Mikroinfluenceri: kas viņi ir un kāpēc Tev vajadzētu ar viņiem sadarboties?

Influenceru mārketings aug ļoti lielā ātrumā: ja 2019. gadā, saskaņā ar Business Insider datiem, influenceru mārketingā tika ieguldīti 8 miljardi ASV dolāru, tad 2022. gadā šis skaitlis būs sasniedzis jau 15 miljardus ASV dolāru.

Apskatot sociālo mediju un tiešsaistes mārketinga tendences, mēs droši varam apgalvot, ka influenceru mārketings ir svarīga zīmola stratēģijas daļa:

  • 30% no visiem interneta lietotājiem šobrīd izmanto Adblock, un šis skaitlis strauji aug. Tas nozīmē, ka baneru un vizuālo reklāmu efektivitāte samazinās.
  • Sociālo mediju lietotāju skaits turpina augt. Papildus saziņai un attēlu apmaiņai sociālie mediji ietekmē arī mūsu lēmumus saistībā ar pirkumiem. Pamatojoties uz dažādiem pētījumiem, 70% – 80% pircēju pirms pirkuma veikšanas sociālajos medijos meklē papildus informāciju par konkrēto produktu.
  • Gan Facebook, gan Instagram virzās tuvāk tam, lai cilvēki vairāk redzētu savu draugu ierakstus un mazāk – sponsorētus ierakstus. Pirms dažiem gadiem veiktās izmaiņas Facebook algoritmā norāda uz to, ka bezmaksas sasniedzamība no zīmolu skatu punkta varētu izzust pilnībā.

Noslēgumā: jo augstākas cenas regulārajos digitālo mediju kanālos (ieskaitot sociālos medijus), jo vairāk iemesla ieguldīt influenceros. Lai arī absolūto influenceru mārketinga rentabilitāti nav iespējams noteikt, Tomson veiktais pētījums parāda, ka influenceru mārketings katru investēto eiro var atgriezt 6.5 reizes lielāku – nemaz nerunājot par pozitīvo ietekmi uz zīmola tēlu!

 

Tieši tāpēc mikroinfluenceri ir tie, kuri sniedz visaugstākos ienākumus no ieguldījumiem (ROI): pirmkārt, cena par vienu viņu ierakstu ir daudz zemāka nekā par vienu sociālo-mediju-zvaigznes-ar-miljons-sekotājiem ierakstu; otrkārt, mikroinfluenceru fani vairāk iesaistās viņu rakstos, un šiem faniem arī tie rūp vairāk. Vislielākā atšķirība ar tā sauktajiem īstajiem influenceriem ir tāda, ka mazāki influenceri ir īsti, veido paši savu saturu un aktīvi komunicē ar saviem sekotājiem. Šī iemesla dēļ sekotāji vairāk asociē sevi ar viņiem un arī uzticas viņiem vairāk, pieņemot lēmumus par pirkumiem.

Sākumā ideja par mikroinfluenceru efektivitāti, salīdzinot ar lielākiem influenceriem, var būt mulsinoša. Kāpēc lai Tu sadarbotos ar kādu, kam ir mazāk sekotāju?

1. Mikroinfluenceri ir uzticami

Influenceri ar mazāku sekotāju skaitu nav slavenības. Viņi veido paši savu saturu un parasti nesaņem samaksu par saviem ierakstiem. Viņiem ir pamatdarbs, un viņi vakaros ir noguruši, viņi regulāri apmeklē sporta zāli, dalās ar iedvesmojošām ziņām un dažreiz cīnās ar motivācijas trūkumu – tāpat kā mēs visi. Viņi komunicē ar saviem sekotājiem, atbild uz komentāriem, dalās stāstos par personīgajām problēmām un laimes pilniem brīžiem.

Viņi ir gluži kā draugi sociālajos medijos, ar kuriem mums ir viegli sevi asociēt: tieši tāpēc arī viņu sekotāji daudz labāk uztver reklāmas ierakstus nekā lielo slavenību sekotāji.

 2. Augstāka iesaiste (engagement) un sasniedzamība (reach)

Mikroinfluenceriem ir sekotāji ar atšķirīgām interesēm un līdzīgām vērtībām, tādejādi izveidojot saliedētu kopienu, kas aktīvi diskutē savā starpā un izsaka savu viedokli. Šī iemesla dēļ satura veidotājiem ar mazāku sekotāju skaitu iesaistes rādītājs ir par 60% augstāks nekā lielajiem influenceriem. 

Pateicoties augstajai sekotāju iesaistei, Instagram algoritms mikroinfluenceru ierakstiem ļauj sasniegt lielāko viņu sekotāju daļu. Tāpēc potenciālā sasniedzamība ierakstam ar 100 tūkstošiem sekotāju and (veiksmīgi izvēlētiem) 100 mikroinfluenceriem, kuriem katram ir pa 1 tūkstotim sekotāju, ir vienāda, bet iesaiste un līdz ar to arī patiesā sasniedzamība mikroinfluenceru ierakstiem ir augstāka.

Un galu galā, tiklīdz produkts vai zīmols (pateicoties influenceru mārketingam) ir ieguvis noteiktu statusu, citi satura veidotāji un tā sauktie parastie lietotāji brīvprātīgi ar to dalīsies Instagram platformā. Rezultātā no tā darba augļus varēs plūkt vēl ilgu laiku!

3. Augstāki ienākumi no ieguldījumiem un labāks saturs

Kamēr lielās Instagram slavenības par vienu ierakstu var prasīt simtiem vai pat tūkstošiem eiro, mikroinfluenceri prasīs ievērojami zemāku samaksu, turklāt viņu kampaņas rezultāti parasti ir labāki. Ja Tu spēj atrast sava zīmola lielākos fanus, kuri Tavu produkciju izmanto ikdienā un ar prieku to iesaka saviem sekotājiem, viņi, visticamāk, būs ar mieru piedalīties kampaņā, apmaiņā pret to saņemot tikai Tava zīmola produktu.

Turklāt ambiciozie mikroinfluenceri var dot daudz lielāku ieguldījumu satura veidošanā nekā pieredzējušie satura veidotāji, jo viņi vēlas sevi pierādīt un saņemt piedāvājumu turpināt sadarboties ar zīmolu arī nākotnē. Tātad Tu vari saņemt labāku saturu, samaksājot par to mazāk. Taču, protams, tas nav akmenī iekalts likums – mēs iesakām pārskatīt satura veidotāja iepriekšējos ierakstus, lai varētu novērtēt viņa attēlu / video un aprakstu kvalitāti.

Noslēgumā: tā vietā, lai iegādātos vienu Instagram slavenības ierakstu, atrodi un sadarbojies ar satura veidotājiem, kam ir mazāks sekotāju skaits un kas pārstāv Tavu nozari. Tādā veidā ziņa par Tavu zīmolu izplatīsies vairāk, par to samaksājot mazāk, Tu iegūsi vairāk jaunu pircēju un labāku saturu, ar ko padalīties savos kanālos. Turpmākajos bloga ierakstos mēs detalizētāk apskatīsim to, kā mikroinfluenceri ietilpst Tavā mārketinga stratēģijā. 😉

P.S. Ja Tev ir kādas idejas, jautājumi, vai arī Tu vēlies uzzināt, kā Tavs uzņēmums var sākt nodarboties ar influenceru mārketingu, sazinies ar mums e-pastā [email protected] – priecāsimies Tev palīdzēt!

Vairāk par šo tēmu: