Influenceru mārketinga padomi interneta veikalu pārstāvjiem

Tā kā cilvēki šobrīd vairāk iepērkas tiešsaistē, pateicoties koronavīrusa izraisītajai situācijai pasaulē, mēs varam sagaidīt to, ka daudzu influenceru mārketinga kampaņu mērķis tuvākajos mēnešos būs cilvēku novirzīšana uz interneta veikaliem un e-komercijas palielināšana.

Kā to izdarīt pareizi un kvalitatīvi? Apskatīsim interneta veikalu kampaņas, ko mēs līdz šim esam īstenojuši Promoty platformā! 👇

1. Izvēlies pareizo veidu, kā norēķināties par sadarbību

a) Produkti

Ja Tavas kampaņas mērķis ir pievērst uzmanību kādam konkrētam produktam vai produktu grupai, atlīdzībai par kampaņu vajadzētu būt tam pašam produktam – lai Tu varētu būt drošs, ka kampaņai piesakās influenceri, kas patiešām lieto (vai jūt, ka viņi vēlētos izmēģināt) šo produktu. Šādā veidā Tu iegūsi patiesus, autentiskus un pārliecinošus ierakstus.

Vēl viens spēcīgs arguments par labu samaksai produktos ir tāds, ka zīmolam parasti izdevīgāk par sadarbību ir piedāvāt savus produktus, nevis atlīdzību naudā. Apskatīsim vienu kampaņas piemēru, kas tika īstenota Promoty platformā: influenceri tika atalgoti ar produktiem (kuru pārdošanas cena svārstījās starp  20 un 30€). Papildus tam, Promoty iekasēja 10€ komisijas maksu par katru ierakstu. Tā kā mēs nezinām produkta ražošanas izmaksas, mēs īsti nevaram aprēķināt kopējās kampaņas izmaksas – taču, visticamāk, tās bija zem 500€. Par šo summu informācija par zīmolu sasniedza gandrīz 160 000 cilvēkus, un zīmols ieguva 20 brīnišķīgus attēlus, ar ko nākotnē dalīties savos sociālajos tīklos.

Promoty kampaņas statistika
b) Produkta kredīti vai dāvanu karte

Otrs variantsir piešķirt ieraksta veidotājam interneta veikala kredītus vai dāvanu karti, par ko cilvēks pats var pasūtīt savus iecienītākos produktus. Šī opcija labi strādā, ja kampaņa nefokusējas uz specifisku produktu grupu, bet gan uz pašu veikalu vai zīmolu.

Populāra interneta veikalu kampaņu ideja ir paprasīt influenceriem uzskaitīt savus iecienītākos veikala produktus un ar tiem iepazīstināt savus sekotājus. Piemēram, Somijas skaistumkopšanas preču veikals Cocopanda izvēlējās iet šo ceļu, kā rezultātā influenceri izveidoja sirsnīgus, personalizētus un vērtīgus sadarbības ierakstus, iepazīstinot sekotājus ar saviem iecienītākajiem skaistumkopšanas produktiem.

👉🏼 Lasi vairāk: Veiksmīgākās kampaņas Promoty platformā: Wolt

c) Atlīdzība naudā

Ja veikala kredītu izsniegšana ir tehniski sarežģīta (piemēram, P2P tirdzniecības platformām), influenceriem iespējams samaksāt arī naudā – šajā gadījumā influenceriem jāiegādājas kampaņas produkts par saviem līdzekļiem vai jāizveido kampaņas ieraksts bez produktu palīdzības.

Viena no lieliskākajām e-komercijas kampaņām, kuras ietvaros tika piedāvāta atlīdzība naudā un kura tika īstenota Promoty platformā, bija Yaga kampaņa “Love the fashion and our planet? Let’s do two good things together.💚”. Tās ietvaros influenceriem tika dota iespēja izvēlēties: pasūtīt kaut ko no Yaga (izmantojot savus finansiālos līdzekļus) vai izveidot vēlmju sarakstu ar produktiem, ko viņi vēlētos saņemt. Tā kā Yaga produktu klāsts ir ļoti plašs, daudzi influenceri iegādājās produktu, kas viņiem patīk, un padalījās ar to savos sociālajos tīklos.

Ar interneta veikala kampaņām, kurās tiek piedāvāta atlīdzība naudā, mēs esam pārbaudījuši arī variantu, kurā influenceri saņem produktu, uzņem attēlus ar to un pēc tam to atgriež. Tomēr šajā gadījumā nepieciešams ieguldīt papildus darbu, un arī risks, ka kaut kas varētu noiet greizi, ir lielāks – tāpēc mēs neiesakām izvēlēties šo variantu.

Protams, Tu vari izmantot arī kombināciju, kuras ietvaros influenceri saņem samaksu par produktiem vai produktu kredītu, kā arī papildus atlīdzību naudā. Tādā veidā influenceri iegūs autentisku interneta veikala iepirkšanās pieredzi (savukārt Tu →  labākus ierakstus), un kampaņa būs pievilcīgāka influenceriem ar lielāku sekotāju skaitu, kuri nav ieinteresēti par sadarbību saņemt tikai dāvanu karti.

2. Esi stratēģisks, plānojot savas kampaņas

Strādājot ar influenceriem, Tev noteikti vajadzētu kampaņas aprakstā izcelt tās mērķi, lai influenceri varētu uzrakstīt savu kampaņas ierakstu, balstoties uz to, un aicināt savus sekotājus attiecīgi rīkoties. Ja mērķis ir novirzīt cilvēkus uz interneta veikalu, influenceris savā ierakstā var uz to atsaukties un pievienot tā linku savam profilam. Interneta veikalu gadījumā kampaņas mērķis bieži vien ir arī informēt par pārdošanas veicināšanu, atlaidēm vai loteriju (kurā, piemēram, iesniedzot savu čeka numuru, iespējams laimēt jaunu automašīnu).

Vēl viena lieta, kas būtu jādefinē pirms kampaņas sākuma, ir kampaņas mērķauditorija. Jo veiksmīgāk zīmols spēs noteikt savu mērķauditoriju, jo lielāka ir iespējamība, ka zīmols atradīs atbilstošus influencerus kampaņai un ka tas būs spējīgs noformēt kampaņas vēstījumu, kas rezonēs ar potenciālajiem klientiem.

Promoty platformā zīmoli pašlaik var izveidot kampaņas influenceriem Latvijā, Igaunijā un Somijā. Vairāki starptautiskie interneta veikali ir izveidojuši kampaņu visām trim valstīm kopā un guvuši no tā labumu – piemēram, MyLook izveidoja svētku/ brīvdienu kampaņu Latvijas, Somijas, Igaunijas un Igaunijas krieviski runājošakjai auditorijai, reklamējot sevi atbilstoši Latvijas, Igaunijas un Somijas interneta veikaliem.

Jaunā gada kampaņā, kas bija paredzēta krieviski runājošajiem Igaunijas iedzīvotājiem (ne Ziemassvētkos, kā tas bija ar pārējām MyLook kampaņām!), katram izvēlētajam influencerim tika palūgts izveidot divus ierakstus. Lai influenceriem dotu iespēju iepirkties MyLook interneta veikalā, katram influencerim tika piešķirta interneta veikala dāvanu karte papildus atlīdzībai naudā. Kopumā kampaņa ieguva 3301 sirsniņu un 132 komentārus, un piecu influenceru izveidotie 10 ieraksti izmaksāja 0.07 € par iesaisti (cost per engagement) (neieskaitot produktu kredītu).

👆🏼Vairāku sadarbības ierakstu veikšana ar vienu influenceri ir stratēģija, ko mēs vienmēr iesakām piekopt – pirmkārt, ilgtermiņa sadarbība ir augstāks uzticamības līmenis. Otrkārt, lielākajai daļai pircēju ir nepieciešami vairāki saskares punkti (touchpoints), lai pieņemtu lēmumu izdarīt pirkumu un tāpēc vairāku ierakstu kampaņām ir arī lielāka ieteikme uz pārdošanas apjomiem.

3. Izmēri un optimizē rezultātus

a) UTM tagi

Par UTM tagiem esam runājuši jau iepriekš – ar šī rīka palīdzību, Tu vari ievietot atslēgas vārdus galvenās mājaslapas linkā, kas Tev vēlāk palīdzēs redzēt rezultātus katrai kampaņai, kanālam un MEDIUM Google Analyics platformā. Influenceru mārketinga kontekstā tas nozīmē, ka, ja Tu katram influencerim piešķir personalizētu URL linku, Tu precīzi zināsi, par cik mājaslapas apmeklējumiem un cik lielu pārdošanas apjoma pieaugumu katrs influenceris un viņa ieraksts ir atbildīgs.

Promoty platformā Tu vari nosūtīt katram influencerim unikālu saiti, izmantojot platformā esošo čatošanas iespēju, ko viņi pēc tam var pievienot savam profilam un pieminēt to ieraksta tekstā vai storijā. Tagad jebkurš satura veidotājs Instagram var pievienot saiti savam storijam.

b) Personalizēti atlaižu kodi

Tāpat Tu vari piešķirt katram influencerim unikālu atlaižu kodu. Šajā gadījumā tu neredzēsi mājaslapas apmeklējumu skaitu un to kvalitāti, taču Tu precīzi zināsi kopējās pirkumu summas un pirkumu skaitu, kas veikti, izmantojot atlaižu kodu.

kristiiined - Kristīne Dzene x Smileo "Smileo March product campaign"

Kāpēc ir svarīgi mērīt kampaņas rezultātus? Papildus kopējai kampaņas rentabilitātei (profitability), tas parāda, kuri influenceri vislabāk atbilst zīmolam un sniedza vislabākos rezultātus, lai ar viņiem sadarbība tiktu turpināta arī nākotnē. Tu uz to vari skatīties kā uz savu reklāmu (ads) optimizēšanu. 🙂

Piemēram, vienā interneta veikala kampaņā, kas tika īstenota Promoty platformā, interneta veikals izvēlējās septiņus savas nozares mikroinfluencerus (1,500 līdz 15,000 sekotāji) un piešķīra katram no viņiem savu atlaižu kodu 10% apmērā. Šeit ir kampaņas rezultāti:

atlaižu kods influencerim Nr. 1  –  izmantots 5 reizes

atlaižu kods influencerim Nr. 2  –  izmantots 8 reizes

atlaižu kods influencerim Nr. 3  –  izmantots 4 reizes

atlaižu kods influencerim Nr. 4  –  izmantots 52 reizes

atlaižu kods influencerim Nr. 5  –  izmantots 14 reizes

atlaižu kods influencerim Nr. 6  –  izmantots 86 reizes

atlaižu kods influencerim Nr. 7  –  izmantots 6 reizes

Apskatot rezultātus, Tu vari skaidri identificēt divus influencerus, kuri atbilda zīmolam un ar kuriem zīmolam vajadzētu turpināt sadarboties arī turpmāk. Tomēr rezultāti nebija tieši atkarīgi no influenceru sekotāju skaita – piemēram, viens influenceris ar 10,000 sekotājiem zīmolam bija atbildīgs par 8 jauniem pirkumiem, kamēr influenceris ar 5,000 sekotājiem – par 52 jauniem pirkumiem.

👉🏼 Lasi vairāk: Kā izmērīt influenceru mārketinga rezultātus?

Ja Tev ir kāds jautājums par Promoty platformu vai arī Tu vēlies pārspriest iespējamās kampaņas idejas, raksti mums uz [email protected] – priecāsimies Tev palīdzēt! Lasi vairāk par to, kā darbojas Promoty platforma!

Vairāk par šo tēmu: