI

10. Influenceru mārketinga juridiskie aspekti

Tā kā gan influenceru, gan sociālo mediju mārketings ir relatīvi jaunas jomas, ir aktuāli dažādi ētiskie un normatīvie jautājumi.

Lai patērētājiem tiktu sniegta patiesa un skaidra informācija par publikāciju, par kuru influenceris saņēmis materiāla rakstura labumu (samaksu, dāvanu u.tml.), balstoties uz spēkā esošo komercprakses regulējumu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis šādus ieteikumus:

  • Ierakstā jāiekļauj nepārprotama norāde par komerciālu sadarbību – tas var būt ieraksta tekstā vai pievienojot atbilstošus tēmturus (hashtags)
  • Jālieto kāds no šādiem tēmturiem: #apmaksats, #apmaksatareklama, #paidpartnership, #reklama, #sponsorets
  • Ierakstā vai tēmturos skaidri jānorāda arī sadarbības, reklāmas apmaksātāja vai dāvanas sniedzēja nosaukums

Īstenojot mārketinga pasākumus sociālo tīklu vidē gan reklāmas devējiem, gan satura veidotājiem ir pienākums ievērot normatīvo aktu prasības. Viens no svarīgākajiem tiesību aktiem šajā jomā ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Vienlaikus Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem jārēķinās ar Reklāmas likuma un citām reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasībām. Tai skaitā svarīgi ir ņemt vērā:

  • tabakas izstrādājumu un citu  smēķēšanas produktu reklāmas aizliegumu;
  • alkoholisko dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • enerģijas dzērienu reklāmas prasības un ierobežojumus;
  • uztura bagātinātāju reklāmas prasības.

Īpaša uzmanība ir jāpievērš gadījumiem, kas saistīti ar bērniem adresētu reklāmu. Tāpat, sniedzot apgalvojumus par Produktu īpašībām, Reklāmas devējiem un Satura veidotājiem ir jāspēj pierādīt izmantoto apgalvojumu patiesību.

Kā var noprast pēc šī ieraksta influenceru mārketinga platforma kā Promoty atvieglo sadarbību veidošanu: tā palīdz gan ātrāk atrast influencerus, dod pārskatu par influenceru statistiku un datiem, samazina nepieciešamību pēc līgumiem, vienkāršo maksājumus un produktu sūtīšanu.

Turklāt, kampaņas izveide Promoty ir bez maksas, un Tu maksāsi tikai par saturu, kuru esi akceptējis. Bez influenceriem no Latvijas, Tu vari sadarboties arī ar Igauņu, Lietuviešu, Somu, Dāņu, Zviedru, Norvēģu un Nīderlandes influenceriem. Droši sāc te! 👇🏼

More on the topic